[AB] Det ska kosta att diskriminera|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB] Det ska kosta att diskriminera
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
1178368
January 30, 2008 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Nja, åker du uppöver landet lär du nog bli varse att snöskotern smått betraktas som helig..Dvs lite halvreligiöst iaf.
Typ som hästen för cowboyen i slutet på 1800-talet i Amerikatt.
Så för en Norrlänning är liknelsen inte så pjåkig vill jag mena.
😉

Det var främst den första meningen jag reagerade emot. Skoteroverall borde av samma anledning som heltäckande klädsel vara förbjudet på bad: säkerhetsrisk.

//Andreas

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
1178446
January 31, 2008 - 6:37 am
sp_Permalink sp_Print

Alltså visst kan man hitta hål i nya lagen precis som man kunde i den förra. Men jag tycker att det är helt rätt att inkludera ålder.
I ett extremfall utan någon lag alls skulle ju alla 25-35 åriga vita män vara anställda och de arbetslösa skulle vara en grupp bestående av "bottenskrapet".. dvs lite äldre män, homosexuella, muslimer, och fula kvinnor.

Å andra sidan skulle en för stark lag leda till att cheferna inte är bekväma med att anställa och att fel person kommer till fel arbetsuppgift.

Som jag ser det så måste lagen ta en mellanväg, vilket som jag ser det är precis vad den försöker göra. Därför kan inte alla vara nöjda.

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
1179458
February 5, 2008 - 11:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu ska vi inte kasta sten i glashus så att säga.

Tror att jag skulle kunna göra detta inlägg onödigt långt om jag skulle inkludera diskriminerande citat från NH här och förmodligen (eller ska man säga förhoppningsvis) kommer jag själv med.

Jag tror att det är en ganska stor del av NH:s medlemmar som inte har träffat varandra på riktigt och förmodligen så vet vi inte så mycket om varandra här som vi skulle ute på stan, IRL så att säga.

Antar att det finns såväl negrer, muslimer, handikappade och glasögonormar här. Fast å andra sidan är vi väl ändå en gemensam folkgrupp som gillar att prata om datorer?

Det kanske är dags att gå ut på stan och skrika jävla datornnörd till alla med en laptop eller avancerad mobil i handen?

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1179527
February 6, 2008 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Sådant här har jag faktiskt aldrig förståt...
http://www.metro.se/se/article...../index.xml

Är det verkligen diskriminering när det är en säkerhetsregel?

dem dör är dumma i huvet är dem så religösa som dem tycker så ska dem inte gå ut o bada alls. bada hemma elelr på damernas kväll typ. eurpéer tar ju på sig slöja i ran så varför ska inte dem ta på sig bikini? dem måste tänka om. hur ska dem ha det??

(jag är själv muslim så ajg vet vad vad jag talar om)

det gäller den allmänna säkerheten så svaret är Nej, ingen diskriminering.

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
1179528
February 6, 2008 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det inte upp till kvinnan att välja om de vill bära slöja eller inte? Tror att jag har hört nåt sånt... (Kanske tillochmed var en muslim som sa det för att visa att kvinnor inte är mindre värda där borta)
Och då faller ju dessa kvinnors argument, att de måste ha på sig den... (Jag är inte så insatt men jag skulle nog påstå att det är mer av en folkdräkt)

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1179545
February 6, 2008 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

jo men har hon valt att bära släja ska hon göra det ordentligt. släjan står för en livsstil och dem missbruakr den. dem får bestämma sig. ska dem vara djupt religösa eller vil dem bada bland en massa främlingar.

ajg gillar inte sånt personligen. det handlar om att passa sig till samhället.

men dem vill nog inte bli TVUGNA att ta av sig den. dem tycker nog att det hade varit lättre om dem fått välja fritt.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1179554
February 6, 2008 - 6:12 pm
sp_Permalink sp_Print

nvidiaamd wrote: jo men har hon valt att bära släja ska hon göra det ordentligt. släjan står för en livsstil och dem missbruakr den. dem får bestämma sig. ska dem vara djupt religösa eller vil dem bada bland en massa främlingar.

ajg gillar inte sånt personligen. det handlar om att passa sig till samhället.

men dem vill nog inte bli TVUGNA att ta av sig den. dem tycker nog att det hade varit lättre om dem fått välja fritt.

Vill man bada med slöja på kan man göra det hemma i badkaret.
På ett badhus skall det vara minimalt med "kläder", annars känns det iaf för min del ohygieniskt.. Vem vet var dessa bylten varit innan dom hamnade i badet?
Det är ju för fasen badhus det handlar om, inte nån jäkla tvättstuga..

*Edit*
Ska kanske tillägga att jag aldrig skådat en "muslimska" med slöja eller andra tygbylten på lokala badhuset, så ja har noll koll på hur mycket tvätt det handlar om. Men när man ser dom på byn är det uppskattningsvis 2 ombyten sängkläder det släpas runt på.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
1179556
February 6, 2008 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

badmössa har ju varit en hit 😮

men t.o.m. ilgadd är nog för 'ung' för det :p

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 377
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL