[AB] Borg vill höja spritskatten|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB] Borg vill höja spritskatten
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
sp_UserOfflineSmall Offline
1092326
November 8, 2006 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Det är ganska stor skillnad på att kritisera skeenden i samhället till att syssla med personliga påhopp, för att inte säga rent förtal. Antagligen insåg du detta eftersom du legat lågt en längre stund.

Angående mina tider att kliva upp, så är det inget ovanligt för mej att kliva upp tidigt, har ju liksom en pojk som ska upp och till skolan, vare sej jag jobbar eller inte. Knappast något som är värt att försöka vara sarkastisk över alltså. Du försökte få det till att jag låg och sov, och därav inte såg nyheter på morgonen, den tråkiga sanningen är den att jag tittar aldrig på teve till morgonkaffet. Vem faen har förresten beklagat sej över att fara på jobbet vid 06.45? Inte jag iaf.. Vill du inte ha svar, fråga inte.

Med detta och den uteblivna ursäkten för ditt påhopp är det väl vara att konstatera att du är en större brakskit än jag tidigare inbillat mej.

Jag frågar mig mest om du är så ofattbart trångsynt och paranoid som det verkar. Jag skiter i om du sover dygnet runt. Skall sanningen fram, så hade jag antagligen uppskattat om du gjorde det. Jag svarade på din fråga, om var jag hade läst att Borg inte tänker höja spritskatten i Sverige. Jag sade morgonnyheterna, då det var de första nyheterna jag såg igår. Och jag struntar högaktningsfullt i om du har sett dem eller inte, men det kunde kanske vara en idé att se något på TV under dagen, eller kanske lyssna på radionyheterna någon gång, med tanke på att Aftonbladet bara är ute efter fläskiga löpsedlar, för ökad lösnummerförsäljning. Nu råkade det visst visa sig att du, som vanligt, drog dina högst personliga slutsatser om vad du läste i Aftonbladet, och den här gången fick alltihopa om bakfoten. Inget som förvånar mig ett dugg i.o.f.s, då du verkar tolka allt som kommer från högern som ett personligt påhopp, och något som omöjligt kan gynna dig.

Vad skall jag be dig om ursäkt för? Att jag sade att du hade varg och arbetsskräck? Tja, det är ju ingen annan på forumet som har raljerat så mycket över hur farliga vargarna är som du. När det gäller arbetsskräck, så känns det mer som ett glesbyggdsproblem, än något annat, men jag kommer aldrig någonsin att förstå hur man kan sitta och säga att man inte skall sabba sin a-kassa genom att ta ett eventuellt lägre avlönat jobb. Gör man det, och sedan hävdar att man har rätt till a-kasse-ersättning, p.g.a. av att det skulle vara ett försäkringssystem, då har man i min bok skrivit arbetskräck i pannan på sig själv.

När det kommer till de påstådda påhoppen, så tycker jag att det är väldigt konstigt att du med din bakgrund som skapare av en hel flock, för många ganska provocerande trådar, så borde man se till att ha lite tjockare hud.
Du är ju så förbannat ömfotad när det kommer till kritik mot dig själv, att du måste få skavsår om det blåser bris ute.......

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1092338
November 8, 2006 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

va snäll nu pojkar 🙂
uppför er 😉

kort och gott, vad ni än kan tänkas ha läst eller hört, så handlar det om en höjning innom eu.
vill ni tro något annat så gör gärna det

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1092339
November 8, 2006 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ilg@dd] Det är ganska stor skillnad på att kritisera skeenden i samhället till att syssla med personliga påhopp, för att inte säga rent förtal. Antagligen insåg du detta eftersom du legat lågt en längre stund.

Angående mina tider att kliva upp, så är det inget ovanligt för mej att kliva upp tidigt, har ju liksom en pojk som ska upp och till skolan, vare sej jag jobbar eller inte. Knappast något som är värt att försöka vara sarkastisk över alltså. Du försökte få det till att jag låg och sov, och därav inte såg nyheter på morgonen, den tråkiga sanningen är den att jag tittar aldrig på teve till morgonkaffet. Vem faen har förresten beklagat sej över att fara på jobbet vid 06.45? Inte jag iaf.. Vill du inte ha svar, fråga inte.

