[AB] Åke Green frias av HD|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB] Åke Green frias av HD
skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
sp_UserOfflineSmall Offline
984698
November 29, 2005 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: Hahahahah! LOL! snackade om detta i skolan. Tydligen så går religionsfrihet över lagen, hur FAN kan det bli så? Är det för att det är Sverige?

Vi har en lag om religionsfrihet, vi har en lag om friaåsikter, samt vi har en lag om hets mot folkgrupp, dessa måste vägas ihop.

Sedan så kan man ju tänka på att det var ju knappast så att Green predikade på ett torg och skrek ut sina åsikter utan det var för en sluten församling på 60(?) pers.

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
984709
November 29, 2005 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Bra bra, han får väl tycka att bögar är cancersvulster om han vill.

Precis, alla har vi våra egna åsikter även om många har liknande...

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
984744
November 29, 2005 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Vet inte vad jag tycker om domen i sig däremot tycker jag han är en full pantskalle. Sedan är jag helt homoliberal och tycker det är mer än normalt.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
984746
November 29, 2005 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hatar kristna lika mycket som han hatar homosexuella och jag vill gärna kunna veta att jag har friheten att kalla alla kristna för cancersvulster. Så detta är bra bra bra.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
984751
November 29, 2005 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Jag hatar kristna lika mycket som han hatar homosexuella och jag vill gärna kunna veta att jag har friheten att kalla alla kristna för cancersvulster. Så detta är bra bra bra.

Känns det inte jobbigt att hata?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
984753
November 29, 2005 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Hauk]Jag hatar kristna lika mycket som han hatar homosexuella och jag vill gärna kunna veta att jag har friheten att kalla alla kristna för cancersvulster. Så detta är bra bra bra.

Dito... :bgrin:

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 664
984755
November 29, 2005 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Religionsfriheten må vara lagstiftad, men finns någon här som inser att exempelvis nazistiska grupper kan ta Greens ord som legitimering för sin egen fysiska förföljelse av homosexuella? Green kan alltså indirekt bli ansvarig för våld som utövas därför att utövarna finner stöd för sina handlingar i hans ord "ja men om en präst säger att homosexualitet är fel, ja, då gör vi ju rätt".

Har någon här tänkt på detta? Jag hoppas det. Green själv verkar inte ha gjort det i alla fall.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
984759
November 29, 2005 - 10:24 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=ilg@dd][quote=Hauk]Jag hatar kristna lika mycket som han hatar homosexuella och jag vill gärna kunna veta att jag har friheten att kalla alla kristna för cancersvulster. Så detta är bra bra bra.

Dito... :bgrin:

??

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

skiroy
Member
Medlem
984760
November 29, 2005 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Pssst...vargar och homosexuella. 😉 :bgrin:

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
984761
November 29, 2005 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Givetvis anser jag också att stämpeln "normalitet" respektive "onormalitet" på heterosexualitet resp. homosexualitet bör tvättas bort. Sexualitet ska det kallas. Man blir kär i en person, inte ett kön. Kön som för övrigt är socialt skapat, enligt flera teoretiker (jag instämmer till fullo).

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
984762
November 29, 2005 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Pssst...vargar och homosexuella. 😉 :bgrin:

Anser att vargen inte passar in i bebyggda områden eller dess närhet, vilket jag klargjort ett antal ggr. Är det att betrakta som hat? knappast.
Homosexuella får också finnas, det jag retar upp mej på är att de vill mena att det skulle vara normalt..Kan medge ett visst mått förakt, dock inte hat.
Hata saker, det får andra göra.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
984763
November 29, 2005 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Religionen har för övrigt varit ytterst behjälplig i kvinnoförtryck historien igenom därför att männen kunnat hänvisa till gud om nu kvinnan skulle varit missnöjd med sin situation. Detsamma verkar ju hända nu. Religionen får fritt spelrum att förtrycka en viss grupp, denna gång homosexuella.

skiroy
Member
Medlem
984765
November 29, 2005 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=skiroy]Pssst...vargar och homosexuella. 😉 :bgrin:

Anser att vargen inte passar in i bebyggda områden eller dess närhet, vilket jag klargjort ett antal ggr. Är det att betrakta som hat? knappast.
Homosexuella får också finnas, det jag retar upp mej på är att de vill mena att det skulle vara normalt..Kan medge ett visst mått förakt, dock inte hat.

Klargjort eller inte.
Du borde fatta att jag passade på att skoja lite med dig. 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
984770
November 29, 2005 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=ilg@dd][quote=skiroy]Pssst...vargar och homosexuella. 😉 :bgrin:

Klargjort eller inte.
Du borde fatta att jag passade på att skoja lite med dig. 🙂

Hmm, den tanken slog mej faktiskt inte, trots smileysarna.. 😕

skiroy
Member
Medlem
984771
November 29, 2005 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Uppenbarligen inte med tanke på ditt något träiga svar och seriösa "framtoning". 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
984772
November 29, 2005 - 10:39 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Uppenbarligen inte med tanke på ditt något träiga svar och seriösa "framtoning". 😉

Ska bättra mej, jag lovar..
😛

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
984775
November 29, 2005 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Ingen som bemött mina inlägg än ser jag. Särskilt det första jag skrev längre upp om hur nazister kan använda Greens ord som en ursäkt för fysiska förföljelser av homosexuella vore intressant att få en kommentar på.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
984778
November 29, 2005 - 10:50 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Ingen som bemött mina inlägg än ser jag. Särskilt det första jag skrev längre upp om hur nazister kan använda Greens ord som en ursäkt för fysiska förföljelser av homosexuella vore intressant att få en kommentar på.

Jag håller mig dig, tror de flesta som inte svarade dig antingen höll med dig, eller så höll dom inte med dig men tyckte att det var lönnlöst o motargumentera dig, eller något. 🙂

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
984779
November 29, 2005 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister, jo, antagligen är det så. 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
984811
November 29, 2005 - 11:40 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Ingen som bemött mina inlägg än ser jag. Särskilt det första jag skrev längre upp om hur nazister kan använda Greens ord som en ursäkt för fysiska förföljelser av homosexuella vore intressant att få en kommentar på.

Jag tycker det förefaller ganska korkat att försöka lasta Green och de religiösa för vad nassarna hittar på..
Den teorin och upplägget kan användas på alla möjliga vis och sammanhang..
Yttrandefrihet och religionsfrihet kan man knappast dribbla bort för att nassarna kanske agerar si och så ifall vi gör si eller så..

*Edit*
Förtydligande angående det korkade med att lasta Green och de religiösa för ev följder i nassarnas spår....
Jag ser det som mäkta dumt att man ev skulle ha klämt åt Green p.g.a att nassarna kanske använder frikännandet som slagträ för att knacka bögar. Börjar man använda rättvisan på det sättet är det ren skandal och ett rättshaveri utan motstycke...
Misshandel är misshandel oavsett vem som utsätts för det, det är alltså en sak för polisen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 82
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL