May 23, 2001
Haha den äger, fast jag får väl lov att påepka att jag läste den första gången för nått år sen 🙂
- Man måste titta på den vita och den röda pilen på kompassen. Den vita pilen pekar mot kallt, den röda mot varmt. Nu pekar den vita mot sjön, det betyder att det är kallt i vattnet, säger Aaron seriöst och går vidare i den röda pilens riktning:
- Vi går mot det varma, men det kan ta lång tid, varnar han.
Det va sådär jag körde i lumpen, kanske därför jag gick vilse titt som tätt 😉
October 1, 2003
Kizo wrote: [quote=gyZZ][quote=fastbullit]gyzz: när jag var sex visste jag vad nord och syd var på en kompass visste också att björnar var djur man inte skulle leka med i onödan plus att man inte kunde prata med myror och div. andra saker han nämnde
När jag var 6 åt jag myror 🙄 , smakade skit 😛 (gjorde det en gång...)
Ja visste också var nord och syd var och kunde kompassen, var med i typ något som kallades typ "Mulle någonting", var typ som scouter för barn som hölls ute i skogen.
Skogsmulle?
Jag tror det, hur visste du det, har du också gått där ?
September 16, 2002
gyZZ wrote: [quote=Kizo][quote=gyZZ][quote=fastbullit]gyzz: när jag var sex visste jag vad nord och syd var på en kompass visste också att björnar var djur man inte skulle leka med i onödan plus att man inte kunde prata med myror och div. andra saker han nämnde
När jag var 6 åt jag myror 🙄 , smakade skit 😛 (gjorde det en gång...)
Ja visste också var nord och syd var och kunde kompassen, var med i typ något som kallades typ "Mulle någonting", var typ som scouter för barn som hölls ute i skogen.
Skogsmulle?
Jag tror det, hur visste du det, har du också gått där ?
Skogsmulle kommer härifrån eller nått sånt. Vi har (eller har haft) ett Mulleläger. Jag minns (nästan, lite i alla fall) när vi var jättesmå så fick vi vara i skogen och dricka blåbärsdricka och/eller nyponsoppa.
September 16, 2002
DiDi wrote: [quote=Vitamin-C][quote=DiDi]- En del har jag kommit på själv och en del har jag lärt mig här på skolan.
Vilken fantasi alltså 🙂 =DO
sarkasm?
Nej, jag bara betonade att han har väldig fantasi, men det har ju de flesta barn.
Jag tror inte det är fantasi. Jag tror det är brist på bättre vetande. :bgrin:
1 Guest(s)