Ganska väntat, men ändå..
http://www.aftonbladet.se/vss/.....22,00.html
Bibeln säger att homosexualitet är en "styggelse" , homolobbyn tycker att det är "normalt"..
Jag har iaf min åsikt klar över hur det är med detta..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 21, 2001
Tycker att den där Gud verkar vara en idiot... och följeslagarna är ett pack.
edit - tillägg.
Fan. Jag blir så upprörd över detta.
Alltså, religion är fan bara skit för folket. Gift!
Jag kan inte för mitt liv förstå vad det är som får folk att tro på nån högre makt.. Hur kan man tro att det finns en gud som ska vara god?
Hur kan det vara rätt att behandla folk så som präster gör? Att kalla folk för cancersvulst..
Nä.. om någon eller något nu är en cancersvulst så är det fanimej religionen. riv kyrkorna. Förbjud religion.
Skär bort detta sjuka från mänskligheten.
Religion är bara ett verktyg som används för att förtrycka. Ett verktyg som finns för att tygla.
Gud finns inte. Himmelriket finns inte. Jävulen finns inte. Det är bara vi människor som finns. och vi finns bara på denna sketna planeten som vi så effektivt förstör. Och när denna är förstörd, då dör vi ut.
Och ingen kommer att komma ihåg oss.
Vi är bara en piss i mississippi.
bah.. fock it all.
obelix wrote: det är dags för de kristna fjollorna att koppla att vi lever i 2000-talet.
och med detta så menar jag inte att alla är fjollor, bara homofoberna.
Du tycker inte att du motsäger dej själv där??
Vad jag kan förstå är det väl "de kristna fjollorna" som försöker förvanska Bibelns budskap och menar att det nu är "normalt" med homosexualitet för det är ju på 2000-talet?
Hur kan man ens tänka tanken att påstå sej vara kristen när man 24/7 p.g.a sin sexuella läggning lever i synd?
Ska bibelns budskap ändras tycker du?? Då står ju kristendomen och faller med sej själv..
Är man kristen ska man naturligtvis följa Bibelns budskap och fingervisningar om vad som är rätt och fel, allt annat är rent hyckleri..
Fobi..Jag gissar att de flesta som anser homosexualitet vara en onormal företeelse knappast lider av sjuklig rädsla för dom homosexuella, det handlar snarare om ett förakt, mestadels p.g.a de homosexuellas påståenden om att homosexualitet skulle vara ett normalt "tillstånd"....
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2004
Hade blivit mycket sur om han hade dömts.
Det ska inte vara olagligt att tycka fel. Sverige har åsiktsfrihet och då ska också åsiktsfrihet råda. Sedan kan jag tycka att det var ett korkat uttalande.
Edit: Är inte religiös men vil folk vara kristan eller judar så spelar inte det mig någon roll. Förbjuda religion är korkat, det är många som inte skulle orka leva utan religion. Nej vill folk tro på någon religion så låt dom göra det, respektera dom!
September 12, 2001
Det var ett oehört korkat uttalande som borde ha renderat att församlingen kastade ut honom ur kyrkan helt sonika.
Men så pass mycket kurage hade dom inte...
Men på ett sätt var domen rätt...vi ska ha en åsiktfrihet utan tvekan.
Men att kalla homosexuella för cancersvulster var utan tvekan ett inte allt för väl valt ord.
skiroy wrote: Det var ett oehört korkat uttalande som borde ha renderat att församlingen kastade ut honom ur kyrkan helt sonika.
Men så pass mycket kurage hade dom inte...Men på ett sätt var domen rätt...vi ska ha en åsiktfrihet utan tvekan.
Men att kalla homosexuella för cancersvulster var utan tvekan ett inte allt för väl valt ord.
Vad kallar man en församling som inte följer sin religiösa övertygelse?? Hycklare..
Var sägs det att majoriteten av församlingen hade något emot Greens predikan?
Om inte, vad pekar på att det är "kurage" att kicka någon som uttrycker församlingens åsikter i en predikan, det vore väl i såna fall mer korkat?
Eller iaf populistiskt om man vill stryka homolobbyn medhårs..
September 12, 2001
ilg@dd wrote: [quote=skiroy]Det var ett oehört korkat uttalande som borde ha renderat att församlingen kastade ut honom ur kyrkan helt sonika.
Men så pass mycket kurage hade dom inte...Men på ett sätt var domen rätt...vi ska ha en åsiktfrihet utan tvekan.
Vad kallar man en församling som inte följer sin religiösa övertygelse?? Hycklare..
Var sägs det att majoriteten av församlingen hade något emot Greens predikan?
Om inte, vad pekar på att det är "kurage" att kicka någon som uttrycker församlingens åsikter i en predikan, det vore väl i såna fall mer korkat?
Man kan kalla församlingen för att ha sunt förnuft.
February 1, 2003
Intressant fråga det här... de angrepp som kastas mot kyrkligt folk är inte det "hets mot folk grupp" lika mkt som de angrepp som kastas mot "folkgruppen" homosexuella.