Med detta och den uteblivna ursäkten för ditt påhopp är det väl vara att konstatera att du är en större brakskit än jag tidigare inbillat mej.

Jag frågar mig mest om du är så ofattbart trångsynt och paranoid som det verkar. Jag skiter i om du sover dygnet runt. Skall sanningen fram, så hade jag antagligen uppskattat om du gjorde det. Jag svarade på din fråga, om var jag hade läst att Borg inte tänker höja spritskatten i Sverige. Jag sade morgonnyheterna, då det var de första nyheterna jag såg igår. Och jag struntar högaktningsfullt i om du har sett dem eller inte, men det kunde kanske vara en idé att se något på TV under dagen, eller kanske lyssna på radionyheterna någon gång, med tanke på att Aftonbladet bara är ute efter fläskiga löpsedlar, för ökad lösnummerförsäljning. Nu råkade det visst visa sig att du, som vanligt, drog dina högst personliga slutsatser om vad du läste i Aftonbladet, och den här gången fick alltihopa om bakfoten. Inget som förvånar mig ett dugg i.o.f.s, då du verkar tolka allt som kommer från högern som ett personligt påhopp, och något som omöjligt kan gynna dig.

Vad skall jag be dig om ursäkt för? Att jag sade att du hade varg och arbetsskräck? Tja, det är ju ingen annan på forumet som har raljerat så mycket över hur farliga vargarna är som du. När det gäller arbetsskräck, så känns det mer som ett glesbyggdsproblem, än något annat, men jag kommer aldrig någonsin att förstå hur man kan sitta och säga att man inte skall sabba sin a-kassa genom att ta ett eventuellt lägre avlönat jobb. Gör man det, och sedan hävdar att man har rätt till a-kasse-ersättning, p.g.a. av att det skulle vara ett försäkringssystem, då har man i min bok skrivit arbetskräck i pannan på sig själv.

När det kommer till de påstådda påhoppen, så tycker jag att det är väldigt konstigt att du med din bakgrund som skapare av en hel flock, för många ganska provocerande trådar, så borde man se till att ha lite tjockare hud.
Du är ju så förbannat ömfotad när det kommer till kritik mot dig själv, att du måste få skavsår om det blåser bris ute.......

Som vanligt har du väldigt tunt på fötterna när du uttalar dej om mej.
Till att börja med så har du med stor tvekan kompetensen att uttala dej och diagnostisera om någon är paranoid, och tydligen problem med ordet trångsynthet vilket du ofta missbrukar angående personer som inte faller dej på läppen.

För det andra så syns det tydligt i mitt första inlägg vilken artikel jag hänvisar och spinner på.
Du hänvisar till teve, vilket jag påpekar att jag sällan tittar på. Och med det så anser du dej ha rätten att dissa mej av den anledningen. Först genom att insinuera att jag inte kliver upp om morgonen, och sedan att jag inte "hinner" titta. Men men, du lär säkert tänka om angående tevetittarbiten när du själv får barn..
Kan även tillägga att ifall du hittar mej i slafen efter 07.00 någon gång, så beror det nog på att jag är bakis, och det är max 2ggr/år det.

Varghat och vargskräck pådyvlar du mej också, vilket i princip bara påvisar din egna skeva bild om innebörden av vad hat och skräck är för något.
Jag är definitivt inte heller ömfotad p.g.a att jag blir förbannad över ditt översitteri.

Till sist så noterar jag en extra korkad rad av dej, den angående att inte ta ett lägre betalt jobb.
Jag har en endaste gång skrivit att jag själv sänkt min A-Kassa genom att ta ett lågt betalt jobb. Lyckas man tolka det som en uppmaning till andra att inte göra det, jadu, då har man misslyckats fatalt i sin tolkning.
Men självklart anser jag att folk ska använda sej av arbetslöshetsförsäkringen när dom är arbetslösa, att inte göra det är ju bara korkat.
Arbetsskräck...Kom med det när du är i närheten av mina arbetade timmar. Vad jag kan minnas har jag aldrig sagt nej till ett jobb, men du kanske känner till detta bättre än mej?
Du är en obstinat jävla latmask som studerar istället för att göra någon som helst nytta, det är tur att du har titeln moderator, annars hade det rimligtvis funnits texten Varnad där.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

denstore
Member
Medlem
1092342
November 8, 2006 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:

Till att börja med så har du med stor tvekan kompetensen att uttala dej och diagnostisera om någon är paranoid, och tydligen problem med ordet trångsynthet vilket du ofta missbrukar angående personer som inte faller dej på läppen.

