(AB) det straffar sej att vara snäll|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
(AB) det straffar sej att vara snäll
maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
sp_UserOfflineSmall Offline
1116904
February 7, 2007 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

DMX wrote: vart la ingen nyhet, hittade en plånbok full med ID-handlingar o skit o istället för o klippa sönder skiten så bruden får ett h*****e me o få tebax allt så enirorar jag hennes nummer o ringer o bestämmer mötesplats för återlämning... då ante fan mej att farbror blå e där.

svin.

åkte du dit för det?

förstår er båda, tjejen kanske var lite skraj över att träffa en främmande person som hittat hennes plånbok. Eller så antog hon att du snott den och ångrat dig o tyckte du skulle få skit för det.
Hur som helst så var det ju jävligt schysst gjort av dig och tråkigt att du fick den bemötningen.

kappy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 249
1116909
February 7, 2007 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

maedhros wrote: [quote=DMX]vart la ingen nyhet, hittade en plånbok full med ID-handlingar o skit o istället för o klippa sönder skiten så bruden får ett h*****e me o få tebax allt så enirorar jag hennes nummer o ringer o bestämmer mötesplats för återlämning... då ante fan mej att farbror blå e där.

svin.

åkte du dit för det?

förstår er båda, tjejen kanske var lite skraj över att träffa en främmande person som hittat hennes plånbok. Eller så antog hon att du snott den och ångrat dig o tyckte du skulle få skit för det.
Hur som helst så var det ju jävligt schysst gjort av dig och tråkigt att du fick den bemötningen.

mm, sjukt vad folk kan vara otacksamma ibland.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
1116946
February 7, 2007 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Oavsett om det var rätt eller fel att göra om bilen till en cab kan man ju hoppas att ägaren till bilen slipper betala . Att räddningstjänsten får pröjsa självrisken åtminstone. Sen kan man ju hänvisa till förlorad arbetsinkomst pga att man haft en bil mindre att köra med osv.

Lehto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1158
1116952
February 7, 2007 - 11:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: Oavsett om det var rätt eller fel att göra om bilen till en cab kan man ju hoppas att ägaren till bilen slipper betala . Att räddningstjänsten får pröjsa självrisken åtminstone. Sen kan man ju hänvisa till förlorad arbetsinkomst pga att man haft en bil mindre att köra med osv.

Om jag tänker efter lite så tror jag nog han kommer få betala självrisken os.v själv! Det förvånar mig inte för 5 öre....

DMX
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 61
1117005
February 8, 2007 - 9:40 am
sp_Permalink sp_Print

kappy wrote: [quote=maedhros][quote=DMX]vart la ingen nyhet, hittade en plånbok full med ID-handlingar o skit o istället för o klippa sönder skiten så bruden får ett h*****e me o få tebax allt så enirorar jag hennes nummer o ringer o bestämmer mötesplats för återlämning... då ante fan mej att farbror blå e där.

svin.

åkte du dit för det?

mm, sjukt vad folk kan vara otacksamma ibland.

nej, dom fråga vart jag hittat den, så ville dom ha mitt namn o nummer... förövrigt så saknades inget o tjejen blev jätteglad.

det blev inget mer än så har inte hört nåt om de än o de va typ ett halvt år sen

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
1117034
February 8, 2007 - 11:45 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.aftonbladet.se/vss/.....19,00.html

verkar som att räddningstjänsten gjorde helt rätt, vilket jag egentligen aldrig tvivlat på. Tråkigt att den första artikeln från aftonbladet saknade massa fakta.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1117036
February 8, 2007 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

om ni vill testa något skoj, så ska ni tejpa torr spagetti efter någons ryggrad, sedan ska ni försöka lyfta denne personen upp från golvet, där han/hon ligger, och flytta denne ett par meter.

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
1117039
February 8, 2007 - 12:29 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: om ni vill testa något skoj, så ska ni tejpa torr spagetti efter någons ryggrad, sedan ska ni försöka lyfta denne personen upp från golvet, där han/hon ligger, och flytta denne ett par meter.

låter som en bra fyllelek, återkommer med resultat.

Men man förstår ju att det inte är så lätt att flytta en person då.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 122
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL