April 24, 2007
Även om detta är känt eller ej så tycker jag att det är viktigt att man särar på stat och religion i största möjliga mån, detta gäller såklart alla religioner.
Tyckte också att det var intressant att alla som jobbar på företaget är troende kristna, var är ateisterna och "övriga"? Dem nekas väl en arbetsintervju med en gång...
April 24, 2007
Polekatt wrote: @nvidiaamd
Tror precis som du säger, de som inte är troende nekas nog en intervju, skulle förvåna mig avsevärt om att vara troende inte är en fördel för att komma in på det företaget.svårt att bevisa dock.
Ska några härifrån forumet söka jobb där och prova? en från vardera (större) religion samt en o annan ateist?
nvidiaamd wrote: Även om detta är känt eller ej så tycker jag att det är viktigt att man särar på stat och religion i största möjliga mån, detta gäller såklart alla religioner.
Upplysningsvis har staten och kyrkan varit separerade sedan 8 år tillbaks, angående frikyrkorna som i det här fallet, så har dom aldrig haft någon statlig anknytning.
Det råder för övrigt religionsfrihet här i Sverige ifall det inte noterats. Det innebär att du får tro vad du vill eller inget alls, allt efter eget tycke och smak.
nvidiaamd wrote: Ska några härifrån forumet söka jobb där och prova? en från vardera (större) religion samt en o annan ateist?
Varför det?
Vet iofs inte hur andra tänker, men personligen ser jag inte nyttan med att söka jobb på en arbetsplats där jag förmodligen inte har ett dyft gemensamt med den övriga personalen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 24, 2007
@ilgadd: Det jag syftar på är att staten ska låta bli att göra affärer med sådana hära företag för att slippa fel vibbar från folket.
Några skulle söka jobb där enbart för att se om dem släpper in icke-troende kristna i företaget, vi skulle inte börja jobba där på riktigt...
nvidiaamd wrote: @ilgadd: Det jag syftar på är att staten ska låta bli att göra affärer med sådana hära företag för att slippa fel vibbar från folket.
? Det där måste vara dagens mest naiva utläggning, vad i hela friden har det för betydelse om du tittar på allt annat staten har för sej?
nvidiaamd wrote:
Några skulle söka jobb där enbart för att se om dem släpper in icke-troende kristna i företaget, vi skulle inte börja jobba där på riktigt...
Varför det?
Det är väl bara att ta reda telefonnummret dit och slå en signal för att få veta.
Ta och ring frälsningsarmen också på en gång, torde väl vara än värre att inte få arbeta ideellt där på grund av sin ateistiska inställning.
:-S
Någonsin hört uttrycket: Lika fågler skockes?
Tramsig tråd.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)