June 20, 2002
För att reda ut storlekshärvan:¨
1 st brittisk påse = 34,5 g
1 brittisk "big" bag = 50 g
Googlade till och med lite för att se så att inte AB förvandlat påsarna till svenska påsstorlekar, men det var 15 brittiska påsar vi pratar om.
I den brittiska artikeln står det för övrigt "jag åt upp till 15 påsar om dagen".
750 g chips om dagen är ju inte direkt spektakulärt, även om det är bra mycket.
November 5, 2001
boogey wrote: För att reda ut storlekshärvan:¨
1 brittisk "big" bag = 50 gGooglade till och med lite för att se så att inte AB förvandlat påsarna till svenska påsstorlekar, men det var 15 brittiska påsar vi pratar om.
I den brittiska artikeln står det för övrigt "jag åt upp till 15 påsar om dagen.750 g chips om dagen är ju inte direkt spektakulärt, även om det är bra mycket.
Inte förvånad att Aftonbladet vränger till det så där. De är ju trots allt en sensations-säljande tidning. Fast å andra sidan har de ju inte fel heller. Hon åt ju faktiskt upp till 15 brittiska påsar om dagen.
September 12, 2001
Arny wrote: [quote=boogey]För att reda ut storlekshärvan:¨
1 brittisk "big" bag = 50 gGooglade till och med lite för att se så att inte AB förvandlat påsarna till svenska påsstorlekar, men det var 15 brittiska påsar vi pratar om.
I den brittiska artikeln står det för övrigt "jag åt upp till 15 påsar om dagen.750 g chips om dagen är ju inte direkt spektakulärt, även om det är bra mycket.
Inte förvånad att Aftonbladet vränger till det så där. De är ju trots allt en sensations-säljande tidning. Fast å andra sidan har de ju inte fel heller. Hon åt ju faktiskt upp till 15 brittiska påsar om dagen.
Frågan är ju om det inte är relevant att det "brittiska påsmåttet" finns?
Det verkar onekligen så...
3 Guest(s)