January 12, 2004
http://www.falukuriren.se/arti.....?id=513278
Ingen kompass och gått vilse i skogen?
Bygg ett tält och vänta på att en gammal tjej går förbi.
:)R
October 1, 2003
fastbullit wrote: gyzz: när jag var sex visste jag vad nord och syd var på en kompass visste också att björnar var djur man inte skulle leka med i onödan plus att man inte kunde prata med myror och div. andra saker han nämnde
När jag var 6 åt jag myror 🙄 , smakade skit 😛 (gjorde det en gång...)
Ja visste också var nord och syd var och kunde kompassen, var med i typ något som kallades typ "Mulle någonting", var typ som scouter för barn som hölls ute i skogen.
September 28, 2003
smart sexåring 🙄
när jag var 4.5 kom jag på hur man läste egenhändigt (kunde iofs alfabetet men det där med att para ihop ljud det var det jag lärde mej genom att kolla på en skylt det stod kasper på, kommer ihåg det som om det var igår)
edit: hade dock problem med att fatta att uttalet på C blev som K 😀
September 16, 2002
gyZZ wrote: [quote=fastbullit]gyzz: när jag var sex visste jag vad nord och syd var på en kompass visste också att björnar var djur man inte skulle leka med i onödan plus att man inte kunde prata med myror och div. andra saker han nämnde
När jag var 6 åt jag myror 🙄 , smakade skit 😛 (gjorde det en gång...)
Ja visste också var nord och syd var och kunde kompassen, var med i typ något som kallades typ "Mulle någonting", var typ som scouter för barn som hölls ute i skogen.
Skogsmulle?
October 1, 2003
fastbullit wrote: smart sexåring 🙄
när jag var 4.5 kom jag på hur man läste egenhändigt (kunde iofs alfabetet men det där med att para ihop ljud det var det jag lärde mej genom att kolla på en skylt det stod kasper på, kommer ihåg det som om det var igår)
edit: hade dock problem med att fatta att uttalet på C blev som K 😀
Jag kunde inte läsa förän jag började förskolan, vid 6 (?) års ålder, men jag kunde räkna och fattade hur plus och minus fungerade när jag var fyra. Jag kan juh skryta med att jag var bäst i klassen på matte i 1:an till 6:an när jag bytte skola och hamnade i samma klass som ett mattegeni.
2 Guest(s)