March 14, 2004
Black_light wrote: Hahahahah! LOL! snackade om detta i skolan. Tydligen så går religionsfrihet över lagen, hur FAN kan det bli så? Är det för att det är Sverige?
Vi har en lag om religionsfrihet, vi har en lag om friaåsikter, samt vi har en lag om hets mot folkgrupp, dessa måste vägas ihop.
Sedan så kan man ju tänka på att det var ju knappast så att Green predikade på ett torg och skrek ut sina åsikter utan det var för en sluten församling på 60(?) pers.
Hauk wrote: Jag hatar kristna lika mycket som han hatar homosexuella och jag vill gärna kunna veta att jag har friheten att kalla alla kristna för cancersvulster. Så detta är bra bra bra.
Känns det inte jobbigt att hata?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 26, 2003
Religionsfriheten må vara lagstiftad, men finns någon här som inser att exempelvis nazistiska grupper kan ta Greens ord som legitimering för sin egen fysiska förföljelse av homosexuella? Green kan alltså indirekt bli ansvarig för våld som utövas därför att utövarna finner stöd för sina handlingar i hans ord "ja men om en präst säger att homosexualitet är fel, ja, då gör vi ju rätt".
Har någon här tänkt på detta? Jag hoppas det. Green själv verkar inte ha gjort det i alla fall.
skiroy wrote: [quote=ilg@dd][quote=Hauk]Jag hatar kristna lika mycket som han hatar homosexuella och jag vill gärna kunna veta att jag har friheten att kalla alla kristna för cancersvulster. Så detta är bra bra bra.
Känns det inte jobbigt att hata?
Dito... :bgrin:
??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 26, 2003
Givetvis anser jag också att stämpeln "normalitet" respektive "onormalitet" på heterosexualitet resp. homosexualitet bör tvättas bort. Sexualitet ska det kallas. Man blir kär i en person, inte ett kön. Kön som för övrigt är socialt skapat, enligt flera teoretiker (jag instämmer till fullo).
skiroy wrote: Pssst...vargar och homosexuella. 😉 :bgrin:
Anser att vargen inte passar in i bebyggda områden eller dess närhet, vilket jag klargjort ett antal ggr. Är det att betrakta som hat? knappast.
Homosexuella får också finnas, det jag retar upp mej på är att de vill mena att det skulle vara normalt..Kan medge ett visst mått förakt, dock inte hat.
Hata saker, det får andra göra.
November 26, 2003
Religionen har för övrigt varit ytterst behjälplig i kvinnoförtryck historien igenom därför att männen kunnat hänvisa till gud om nu kvinnan skulle varit missnöjd med sin situation. Detsamma verkar ju hända nu. Religionen får fritt spelrum att förtrycka en viss grupp, denna gång homosexuella.
September 12, 2001
ilg@dd wrote: [quote=skiroy]Pssst...vargar och homosexuella. 😉 :bgrin:
Anser att vargen inte passar in i bebyggda områden eller dess närhet, vilket jag klargjort ett antal ggr. Är det att betrakta som hat? knappast.
Homosexuella får också finnas, det jag retar upp mej på är att de vill mena att det skulle vara normalt..Kan medge ett visst mått förakt, dock inte hat.
Klargjort eller inte.
Du borde fatta att jag passade på att skoja lite med dig. 🙂
skiroy wrote: [quote=ilg@dd][quote=skiroy]Pssst...vargar och homosexuella. 😉 :bgrin:
Klargjort eller inte.
Du borde fatta att jag passade på att skoja lite med dig. 🙂
Hmm, den tanken slog mej faktiskt inte, trots smileysarna.. 😕
skiroy wrote: Uppenbarligen inte med tanke på ditt något träiga svar och seriösa "framtoning". 😉
Ska bättra mej, jag lovar..
😛
July 27, 2002
conny_69 wrote: Ingen som bemött mina inlägg än ser jag. Särskilt det första jag skrev längre upp om hur nazister kan använda Greens ord som en ursäkt för fysiska förföljelser av homosexuella vore intressant att få en kommentar på.
Jag håller mig dig, tror de flesta som inte svarade dig antingen höll med dig, eller så höll dom inte med dig men tyckte att det var lönnlöst o motargumentera dig, eller något. 🙂
conny_69 wrote: Ingen som bemött mina inlägg än ser jag. Särskilt det första jag skrev längre upp om hur nazister kan använda Greens ord som en ursäkt för fysiska förföljelser av homosexuella vore intressant att få en kommentar på.
Jag tycker det förefaller ganska korkat att försöka lasta Green och de religiösa för vad nassarna hittar på..
Den teorin och upplägget kan användas på alla möjliga vis och sammanhang..
Yttrandefrihet och religionsfrihet kan man knappast dribbla bort för att nassarna kanske agerar si och så ifall vi gör si eller så..
*Edit*
Förtydligande angående det korkade med att lasta Green och de religiösa för ev följder i nassarnas spår....
Jag ser det som mäkta dumt att man ev skulle ha klämt åt Green p.g.a att nassarna kanske använder frikännandet som slagträ för att knacka bögar. Börjar man använda rättvisan på det sättet är det ren skandal och ett rättshaveri utan motstycke...
Misshandel är misshandel oavsett vem som utsätts för det, det är alltså en sak för polisen.
2 Guest(s)