September 16, 2002
Dehman wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=AB]Åtta tecken på att ditt barn blivit internetberoende*
* Sitter mer och mer tid vid datorn.
* Helst utan förälder.
* Vill ha datorn på avskilt ställe.
* Slår på datorn så fort man vaknar.
* Ägnar sig inte åt några andra
aktiviteter.
* Får sömnproblem.
* Betygen blir sämre.
* Blir arg när man ber barnet minska datortiden
Bah, "slår på datorn så fort man vaknar", är man en riktig nerd så stänger man aldrig ens av den, iaf om jag har förstått allt helt rätt. 😛
Det där stämmer in väldigt bra på mig. :cy:
Det betyder inget annat än att man är effektiv. 😀
July 23, 2002
skiroy wrote: [quote=davidhellmyrs]Dessutom så är det "er" generation som misslyckats Ctrl, Fackmanto och Gamblor. Kom inte och skyll på ungarna vilket ni har väldigt lätt för. Det är ni av den äldre generationen som ska fostra oss. Hur ska vi bli perfekta om inte NI tar ansvar?
Hahahaha...vad går du på för tillfället ?
Det är faktiskt måndag idag och inte lördag. 🙂
Nej men allvarligt talat, att klaga på dessa ovannämnda killar är knappast rätt killar att klaga på. Dom är liksom inte i den generation du klagar på måste jag säga.
Förövrigt...vi är några st äldre i forumet och vi upphör aldrig att förvånas över den allt mer bristande respekten som dagens unga har lagt sig med.
Vi har påtalat detta med uppfostran och respekt förr i forumet till exempel men dessvärre så talar vi för "döva öron".
Jag tycker davidhellmyrs inlägg är mycket tänkvärt. Man uppfostrar inte sig själv. Att en mamma inte vågar säga åt sin son att gå ut beror inte på att han var ett monster från födseln. "Det var bättre förr" och "dagens ungdommar har ingen respekt för äldre" säger vi alla när vi blir äldre.
Jag håller dock med om att överdrivet datorspelande är ett problem för många. Min egen lillebror har haft problem. Räddningen för honom är att han alltid har haft andra åtaganden såsom fotbolls- och innebandyträningar som har slitit honom från datorn. Därför tror jag att det är viktigt att man har andra intressen också.
September 16, 2002
nilsrock wrote: Jag håller dock med om att överdrivet datorspelande är ett problem för många. Min egen lillebror har haft problem. Räddningen för honom är att han alltid har haft andra åtaganden såsom fotbolls- och innebandyträningar som har slitit honom från datorn. Därför tror jag att det är viktigt att man har andra intressen också.
Fotboll? Innebandy? Sånt är ju farligt! Man rör på sig, kan få frisk luft och man kanske snubblar!
Tacka vet jag säkerheten här vid skärmen!
3 Guest(s)