August 16, 2003
http://www.aftonbladet.se/vss/.....73,00.html
Aftonbladet wrote: Skolresa urartade efter fyllefesten på vandrarhemmet
Skolresan till Hannover spårade ur. Sista kvällen söp sig gymnasieeleverna fulla och köpte sex.
– Killarna skröt om hur de pekade ut varsin hora, säger en tjej som var med på resan.
vad tycker ni?
jag är upprörd över att det skrivs bland annat att det skulle vara äckligt osv. hur kan det mest naturliga man kan göra vara äckligt?
sen så talas det om avstängning och relegering.
dom har inte gjort något fel då det är Tysk lag som gäller i tyskland, deras pengar och dom har med största sannolikhet varit över 18 och bör få göra vad dom vill.
May 6, 2006
February 4, 2003
Det är ju min gamla skola det handlar om. Osbecksgymnasiet i Laholm.
Var på exakt samma resa förra året, och kommer ihåg reglerna inför resan. Man fick väl egentligen inte dricka sprit överhuvudtaget, och så fick man inte grejer som kunde ge dålig reklam för skolan.
Eftersom skolan är finansierad delvis av kommunen och sånt där så är det väl det som "är" det dåliga. Att det sen är lagligt i tyskland är en annan sak, men att folk åker utomlands i studiesyfte för att knulla horor tillhör väl inte ämnet sexualundervisning förhoppningsvis.
Men visst har det blivit ganska uppförstorat. Man vet ju vilka killar det handlar om, och det är lite roligt som det kan gå om man inte lär sig hålla käften ibland. Nu vet ju halva kommunen det, och föräldrarna lär väl inte tycka det är det roligaste deras söner gjort.
October 10, 2004
Löjligt!
Edit:
En elev som Aftonbladet pratat med vill att killarna stängs av från skolan:
– Man kan bli relegerad om man misshandlar någon. Det här är ju mycket värre. Det är faktiskt olagligt i Sverige.
wtf? liksom. Hur kan sex vara värre än misshandel? So what att det är olagligt i Sverige. Usch avsky för AB.
February 12, 2002
Helt klart är killarna 18 så är det ju upp till dem vad de nu gör och inget som borde exploateras i aftonpressen..
Däremot så kan jag väl tänka mig att föll en del av dem för grupptryck osv så är det väl något de kan ångra en tid framöver. Men fick de inte nå skit så läker de flest andra såren med tiden. Trotts allt ligga med prostutuerad är väl något alla har haft på sin att göra lista? 😉
För att vara lite OT så tänkte jag bara tillägga att jag har en liknande syn på det här ämnet som cannabis tråden. Den här är dock skriven med betydlgit mer ironi, men det är ju å andra sidan klart upp till läsaren själv att avgöra, jag skiter i vilket. 😉
http://icedor.bloggagratis.se/.....-porrfilm/
May 17, 2004
jag läste det där igår, en vän bad mig gå ner och köpa honom aftonbladet och när man möttes av löpsedeln så blev jag lite förvånad.
varför ska man bli förvånad tänkte jag? de är säkert artån år, efter som att det troligtvis handlar om de som går sista året på gymnasiet, de skulle nog gjort samma sak vare sig det var på en skolresa eller inte.
är det någon som har missat att det finns folk som far utomlands och gör saker som är lagligt där men olagligt här?
att skolan misstycker är inte mer än rätt, utbildning är en sak och det ska barnen respektera, ja dom är barn, dom flästa av dem. vill de sen fara till tyskland, eller varför inte bara danmark, för att ha sex med en prostituerad, så ja, det är erat val. ett dåligt val, men så ser den fula världen ut.
November 21, 2005
lol.. asså ifall killarna hade knullat någon hora och sen hållt det mellan sig hade det ju fan varit lungt. Vem fan bryr sig igentligen? Är väll inte så jävla konstigt att några 18åringar gör ngt sådant. Sen ifall dem är så dumma att dem skryter om det får dom fan skylla sig själva.
Johan- wrote: lol.. asså ifall killarna hade knullat någon *prostituerad* och sen hållt det mellan sig hade det ju fan varit lungt. Vem fan bryr sig igentligen? Är väll inte så j**la konstigt att några 18åringar gör ngt sådant. Sen ifall dem är så dumma att dem skryter om det får dom fan skylla sig själva.
Sen bara grejjen att "skryta" om horbesök?? Men hallå där, för fet/ful/korkad för ett fuck??
Lågt - Lägre - Glocalnet - Horsväng..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)