May 19, 2003
är farligt att hjälpa till vid olyckor, alla fall om man har bil
January 12, 2004
Marcan- wrote: [quote=obelix]Det kan ha varit ett korrekt beslut, för det kan ha räddat liv eller räddat dom från allvarlig kroppsskada.
Men lika väl så kan dom ha gjort fel...
Va? 😕
Dom kan ha haft skador i nacke och ryggrad som hade kunnat bli värre om dom inte undersöktes ordentligt innan dom flyttades igen, och det är trots allt lättare att undersöka dom i en bil utan tak.
February 12, 2003
obelix wrote: Dom kan ha haft skador i nacke och ryggrad som hade kunnat bli värre om dom inte undersöktes ordentligt innan dom flyttades igen, och det är trots allt lättare att undersöka dom i en bil utan tak.
Det måste vara enklare att öppna dörren och fråga hur de mår innan man börjar demolera...
April 14, 2002
copulator wrote: är ioförsej rätt manligt att klipa upp en bil istället för att öppna dörren. han fick ju en billig cab
obelix wrote: [quote=Marcan-][quote=obelix]Det kan ha varit ett korrekt beslut, för det kan ha räddat liv eller räddat dom från allvarlig kroppsskada.
Men lika väl så kan dom ha gjort fel...
Va? 😕
Dom kan ha haft skador i nacke och ryggrad som hade kunnat bli värre om dom inte undersöktes ordentligt innan dom flyttades igen, och det är trots allt lättare att undersöka dom i en bil utan tak.
Heh, känns lite typiskt dig att försvara någon såhär. 😛
January 12, 2004
Mean Machine wrote: [quote=obelix]Dom kan ha haft skador i nacke och ryggrad som hade kunnat bli värre om dom inte undersöktes ordentligt innan dom flyttades igen, och det är trots allt lättare att undersöka dom i en bil utan tak.
Det måste vara enklare att öppna dörren och fråga hur de mår innan man börjar demolera...
visst är det enklare, men det är inte alltid rätt...
Fast jag tycker att dom borde ha tänkt på att det var en smula myggfritt, så dom borde ha fått en hint om varför dom var i bilen och att dom hade gått in i den själva...
August 2, 2001
Mean Machine wrote: [quote=obelix]Dom kan ha haft skador i nacke och ryggrad som hade kunnat bli värre om dom inte undersöktes ordentligt innan dom flyttades igen, och det är trots allt lättare att undersöka dom i en bil utan tak.
Det kanske de gjorde också, och fick svaret att personerna i bilen hade nacksmärtor.
Det ligger något i det obelix säger. När man misstänker sådanna skador ska personen i fråga inte röra sig alls. Att räddningstjänsten forsätter att hävda att beslutet var korrekt tyder på det.
Men lite konstigt verkar det ju. 🙂
January 12, 2004
om man läser vad räddingsledaren sa, så anser jag att han gjorde rätt iaf.
Per Isaksson var räddningsledare på plats. Han tog beslutet att klippa upp taket.
Ett lätt beslut efter att ambulanspersonalen sagt att skadorna annars kunde förvärras, säger han.
- En av de skadade klagade på nack- och ryggskador. Han hade domningar i armar och ben och det kunde vara någon form av nack- eller ryggskada, säger Per Isaksson.
Isaksson har aldrig tidigare tvingats förstöra en bil som inte varit inblandad i olyckan.
- Men för mig är det glasklart att klippa upp en bil mot att förstöra ett människoliv eller två, säger Per Isaksson.
January 12, 2004
Bjornstrom wrote: haha vilken idioti... Fel att bara öppna och fråga för fan..
Psssst...
Per Isaksson var räddningsledare på plats. Han tog beslutet att klippa upp taket.
Ett lätt beslut efter att ambulanspersonalen sagt att skadorna annars kunde förvärras, säger han.
- En av de skadade klagade på nack- och ryggskador. Han hade domningar i armar och ben och det kunde vara någon form av nack- eller ryggskada, säger Per Isaksson.
Isaksson har aldrig tidigare tvingats förstöra en bil som inte varit inblandad i olyckan.
- Men för mig är det glasklart att klippa upp en bil mot att förstöra ett människoliv eller två, säger Per Isaksson.
April 30, 2004
Bjornstrom wrote: haha vilken idioti... Fel att bara öppna och fråga för fan..
Ja, Det var väl just vad dom gjort! (läs obelix senaste inlägg igen)
Ryggrads relaterade skador ska tas på allvar så vitt jag vet..
Men du kanske tycker man ska slita & dra i trafikskadade människor? En förlamning eller så.. Vad är det, Ni lever ju! 🙄
Men artikeln är ju självklart skriven så det ska låta/se väldigt komiskt ut.
Edit: oelix han svara innan mig då jag sprang ifrån datorn & glömde trycka på "skicka" knappen innan :bgrin:
December 17, 2005
obelix wrote: [quote=Bjornstrom]haha vilken idioti... Fel att bara öppna och fråga för fan..
Psssst...
haha så därför tar man bort taket och använder en lyftkran för att ta ut folket i bilen?
March 15, 2004
Artikeln är nog ganska komiskt skriven. Räddningstjänsten kanske hade öppnat och frågat och de klagade på nacksmärtor. Eftersom att det är ganska trångt i en bil så blir det svårt att undersöka personerna i bilen. Och man kan ju knappast flytta personerna isåfall. Därför fixade räddningstjänsten lite extra utrymme?
Right or wrong?
November 30, 2006
vart la ingen nyhet, hittade en plånbok full med ID-handlingar o skit o istället för o klippa sönder skiten så bruden får ett helvete me o få tebax allt så enirorar jag hennes nummer o ringer o bestämmer mötesplats för återlämning... då ante fan mej att farbror blå e där.
svin.
1 Guest(s)