Är det rätt att att trycka ner kristna för vad de tror?
religionsfrihet?
Kvar återstår det faktum att många dumma uttalande har gjorts från flertalet predikstoler i detta avlånga land. Men vi kommer aldrig komma från att vi är människor med olika åsikter, jag har oräknkeliga gånger uttalat mig om saker på ett bedrövligt sätt ... vad gör att Åkes uttalande är värre än mina ?
Det var under en predikan... men ändå, varje människa har rätten att personligen censurera det dom hör, bara för att en lite "högre uppsatt" person säger något så behöver det inte vara rätt.
Vilken hets blir det inte efter politiska ledare då dom uttalar sig rent ut sagt idiotiskt, men hur ofta förs det på tal inför en domstol?
Vet inte om det bara är gojja jag skriver, men detta är några av mina tankar kring det hela.
March 14, 2004
Undra om utgången hade blivit den samma om han predikade att "negrer är guds cancersvulst"? Personligen så tror jag att han hade blivit dömd då för hets mot folkgrupp.
OBS! OBS! OBS! Detta är ej ett rassistiskt inlägg uten en frågeställning om han skulle ha fått samma dom.
skinner wrote: Undra om utgången hade blivit den samma om han predikade att "negrer är guds cancersvulst"? Personligen så tror jag att han hade blivit dömd då för hets mot folkgrupp.
OBS! OBS! OBS! Detta är ej ett rassistiskt inlägg uten en frågeställning om han skulle ha fått samma dom.
Föga troligt att han blivit frikänd, eftersom det inte i Bibeln hävdas att man syndar genom att ha en viss hudfärg.
F ö. enligt min mening är inte en sexuell minoritet att betrakta som folkgrupp, således kan inte åtal för "hets mot folkgrupp" i ett sånt fall tas på allvar. Skulle väl snarare vara "hets mot minoritetsgrupp" som rubrik isf.
January 12, 2004
ilg@dd wrote: [quote=obelix]det är dags för de kristna fjollorna att koppla att vi lever i 2000-talet.
Vad jag kan förstå är det väl "de kristna fjollorna" som försöker förvanska Bibelns budskap och menar att det nu är "normalt" med homosexualitet för det är ju på 2000-talet?
Hur kan man ens tänka tanken att påstå sej vara kristen när man 24/7 p.g.a sin sexuella läggning lever i synd?
Ska bibelns budskap ändras tycker du?? Då står ju kristendomen och faller med sej själv..
Är man kristen ska man naturligtvis följa Bibelns budskap och fingervisningar om vad som är rätt och fel, allt annat är rent hyckleri..
Fobi..Jag gissar att de flesta som anser homosexualitet vara en onormal företeelse knappast lider av sjuklig rädsla för dom homosexuella, det handlar snarare om ett förakt, mestadels p.g.a de homosexuellas påståenden om att homosexualitet skulle vara ett normalt "tillstånd"....
om nu bibeln hade varit ett stycke bok som hade haft exakt samma innehåll som gubbarna hittade på för ett par hundra år sedan så hade det varit en sak, men nu är det dessvärre så att bibeln har skrivits om ett par gånger under årens lopp för att passa in bättre.
obelix wrote: [quote=ilg@dd][quote=obelix]det är dags för de kristna fjollorna att koppla att vi lever i 2000-talet.
om nu bibeln hade varit ett stycke bok som hade haft exakt samma innehåll som gubbarna hittade på för ett par hundra år sedan så hade det varit en sak, men nu är det dessvärre så att bibeln har skrivits om ett par gånger under årens lopp för att passa in bättre.
Bibeln har inte skrivits om med den innebörden att innehållet förvanskats, det handlar om "nyöversättningar, bl.a beroende på att Bibeln översatts från t.ex Hebreiska-->Olika språk-->Svenska. Nyare översättningar går direkt från Hebreiska/Grekiska-->Svenska beroende på var i Bibeln man översätter. Och sen hör det till saken att texten som fanns i äldre Biblar var ålderstigen och svårläst, typ gammelsvenska..
Eller är det borttagningen av t.ex de appokryfiska skrifterna du åsyftar? De togs bort av den enkla anledningen att inte Gud och Jesus hade någon större framträdande roll i dessa.
Eller du kanske sitter inne med för övriga folket okänd information?
"om nu bibeln hade varit ett stycke bok som hade haft exakt samma innehåll som gubbarna hittade på för ett par hundra år sedan så hade det varit en sak"
Personligen pratar jag om Bibeln, den katolikerna och dess utbrytarfalanger har som riktmärke..
Black_light wrote: Hahahahah! LOL! snackade om detta i skolan. Tydligen så går religionsfrihet över lagen, hur FAN kan det bli så? Är det för att det är Sverige?
Lite moment 22 över det hela ioma religionsfriheten är lagstiftad..
3 Guest(s)