För det andra så syns det tydligt i mitt första inlägg vilken artikel jag hänvisar och spinner på.
Du hänvisar till teve, vilket jag påpekar att jag sällan tittar på. Och med det så anser du dej ha rätten att dissa mej av den anledningen. Först genom att insinuera att jag inte kliver upp om morgonen, och sedan att jag inte "hinner" titta. Men men, du lär säkert tänka om angående tevetittarbiten när du själv får barn..
Kan även tillägga att ifall du hittar mej i slafen efter 07.00 någon gång, så beror det nog på att jag är bakis, och det är max 2ggr/år det.

Varghat och vargskräck pådyvlar du mej också, vilket i princip bara påvisar din egna skeva bild om innebörden av vad hat och skräck är för något.
Jag är definitivt inte heller ömfotad p.g.a att jag blir förbannad över ditt översitteri.

Till sist så noterar jag en extra korkad rad av dej, den angående att inte ta ett lägre betalt jobb.
Jag har en endaste gång skrivit att jag själv sänkt min A-Kassa genom att ta ett lågt betalt jobb. Lyckas man tolka det som en uppmaning till andra att inte göra det, jadu, då har man misslyckats fatalt i sin tolkning.
Men självklart anser jag att folk ska använda sej av arbetslöshetsförsäkringen när dom är arbetslösa, att inte göra det är ju bara korkat.
Arbetsskräck...Kom med det när du är i närheten av mina arbetade timmar. Vad jag kan minnas har jag aldrig sagt nej till ett jobb, men du kanske känner till detta bättre än mej?
Du är en obstinat j**la latmask som studerar istället för att göra någon som helst nytta, det är tur att du har titeln moderator, annars hade det rimligtvis funnits texten Varnad där.

Jag tänker inte ens bemöda mig att svara på all den där smörjan. Alltihop startade med att du, mitt i ditt förakt för alla borgerliga politiker missuppfattade vad han hade sagt, postar länken, och sen är du inte vuxen nog att erkänna att du hade fel. Om man lägger mer än 30 sekunder på att läsa den artikeln du själv länkar till, så kan man se att det inte alls handlar om att göra spriten dyrare i Sverige.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1092346
November 8, 2006 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ilg@dd]

Du är en obstinat j**la latmask som studerar istället för att göra någon som helst nytta, det är tur att du har titeln moderator, annars hade det rimligtvis funnits texten Varnad där.

Jag tänker inte ens bemöda mig att svara på all den där smörjan. Alltihop startade med att du, mitt i ditt förakt för alla borgerliga politiker missuppfattade vad han hade sagt, postar länken, och sen är du inte vuxen nog att erkänna att du hade fel. Om man lägger mer än 30 sekunder på att läsa den artikeln du själv länkar till, så kan man se att det inte alls handlar om att göra spriten dyrare i Sverige.

Jag hade inte väntat annat från dej, du hittar väl helt enkelt inget sätt att rädda ansiktet på.
Jag är smått förvånad att du ens svarade i tråden.
Och med detta tar jag en paus från NH tills jag ser att reglerna gäller även för moderatorer.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Olegh
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 148
1092354
November 8, 2006 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan börja med att säga som Ilg@dd, det vore ju kanon om reglerna gällde för moderatorer också. Faktafel, tolkningsfel, kalla det vad du vill är en sak, men personangrepp ligger på en helt annan, väsentligt lägre nivå. Nog om det.

Personligen tycker jag det är _övervägande_ positivt med höjda alkoholskatter, däremot var det väl inte särskilt väntat att höra det från vår nya moderat finansminister. Lite smymysigt att de kan frångå sitt indivudalistiska frihetstänk för ett tillsynes gott syfte.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1092360
November 8, 2006 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Reglerna gäller för moderatorerna med, men även gäller det att man ska inte tro att man kan sitta och följa efter och kommentera en moderators agerande i varenda tråd, speciellt inte när de handlar om helt fantastiskt andra saker. Det är ett regelbrott faktiskt.

Jag står på denstores sida i och med att jag anser att han sagt vad han tycker och om nu någon blivit trampad på tårna så vet jag med mig att man mycket väl kunnat diskutera med han via pm eller mail och rett ut saken istället för att hålla på att förfölja honom i forumet.

Antingen läggs detta till historien eller så får det lösas på annat sätt, men inget mer tjafsande som detta i forumet. Det är bara tråkigt för alla parter.

//Andreas

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1092362
November 8, 2006 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Verkligen synd att det slutade på denna vis. Nu fick ju illg@dd sista ordet... :va:

Nord
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
1092366
November 8, 2006 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett: denstore har rätt och ilg@dd fick artikeln lite om bakfoten då aftonblaskan "som vanligt" hade glömt en liten men ack så viktig bit i artikeln om att det inte gällde Sverige utan de länder i EU med väldigt låg alkoholskatt.

Två: ska man läsa nyheter där saker står i klartext och inte bara svammlar med ord för att få folk att tro andra saker så läser man det i någon utav våra andra stora tidningar som även finns på nätet. http://www.dn.se eller http://www.svd.se eller liknande.

Detta är mer seriöst skrivet: http://www.svd.se/dynamiskt/in.....024650.asp

"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
1092374
November 8, 2006 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett bra förslag av de blåa, mindre sprit åt folket :pidu:

Krehlmar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 355
1092376
November 8, 2006 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

gör mig lite ledsam att borgarna nu i makten är så odiplomatiska... kan de inte försöka slinka saker under bordet som sossarna gjorde?
Klart att politikerna alltid trampar på några men lite får man tänka efter.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1092391
November 8, 2006 - 7:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Krehlmar wrote: gör mig lite ledsam att borgarna nu i makten är så odiplomatiska... kan de inte försöka slinka saker under bordet som sossarna gjorde?
Klart att politikerna alltid trampar på några men lite får man tänka efter.

vi lever i en representativ demokrati. du röstar inte på din åsikt utan några andras.

sen var det så mycket fel med det där inlägget 😉

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1092404
November 8, 2006 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad är han för smygsosse?

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
1092496
November 9, 2006 - 12:14 am
sp_Permalink sp_Print

Han är en jävla mes, vem fan gör mitt jobb om han inte kan supa. Jag har ju lika långt hår men han är ju brillgök(de är inte hårda, kanske är han som inte kan bära opp?), och tofs kanske jag har ibland på jobbet för att hålla tillbaka min öldrivna lejonman, men hans torftiga frilla är pinsam. Den jäveln har både tid och pengar för att skaffa sig en vettig frisyr. Jag möter honom i debatt eller ringen vilken dag som helst.

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
1092512
November 9, 2006 - 4:58 am
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: Han är en j**la mes, vem fan gör mitt jobb om han inte kan supa. Jag har ju lika långt hår men han är ju brillgök(de är inte hårda, kanske är han som inte kan bära opp?), och tofs kanske jag har ibland på jobbet för att hålla tillbaka min öldrivna lejonman, men hans torftiga frilla är pinsam. Den jäveln har både tid och pengar för att skaffa sig en vettig frisyr. Jag möter honom i debatt eller ringen vilken dag som helst.

Jag hoppas verkligen inte du tar upp hur han ser ut i den debatten.

Verkar som om vissa har för många beroenden här, tro det eller ej alkohol är inte allt finns vissa viktigare saker:O

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1092530
November 9, 2006 - 8:42 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Reglerna gäller för moderatorerna med, men även gäller det att man ska inte tro att man kan sitta och följa efter och kommentera en moderators agerande i varenda tråd, speciellt inte när de handlar om helt fantastiskt andra saker. Det är ett regelbrott faktiskt.

Jag står på denstores sida i och med att jag anser att han sagt vad han tycker och om nu någon blivit trampad på tårna så vet jag med mig att man mycket väl kunnat diskutera med han via pm eller mail och rett ut saken istället för att hålla på att förfölja honom i forumet.

Antingen läggs detta till historien eller så får det lösas på annat sätt, men inget mer tjafsande som detta i forumet. Det är bara tråkigt för alla parter.

//Andreas

Helt seriöst. Det är klart du gör. Du kan inte göra annat, inför allmänheten. Men alla som har drivit forum vet att ansiktet utåt skiljer sig helt och hållet mot vad som egentligen händer bakom de stängda dörrarna. Alla kan dra slutsatsen att denstore gick lågt för att någon av er sa till honom, även fast ni backade upp honom. Helt ärligt så funkar inte det här en gång till, eller satsar denstore på en veckas längre semester denna omgång?

denstore
Member
Medlem
1092549
November 9, 2006 - 9:29 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Delph1]Reglerna gäller för moderatorerna med, men även gäller det att man ska inte tro att man kan sitta och följa efter och kommentera en moderators agerande i varenda tråd, speciellt inte när de handlar om helt fantastiskt andra saker. Det är ett regelbrott faktiskt.

//Andreas

Helt seriöst. Det är klart du gör. Du kan inte göra annat, inför allmänheten. Men alla som har drivit forum vet att ansiktet utåt skiljer sig helt och hållet mot vad som egentligen händer bakom de stängda dörrarna. Alla kan dra slutsatsen att denstore gick lågt för att någon av er sa till honom, även fast ni backade upp honom. Helt ärligt så funkar inte det här en gång till, eller satsar denstore på en veckas längre semester denna omgång?

Synd att du har helt fel i allt du säger. Anledningen att jag inte har varit lika aktiv sista veckorna är att jag har haft fullt upp med uppsatsskrivning. Fast det kan ju kvitta. Jag har inte för avsikt att dra tillbaka något som har sagts. Startar man trådar om politik, eller andra kontroversiella ämnen, så får man se till att inte vara ömfotad.
Och på fullt allvar, hur kan man ta illa upp över att någon tycker att det är överdrivet extrovert att diskutera sin "zinkbrist", eller likadant ta illa vid sig för att för att andra inte instämmer i att det är ens fulla rätt att sprida rovdjurskräck eller högerförakt?

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1092569
November 9, 2006 - 10:47 am
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: Vad är han för smygsosse?

Vad är det som är så socialistiskt med detta då?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1092570
November 9, 2006 - 10:49 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Callister][quote=Delph1]Reglerna gäller för moderatorerna med, men även gäller det att man ska inte tro att man kan sitta och följa efter och kommentera en moderators agerande i varenda tråd, speciellt inte när de handlar om helt fantastiskt andra saker. Det är ett regelbrott faktiskt.

//Andreas

Synd att du har helt fel i allt du säger. Anledningen att jag inte har varit lika aktiv sista veckorna är att jag har haft fullt upp med uppsatsskrivning. Fast det kan ju kvitta. Jag har inte för avsikt att dra tillbaka något som har sagts. Startar man trådar om politik, eller andra kontroversiella ämnen, så får man se till att inte vara ömfotad.
Och på fullt allvar, hur kan man ta illa upp över att någon tycker att det är överdrivet extrovert att diskutera sin "zinkbrist", eller likadant ta illa vid sig för att för att andra inte instämmer i att det är ens fulla rätt att sprida rovdjurskräck eller högerförakt?

Överdrivet extrovert heter det numer alltså. Du vet mycket väl att det inte handlar om det. Nåväl för att delta i ämnet som moderator, ifrågasätta andra, men helt ärligt är det inte ofta du skriver i någon tråd om du inte har någon alldeles säregen åsikt. Bara för att du hanterar språket och har argumentet som krävs kan du inte hålla på hursomhelst. För det skulle vi medlemmar inte få...

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1092619
November 9, 2006 - 12:34 pm
sp_Permalink sp_Print

D3mpa wrote: Jag hoppas verkligen inte du tar upp hur han ser ut i den debatten.

Det är väl självklart att vi ska ha snygga politiker?!

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 273
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL