[AB] En spegling av verkligheten idag.|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB] En spegling av verkligheten idag.
dubbeldusch
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 62
sp_UserOfflineSmall Offline
1127217
March 28, 2007 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Det är rätt intressant att se att det fortfarande finns folk, och här antar jag att det är er ungdom som rör till det för er, som anser att alla har sina egan öden i sina händer, dvs att det är väl bara att sluta och klaga och göra nåt åt det istället...

Vanligtvis brukar man ju höra hur bortskämda ungdomen är idag, att förr i tiden så tog var folk inte så bortskämda minsann och fick ta hand om sig själv istället för att andra skulle göra det, osv osv....

Ibland undrar jag om vi inte har det för bra för vårt eget bästa... 😮

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1127221
March 28, 2007 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

dubbeldusch wrote: [quote=obelix]Det är rätt intressant att se att det fortfarande finns folk, och här antar jag att det är er ungdom som rör till det för er, som anser att alla har sina egan öden i sina händer, dvs att det är väl bara att sluta och klaga och göra nåt åt det istället...

Vanligtvis brukar man ju höra hur bortskämda ungdomen är idag, att förr i tiden så tog var folk inte så bortskämda minsann och fick ta hand om sig själv istället för att andra skulle göra det, osv osv....

Ibland undrar jag om vi inte har det för bra för vårt eget bästa... 😮

många unga saknar en inblick i den verklighet som finns som dom dessutom har tvärtsäkra åsikter om.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1127225
March 28, 2007 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=obelix][quote=Json_81] Skönt att du bara läste och svarade på halva mitt inlägg.
Men håller du inte med om att det kanske inte är så smart att skaffa barn när man är strax över 20 o jobbar på McDonalds?

så abort är ett preventivmedel som är bra enligt dig?

Nej, verkligen inte. Kondom eller p-piller är bra preventivmedel. En 20-åring bör känna till hur båda fungerar. Har hon valt att inte använda något av dem kvarstår faktum att det inte är så smart.

Ok, ovanstående är inte helt 100% säkra, men att alla unga ensamstående mammor med kassa jobb har råkat ut för det är omöjligt.

Detta börjar bli lite skrämmande Json, tror aldrig jag hållt med dig så mycket som jag gjort det sista, vart har våra trevliga dispyter tagit vägen ?

Håller med till 100% man får ju setill att ha en ekonomisk trygghet innan man börjar spruta ut unge efter unge. Idioter rent ut sagt.

Något jag finner underligt var att barnen blev mobbade för att dom inte tog med sig skridskor ? Under de år jag spenderat i skolan var det aldrig någon som sa något till de som inte ägde ett par egna skridskor.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1127230
March 28, 2007 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Json_81][quote=obelix][quote=Json_81] Skönt att du bara läste och svarade på halva mitt inlägg.
Men håller du inte med om att det kanske inte är så smart att skaffa barn när man är strax över 20 o jobbar på McDonalds?

Nej, verkligen inte. Kondom eller p-piller är bra preventivmedel. En 20-åring bör känna till hur båda fungerar. Har hon valt att inte använda något av dem kvarstår faktum att det inte är så smart.

Ok, ovanstående är inte helt 100% säkra, men att alla unga ensamstående mammor med kassa jobb har råkat ut för det är omöjligt.

Detta börjar bli lite skrämmande Json, tror aldrig jag hållt med dig så mycket som jag gjort det sista, vart har våra trevliga dispyter tagit vägen ?

Håller med till 100% man får ju setill att ha en ekonomisk trygghet innan man börjar spruta ut unge efter unge. Idioter rent ut sagt.

Något jag finner underligt var att barnen blev mobbade för att dom inte tog med sig skridskor ? Under de år jag spenderat i skolan var det aldrig någon som sa något till de som inte ägde ett par egna skridskor.

Se där ja, nu börjar det likna någonting..
En liten fråga bara.. Hur länge bör man ha haft en tillsvidareanställning och vlken årsinkomst bör hushållet ha för att få skaffa barn anser ni? Och vilka krav bör ställas på dom som önskar skaffa barn ge för ett tillstånd till barnalstringen? kanske ha bott tillsammans 10-15 år? Prickfri hälsodeklaration senaste 20 åren?
:cy:

Behöver jag tillägga att inlägget är skapat med ironi?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1127232
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Bjornstrom] Precis det som är saken.. Handlar inte om man är 20 år eller 78 år.. Det hjälper fan inte att gnälla.. Inte kommer familjen i fråga få det bättre bara för att dom går ut med sin "snyfthistoria" i aftonbladet.. Sen vet jag att du och ilg@dd är så otroligt vis, ja ni har gått igenom allt i livet, ni vet mest osv..

Jag måste erkänna att du får mej att känna mej lite extra begåvad när du postar.

Det är väl alltid trevligt? 😀

Bjornstrom wrote:
1år är mer eller mindre erfarenhet ialla fall.. Givetvis är det skillnad på att leva ensam än att ha familj.. Din hyra känns ju väldigt hög för att vara 2 personer varför skaffar du inte en mindre lägenhet? Sen går du på Akassa B-I-D-R-A-G :E skaffa ett vanligt jobb så har du nog råd med högre standard..

är du verkligen så inne på hur hyresrättsmöjligheterna ser ut i Ljungaverk så du tycker att du kan blanda dej in i mitt boende?
Kan ev byta till en 2 1/2'a, med 250:-lägre hyra.. Värt det?? Nej..
A-Kassa=Försäkring..
Skaffa jobb?? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt din.. ja ,jag vet inte vad det skall kallas..Idioti, naivitet, fabläs, obstinans..??

Nej jag vet inte hur det ser ut med boende vars du bor. Men nära 4.200:- exkl el varje månad för två personer i "skogen" låter väldigt dyrt.

Är väl bara packa ihop påsen och flytta till jobben?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1127233
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Json_81][quote=obelix][quote=Json_81] Skönt att du bara läste och svarade på halva mitt inlägg.

En liten fråga bara.. Hur länge bör man ha haft en tillsvidareanställning och vlken årsinkomst bör hushållet ha för att få skaffa barn anser ni? Och vilka krav bör ställas på dom som önskar skaffa barn ge för ett tillstånd till barnalstringen? kanske ha bott tillsammans 10-15 år? Prickfri hälsodeklaration senaste 20 åren?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1127235
March 28, 2007 - 5:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Naturligtvis skall man tänka efter innan man skaffar barn om man har råd med det eller inte, barn är inte gratis och man kan inte förvänta sej att andra skall ta hand om ens barn. Däremot kan saker hända som påverkar situationen när man fått barnet och då skall man inte bli ställd på bar backe, därmed inte sagt att man skall kunna kräva vad som helst.

Angående ekonomin för ensamstående
När min sambo bodde själv med 2 barn innan vi träffades så tjänade hon 13500 före skatt + barnbidrag och hade en kallhyra på 5200 (bostadsbidraget var 1700 om jag inte missminner mej). Hon fick det att gå runt även om det inte var några sötebrödsdagar, trots det så grät hon inte ut i tidningarna för att de inte hade råd med datorer och utlandsresor.
Det skulle inte förvåna mej om kvinnan i artikeln dessutom röker, det brukar vara ett säkert tecken på white trash som gnäller offentligt över sin usla ekonomi att de lägger en 1500 i månaden på cigaretter men inte har råd med frukt och skridskor.

Jag vet inte vad som hänt med det här landet, om man jämför med de generationer som växte upp på 50-talet och tidigare så befolkas det här landet tammefan bara av en massa gnällspikar nu för tiden. Lyssna när den äldre genrationen berättar om hur livet var på 30, 40 och 50-talet så inser man att man har det alldeles förbannat bra nu för tiden.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1127236
March 28, 2007 - 5:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: Nej jag vet inte hur det ser ut med boende vars du bor. Men nära 4.200:- exkl el varje månad för två personer i "skogen" låter väldigt dyrt.

:)R

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1127239
March 28, 2007 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Death On Wings][quote=Json_81][quote=obelix][quote=Json_81] Skönt att du bara läste och svarade på halva mitt inlägg.

DoW, någon gång måste vi ju vara överrens 🙂

Jag tycker att man bör ha varsin tillsvidareanställning och ha bott tillsammans några år. Svårt att säga hur länge man ska ha haft jobbet, fick en ny kille på jobbet för några veckor sedan som blev varslad från sitt förra jobb trots 14 års anställning. Men man kan ju ha varit på stället några år iaf.
Och kanske något bättre än McDonalds som iaf jag ser som ett extraknäck för ungdomar.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1127249
March 28, 2007 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=ilg@dd][quote=Death On Wings][quote=Json_81][quote=obelix][quote=Json_81] Skönt att du bara läste och svarade på halva mitt inlägg.

DoW, någon gång måste vi ju vara överrens 🙂

Jag tycker att man bör ha varsin tillsvidareanställning och ha bott tillsammans några år. Svårt att säga hur länge man ska ha haft jobbet, fick en ny kille på jobbet för några veckor sedan som blev varslad från sitt förra jobb trots 14 års anställning. Men man kan ju ha varit på stället några år iaf.
Och kanske något bättre än McDonalds som iaf jag ser som ett extraknäck för ungdomar.

Jag skulle vara förbannat glad åt att få stå och vända burgare idag faktiskt. Det är hyfsat själsdödande att gå hemma, ifall nu någon inbillat sej annat. Självförtroendet bara minskar, ekonomin är snart totalt i botten.
Med en jäkla tur får jag iofs snart jobb som kock på ett sjukhem i grannbyn. Och då blir det en tillsvidareanställning.

Bjornstrom wrote:
Nej jag vet inte hur det ser ut med boende vars du bor.

Just det.

Bjornstrom wrote:
Men nära 4.200:- exkl el varje månad för två personer i "skogen" låter väldigt dyrt.

Vet inte hur det är i dina hemtrakter, men häromkring baserar man hyran på lägenhetens areal, inte per person. Har en 70 kvadrats 3'a.

Bjornstrom wrote:

Jo, det verkar man bli tvungen till snart, men den dagen så lämnar jag Sverige bakom mej.

Death On Wings
Member
Medlem
1127253
March 28, 2007 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker att båda paren ska ha en "trygg" anställning på sin arbetsplats.
Trygg är ju svårt att få i dag men med just trygg så syftar jag på att man ska inte veta om att man ska få gå om ca 1 år eller så.
Man ska anta att man har väldigt stor chans att få vara på samma ställe i ca 4-6år

En lön på minst 12.000 per skalle, det ger en summa på 24.000 ihop.

Nära båda parterna har en "trygg" anställning och inte har massa skulder efter sig och även har en bostad som det får plats en tredje person i då kan man börja diskutera om det är dags att skaffa barn.

De personer som var med i artikeln som var med i inlägget hadde ju lyckats skaffa sig två st ungar med bara 2 års mellanrumm, är det inte en bra ide att kolla om det funkar med ett först innan man börjar planera nästa ? Den första ungen han väll knappt bli 1 år före de var igång och pumpade som två hamstrar på extasy.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1127257
March 28, 2007 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Tycker att båda paren ska ha en "trygg" anställning på sin arbetsplats.
Trygg är ju svårt att få i dag men med just trygg så syftar jag på att man ska inte veta om att man ska få gå om ca 1 år eller så.
Man ska anta att man har väldigt stor chans att få vara på samma ställe i ca 4-6år

Nära båda parterna har en "trygg" anställning och inte har massa skulder efter sig och även har en bostad som det får plats en tredje person i då kan man börja diskutera om det är dags att skaffa barn.

De personer som var med i artikeln som var med i inlägget hadde ju lyckats skaffa sig två st ungar med bara 2 års mellanrumm, är det inte en bra ide att kolla om det funkar med ett först innan man börjar planera nästa ? Den första ungen han väll knappt bli 1 år före de var igång och pumpade som två hamstrar på extasy.

Kanon, och sen obligatoriska fostervattenprover och regelbundet ultraljud, för då kan ju icke i mallen passande individer aborteras..
Hmm, tycker tankegångarna påminner om något som hände i slutet på 30-talet och fortsatte en bit på 40-talet....

Death On Wings
Member
Medlem
1127261
March 28, 2007 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Death On Wings]Tycker att båda paren ska ha en "trygg" anställning på sin arbetsplats.

Kanon, och sen obligatoriska fostervattenprover och regelbundet ultraljud, för då kan ju icke i mallen passande individer aborteras..
Hmm, tycker tankegångarna påminner om något som hände i slutet på 30-talet och fortsatte en bit på 40-talet....

Du säger ju att det var bättre förr så varför inte.

Du kanske inte gillar det för att du kanske gjorde just motsatsen ?
På detta sätt så minskar man lidandet för sig själv och sina barn när det gäller den ekonomiska delen, varför ska barnen få lida för att föräldrarna gjorde ett dåligt beslut när det var dags ?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1127267
March 28, 2007 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=ilg@dd][quote=Death On Wings]Tycker att båda paren ska ha en "trygg" anställning på sin arbetsplats.

På detta sätt så minskar man lidandet för sig själv och sina barn när det gäller den ekonomiska delen, varför ska barnen få lida för att föräldrarna gjorde ett dåligt beslut när det var dags ?

Vad då gjorde motsatsen?
Hoppar du in i en diskussion, så är det väl inte allt för mycket begärt att du kikar igenom tidigare inlägg.. Jag menar så du vet om vad och vem du tilltalar? Eller citerade du bara fel?
Jag har i denna tråd och även i andra trådar upplyst om att sonen är född 1994, och att jag hade fast anställning från 1989-2000 vilken jag ofrivilligt avslutade i samband med att sonen flyttade hem till mej. Anledningen till detta har däremot varken du eller någon annan mer än mej, soc och facket med att göra... Men jag kan garantera att det finns tungt vägande skäl till detta handhavande av situationen som uppstod.
Något mer du míssat och ska göra bort dej om?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1127272
March 28, 2007 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Jag skulle vara förbannat glad åt att få stå och vända burgare idag faktiskt. Det är hyfsat själsdödande att gå hemma, ifall nu någon inbillat sej annat. Självförtroendet bara minskar, ekonomin är snart totalt i botten.
Med en jäkla tur får jag iofs snart jobb som kock på ett sjukhem i grannbyn. Och då blir det en tillsvidareanställning.

Missförstå mig rätt nu.
Att jobba på McDonalds eller liknande är inget fel, men man kanske inte ska se det som en karriär. Vad kan man bli där? Skiftledare med en lön på 16-17k i månaden?

Death On Wings
Member
Medlem
1127276
March 28, 2007 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Death On Wings][quote=ilg@dd][quote=Death On Wings]Tycker att båda paren ska ha en "trygg" anställning på sin arbetsplats.

Vad då gjorde motsatsen?
Hoppar du in i en diskussion, så är det väl inte allt för mycket begärt att du kikar igenom tidigare inlägg.. Jag menar så du vet om vad och vem du tilltalar? Eller citerade du bara fel?
Jag har i denna tråd och även i andra trådar upplyst om att sonen är född 1994, och att jag hade fast anställning från 1989-2000 vilken jag ofrivilligt avslutade i samband med att sonen flyttade hem till mej. Anledningen till detta har däremot varken du eller någon annan mer än mej, soc och facket med att göra... Men jag kan garantera att det finns tungt vägande skäl till detta handhavande av situationen som uppstod.
Något mer du míssat och ska göra bort dej om?

Oj oj där träffade jag en öm punkt.
Gjort bort mig ? Kan jag inte påstå att jag har gjort. När jag använder ett ord som "kanske" är det ju inte säkert att det är så eller hur?

Skulle jag sagt.
Du gillar det inte bara för att du just gjorde samma sak.

Då skulle jag förstå att du blev lite exalterad över det hela just för att jag gjorde ett påstående om dig, men så var ju inte fallet eller hur ? Och eftersom jag inte viste om det var så eller inte så använde jag just ordet kanske.

Hexxy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 208
1127278
March 28, 2007 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker attd et är dags för dessa i aftonbladet att ta sig i kragen och kolla över sin ekonomi. Jag tjänar 16.500 efter skatt och bor i en etta , flickvännen pluggar och får CSN... ingen av oss klagar över ekonomin.
Jag tror mest att det handlar om kass planering av sitt liv och sin ekonomi.

OK finns jobben inte där man bor... flytta då, finns massa jobb i sverige, bara man är modig och tar dem. Men kom inte å gnäll över att 14.800 kr är lite cash... man bör klara sig på det anser jag.

Ilg@dd... jag bor i S-vall och har hyfsad god koll på arbetsmarknaden i medelpad, vet att jobben inte finns i Ljungaverk, men varför inte flytta några få mil till Sundsvall och där få ett bra jobb och bostad, om inte för din skull så för din grabbs.
Han är stor nog att tåla en flytt , S-vall är en bra stad att bo i... ta dig i kragen och ge din son en ljusare framtid samt dig själv en bättre chans till en bra pension.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1127280
March 28, 2007 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Hexxy wrote: Jag tycker attd et är dags för dessa i aftonbladet att ta sig i kragen och kolla över sin ekonomi. Jag tjänar 16.500 efter skatt och bor i en etta , flickvännen pluggar och får CSN... ingen av oss klagar över ekonomin.

OK finns jobben inte där man bor... flytta då, finns massa jobb i sverige, bara man är modig och tar dem. Men kom inte å gnäll över att 14.800 kr är lite cash... man bör klara sig på det anser jag.

Ilg@dd... jag bor i S-vall och har hyfsad god koll på arbetsmarknaden i medelpad, vet att jobben inte finns i Ljungaverk, men varför inte flytta några få mil till Sundsvall och där få ett bra jobb och bostad, om inte för din skull så för din grabbs.
Han är stor nog att tåla en flytt , S-vall är en bra stad att bo i... ta dig i kragen och ge din son en ljusare framtid samt dig själv en bättre chans till en bra pension.

Det är just för min sons skull jag tjuras på och bor kvar..
Jag har både bott i och jobbat i Sundsvall tidigare, runt -87 i lite mer än 1 års tid, och jo, nog kanske det finns nått vettigt där. Men jag kan inte påstå att jag trivdes i "storstan" precis. Därav flyttade jag ganska snabbt hem. Var mest en slump att jag hamnade där efter militärtjänsten faktiskt.
Pensionen oroar mej föga, eftersom jag haft en hel del jobb med rejäl lön.
Men visst, tanken att flytta ditöver har funnits, speciellt nu när grabben slutar sexan till våren, och ändå kommer att få byta skola iom sjunde klassen. Men jag är lite orolig just för miljöombytet, det är en mycket lugnare och "snällare" miljö här i glesbygden.. Tankarna far mer till att dra lite mer söderut och nån glesbygd där. Alternativt en utomlandsflytt, har en bekant med bilverkstad i USA bl.a som jag jobbade en del åt när han bodde kvar här. Men men, jag vet faktiskt inte ännu vad "jag vill bli när jag blir stor".
Kanske flytta lite närmre Sundsvall och pendla har jag funderat på också. Men lämnar man byn så blir det genast högre hyror.
En fördel nu är ju att grabben är lite större och kan klara sej själv litegrann, vilket gör att man även kan söka jobb med lite andra arbetstider än 07-16

Death On Wings wrote:
Gjort bort mig ? Kan jag inte påstå att jag har gjort. När jag använder ett ord som "kanske" är det ju inte säkert att det är så eller hur?

Skulle jag sagt.

Då skulle jag förstå att du blev lite exalterad över det hela just för att jag gjorde ett påstående om dig, men så var ju inte fallet eller hur ? Och eftersom jag inte viste om det var så eller inte så använde jag just ordet kanske.

Ingen öm punkt träffad dessvärre, mer än den som reagerar på korkade inlägg med noll koll på vad som avhandlas. Tragiskt nog verkar du även ha noll koll vad du själv skrivit.

Hexxy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 208
1127281
March 28, 2007 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Hexxy]Jag tycker attd et är dags för dessa i aftonbladet att ta sig i kragen och kolla över sin ekonomi. Jag tjänar 16.500 efter skatt och bor i en etta , flickvännen pluggar och får CSN... ingen av oss klagar över ekonomin.

Det är just för min sons skull jag tjuras på och bor kvar..
Jag har både bott i och jobbat i Sundsvall tidigare, runt -87 i lite mer än 1 års tid, och jo, nog kanske det finns nått vettigt där. Men jag kan inte påstå att jag trivdes i "storstan" precis. Därav flyttade jag ganska snabbt hem. Var mest en slump att jag hamnade där efter militärtjänsten faktiskt.
Pensionen oroar mej föga, eftersom jag haft en hel del jobb med rejäl lön.
Men visst, tanken att flytta ditöver har funnits, speciellt nu när grabben slutar sexan till våren, och ändå kommer att få byta skola iom sjunde klassen. Men jag är lite orolig just för miljöombytet, det är en mycket lugnare och "snällare" miljö här i glesbygden.. Tankarna far mer till att dra lite mer söderut och nån glesbygd där. Alternativt en utomlandsflytt, har en bekant med bilverkstad i USA bl.a som jag jobbade en del åt när han bodde kvar här. Men men, jag vet faktiskt inte ännu vad "jag vill bli när jag blir stor".
Kanske flytta lite närmre Sundsvall och pendla har jag funderat på också. Men lämnar man byn så blir det genast högre hyror.
En fördel nu är ju att grabben är lite större och kan klara sej själv litegrann, vilket gör att man även kan söka jobb med lite andra arbetstider än 07-16

Death On Wings wrote:

Skulle jag sagt.

Ingen öm punkt träffad dessvärre, mer än den som reagerar på korkade inlägg med noll koll på vad som avhandlas.

Finns bra bostadsområden i Sundsvall , med hyror som i det flesta fall är mäsnkliga att leva med, att S-vall är dyrt är bara en gammal myt.. jag vet för jag har bott här nästan hela mitt liv ( bortsett från några få år i Umeå och Örebro) . Nä finns det jobb i relativ närhet och man kan ta dem... så gör så.... fega inte ur av bekvämlighetsskäl.

Death On Wings
Member
Medlem
1127283
March 28, 2007 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad var så korkat med det inlägget då ?

Börjar bli väldigt trött på att diskutera med dig och ska sluta med det efter detta inlägg.
Grinigare gubbskrälle får man nog leta efter, klipp dig och skaffa dig ett jobb för helvete.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 391
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL