"Florida ändrar vapenlagarna - ger alla rätt att skjuta för att döda "
"Säg inte emot folk i onödan.
Om någon verkar arg - uppträd lugnt, le och försök vara vänlig.
Invånarna har nämligen fått rätt att skjuta först och fråga sedan.
Varningen är upptryckt på flygblad som just nu delas ut på bland annat flygplatser till förvånade resenärer.
Turisterna varnas med stora röda bokstäver för vad som kan hända om någon ortsbo känner sig provocerad i delstaten Florida."
http://www.aftonbladet.se/vss/.....69,00.html
Fast jag kan iofs inte påstå mej förvånas..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 17, 2002
Det här var uppe för några månaders sedan, tror tom. det var jag som postade det...
Men alltså...
"Den som avfyrar vapnet går dessutom fri och straffas inte"
Så ini helvetes sjukt... Okej, jag tycker inte om den där killen, jag går fram och skjuter honom och hävdar att han uppträdde hotfullt, jag slipper honom och jag slipper straff! Wieee!
Grattis USA! :)R
January 8, 2003
Trevligt har ju hört om skräckexempel innan är folk blivit skjutna när de kommit fel och frågat efter vägen. Men då är man ju på deras tomt eller mark elelr vad de nu är så då får de skjuta utan att fråga. Nu verkar de som man kan gå runt löst å skjuta som man vill helt galet.
January 17, 2002
Hahaha, fatta vad gäng måste passa sig nu 😀 10 killar jagar en tillsynes hjälplös kille nerför en gata, 30 sekunder in i jakten drar han upp valfri automatkarbin, vänder sig om och mejjar ner allihopa :)R
"I win!"
Jag kan inte neka till att det här blir intressant att se utvecklingen på.
November 23, 2001
Json_81 wrote: Kanske aningen överdrivet.
Men det svenska systemet att man inte ens får försvara sig / sin egendom är ju inte heller bra.
1 § En gärning som någon begår i nödvärn utgör brott endast om den med hänsyn till angreppets beskaffenhet, det angripnas
betydelse och omständigheterna i övrigt är uppenbart oförsvarlig.
Rätt till nödvärn föreligger mot
1. ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp på person eller egendom,
2. den som med våld eller hot om våld eller på annat sätt hindrar att egendom återtas på bar gärning,
3. den som olovligen trängt in i eller försöker tränga in i rum, hus, gård eller fartyg, eller
4. den som vägrar att lämna en bostad efter tillsägelse. Lag (1994:458).
September 28, 2002
January 28, 2004
Jag borde väl inte säga nått eftersom jag har så mycket fördomar om amerikaner att det bara kan bli partiskt men...
Dom varnar tunna turister från resten av världen för att själva är dom så jävla feta att kulor från handeldvapen bara blir ett smärre besvär som en förkylning.
January 17, 2002
Multiface wrote: Jag borde väl inte säga nått eftersom jag har så mycket fördomar om amerikaner att det bara kan bli partiskt men...
Dom varnar tunna turister från resten av världen för att själva är dom så j**la feta att kulor från handeldvapen bara blir ett smärre besvär som en förkylning.
Eller därför att det finns trendiga skottsäkra västar tillgängliga för allmänheten.
October 23, 2004
Amerika är ett väldigt sjukt land på många sätt och vis.
Blir inte ett dugg förvånad över den där lagen...
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
1 Guest(s)