January 20, 2002
Json_81 wrote: [quote=martinffs]Han kan ju alltid säga att han laddade ner filmen för att kolla om den bra, så han skulle veta om han skulle köpa den 🙄
Hahaha, skitbra om han drar den.
Fast åtalet gällde väl att han delade ut filmen?
Lite att läsa om det hela ((ja, för att han delade ut den)):
http://www.idg.se/ArticlePages/200510/11/20051011115137_CS/20051011115137_CS.dbp.asp
http://kommentar.typepad.com/k/2005/03/ngra_tankar_kri.html
http://recordingindustryvspeople.blogspot.com/2005/10/oregon-riaa-victim-fights-back-sues.html
October 23, 2004
Vilken jävla idiot
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
September 16, 2002
Cezar wrote: [quote=[-Pale-]]Jag har tankat den filmen, den va värdelös, så då är det väl okey att jag inte betalade för det?
Egentligen inte! 😛
....eftersom dem inte tjänar så mycket pengar på den så får du inte det :apa:.
Kom dock ihåg att amerikanska succéfilmer behöver man inte betala för även om den är helt suverän! För de "får in nog med pengar ändå".
March 1, 2001
jag har oxå sett filmen, råkade nog se den hemma på widescreen tvn en tråkig vardagkväll för man inte nått bättre för sig. filmen brännde jag av outgrundlig anledning hos en polare (som självklart hade filmen på orginal dvd men var rädd att jag skulle repa den om jag lånade den)..mest för att göra nått av dvd-skivorna då jag inte har dvd-brännare 🙂
May 10, 2002
Kame_boy wrote: Jag såg filmen på bio och tyckte att den sög. Kan jag få pengarna tillbaka?
Nej, men du kunde ha tankat den och sparat pengar - Pengar som du då kunnat skänka till en värdig välgörenhetsorganisation - Rädda Barnen t.ex. Men det vill inte skiv- och filmbolagen, dom vill ha alla pengarna själv och inte att svältande barnen i Afrika ska få mat eller dom nyligen jordbävningsdrabbade i Pakistan ska få hjälp. Dom är emot mänskligheten.
Brukar kolla någon rulle på DVD emellanåt, men hur som haver så blir det knappast samma känsla som att sitta i en rejäl Biosalong och kolla.
Vissa filmer gör sej klart bäst på en bautastor duk..
Hade t.ex redan sett sagan om ringen på DVD innan jag masade mej iväg på biografen med sonen och såg den, snacka om att det var skillnad..Nästan som en annan film.
Blev mäkta förtjust i de stora natursekvenserna, typ när dom vandrade över dom snöbeklädda topparna..
Så nog kommer jag fortsätta besöka biografer hur lätt det än skulle vara att tanka hem all skit man skulle vilja se.
Bio är ändock Bio..
*Edit*
Hipp hipp hor.a, tror jag inte jag sett faktiskt..Det är väl nån Svensk ungdomsfilm som lider brist på duktiga kända skådisar?..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 20, 2001
ilg@dd wrote: Brukar kolla någon rulle på DVD emellanåt, men hur som haver så blir det knappast samma känsla som att sitta i en rejäl Biosalong och kolla.
Vissa filmer gör sej klart bäst på en bautastor duk..
Hade t.ex redan sett sagan om ringen på DVD innan jag masade mej iväg på biografen med sonen och såg den, snacka om att det var skillnad..Nästan som en annan film.
Blev mäkta förtjust i de stora natursekvenserna, typ när dom vandrade över dom snöbeklädda topparna..
Så nog kommer jag fortsätta besöka biografer hur lätt det än skulle vara att tanka hem all skit man skulle vilja se.
Bio är ändock Bio..
De filmer som jag vet kommer att vara bra ser jag på BIO, som t.ex. Sagan om ringen, och Star Wars, och sen köper jag dem även på DVD senare...
Jag funderar på hur det hade varit om alla trailers hade varit kanske 20 min långa, och inte editerade på något sätt från originalfilmen. Trailern kan t.ex. vara de första 20 minuterna. Då får man en bra inblick i om man tycker filmen är värd att betala för eller inte (eller iaf bättre än nuvarande trailers där man får se de tre scenerna i filmen som är coola, medans filmen är stendöd i övrigt.)
January 20, 2002
whak wrote: Jag skulle lätt kunna betala för att se filmer.
Men bio känns som att det är på väg ur vår tid.
Man skulle ju kunna betala för att streama en film.
Nu vet jag inte om det redan finns.
Det finns redan sådana tjänster men inte av nyare filmer som sänds på bio tror jag.
November 4, 2001
whak wrote: Jag skulle lätt kunna betala för att se filmer.
Men bio känns som att det är på väg ur vår tid.
Man skulle ju kunna betala för att streama en film.
Nu vet jag inte om det redan finns.
Bio är inte påväg ut. Det är fortfarande det som ger bäst filmkänsla (sålänge det är en modern biograf med bra utrustning, och inga popcornkastande fjortisar).
Om man ska streama borde man isåfall ha ett konto där man har filmer man köpt, så att man kan kolla på dom när man vill och hur många gånger man vill.
Men jag säger som jag alltid gör: Den dagen dom börjar släppa filmer och serier någorlunda samtidigt i europa som på andra ställen, den dagen har dom vunnit mycket. Vet inte hur många gånger man läst om en bra film på imdb eller någon annan stans, kollat upp: "Ok, den kommer om 3 månader". Ofta man orkar vänta... kolla på dc, hoppsan där låg en fin dvdr 🙄
3 Guest(s)