Ujujuj, vad gör man om man inte hittar något riktigt rasistiskt att slå ner på?
Ja, för med CMR, dom vet hur man letar fram det mesta av löjeväckande kritik.
Här är deras senaste "avslöjande".:
http://www.aftonbladet.se/vss/.....15,00.html
"Att Kolmården visar upp massajer som ”dansar, sjunger och hoppar” är rasistiskt och bidrar till ”afrofobi”, menar Centrum mot rasism."
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
maedhros wrote: Om dom som jobbar där tycker det är okej så vad är problemet. Är väl inget fel att visa upp hur dom gör i en annan kultur. Även om dom inte nu gör såna saker hela tiden.
Jag tro inte att en frisk människa skulle stöta sej med en massai i onödan.. Dom är inte bara duktiga boskapsskötare, dom är jäkligt modiga krigare också..
Dom flesta känner väl antagligen till att dessa killar vaktar sin boskap ute på stäppen, beväpnade med....spjut och kniv..Och försvarar boskapen mot typ lejon och andra rovdjur .
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 18, 2003
Det är säkert gamla surkärringar.. kom att tänka på 88:an glassen och allt vad det heter...
Är själv ganska mörk och känner fett me folk som är mörka och det enda jag hade kunnat tänka mig på att detta är ganska kränkande är ifall man gör så att det ser ut som ifall det vore något att skratta åt istället för en "uppvisning"
--Tack för mig
February 21, 2003
är lite kul sånt där... de skapar rasism... på samma sätt som rektorer i landet fått nationalsången att bli en rasistisk symbol mer eller mindre under senaste 20 åren
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
August 7, 2001
Det är ju 5 riktiga massajer som är på kolmårdens djurpark. Och CMR tycker att dom förlöjligar sitt egna folk? Alltså tycker CMR att massajer är löjliga?
Är det inte det CMR ska förhindra och förena kulturer?
Jag är helt förvirrad?!
Vad är det där för folk som sitter i CMR?!
😕
May 1, 2005
tiggre wrote: är lite kul sånt där... de skapar rasism... på samma sätt som rektorer i landet fått nationalsången att bli en rasistisk symbol mer eller mindre under senaste 20 åren
Precis vad som slår mig också. Men folk/organisationer är överlag väldigt dåliga att hantera diskriminering/rasism. Man ser det överallt, oavsett om det rör sig om kvinnor, folkslag, religion, sexuell läggning osv.
Om ett litet barn pekar nyfiket på en traktor och säger
- Titta mamma, en traktor!
svarar oftast mamman såklart
- Ja, det är en traktor.
Men om barnet pekar och säger
- Titta mamma, en handikappad!
blir responsen en förskräckt mamma som säger
- Så får du inte säga! Tyst!
när svaret borde vara lugnt
- Ja, han är handikappad (+ , men du får inte peka på folk. Det är otrevligt att peka på folk.)
Resultatet blir ju att vi, ekvivalent med barnens situation, får intrycket av att det är något som är konstigt med en mörkhyad, homosexuell, kvinna eller andra utsatta grupper. Det bästa sättet att inte få saker att vara laddade är att inte sätta någon laddning till det. Jag blir så trött på alla idioter som inte fattar hur simpel psykologi fungerar.
August 11, 2005
Problemet är att det råder en antirasism-hype i landet nu.
Individer kommer med idiotförslag och folket som stort vågar inte säga emot eftersom de är rädda att klassas som rasister.
Egentligen borde man kolla med vad de verkligen berörda parterna tycker om et. I detta fall massajerna. Har inte de problem med saken så kan kärringarna som kommit med idiotin hoppa upp o sätta sig på sitt förslag.
Detsamma med nationalsången, jag har inte stött på nån invandrare som ansett den vara rasistisk i det sammanhanget (skolavslutning).
Men att den blivit så tabubelagd är inte invandrarnas fel, utan de rasister som missbrukat nationalsången. Så är det nån som ska ha skit för att ni inte för sjunga den så är det rasisterna...
Edit: CMR är bara en skitorganisation som nu desperat försöker uppfylla nån jävla kvot med anmälningar för att fortsätta få pengar från staten, inget annat.
Vill man bli av med rasism så ska man gå till de som är berörda, dvs invandrare. Och gör man blir man förvånad över vilka saker som de inte anser vara rasitiska...
August 11, 2005
Json_81 wrote: [quote=csm101]Tycker det är löjligt med att man behöver en organisation som har till uppgift att "hitta" rasistiska saker i samhället...
Japp, särskilt när den e skattefinansierad.
Jag vill inte att mina pengar går till idioti.
Exakt, snart får vi väl en organisation som ska upplysa oss alla om att tex våldtäkter är dåliga med...
1 Guest(s)