November 27, 2003
Jerry wrote: [quote=Delph1]Uppblåst propaganda. Det är som sagt vanligt att sjöfåglar bär på detta virus och att andra fåglar blir smittade är inte alls ovanligt. Rent av vardag.
Men jag är inte förvånad å andra sidan. Jag spenderade två dagar i Stockholm nyss på Biotech forum och propagerade för att Sverige ska börja med att ta fram vaccin mot denna epidemi och vi var ju ju iaf det mest intressanta båset på den mässan, sen får vi väl bara hoppas att det haft någon effekt på de som bestämmer.
//Andreas
Vad krävs för att det ska vara möjligt att genomföra?
Pengar.
//Andreas
October 18, 2002
Synt4x_3rr0r wrote: Måste man äta en fågel med viruset för att få det, eller är det luftburet?
hehe, luftburet, ja på sätt och vis :p
Det som va här i Eskilstuna va tydligen inte någe farligt, ett gäng döda fåglar nere i ån bara.
Inte den farliga varianten utav fågelsjukan eller vad den heter.
October 31, 2003
Vitamin-C wrote: än en gång så är vi alla dömda till döden, som vanligt då. 2000 buggen skulle ta över hela världen och vi skulle åka tillbaka till stenåldern och tillslut dö igen och igen. Sars skulle döda alla i världen och vi var alla körda och nu har 63 personer dött och snart hela europa och rästen av väst. Vi är körda. Vi kommer att dö. Och specielt DU kommer att dö.
Hmm, sorgligt
Well I guess it's luting time (visslar och hämtar inbrottsverktygen)
May 10, 2002
MoparPower wrote: [quote=Vitamin-C]än en gång så är vi alla dömda till döden, som vanligt då. 2000 buggen skulle ta över hela världen och vi skulle åka tillbaka till stenåldern och tillslut dö igen och igen. Sars skulle döda alla i världen och vi var alla körda och nu har 63 personer dött och snart hela europa och rästen av väst. Vi är körda. Vi kommer att dö. Och specielt DU kommer att dö.
Hmm, sorgligt
Well I guess it's luting time (visslar och hämtar inbrottsverktygen)
Lutning? Det är ju två månader kvar till jul :bok:
May 10, 2002
Smirnoff wrote: Funderar på att köpa mig en skyddsmask.
Skyddsmask90 eller vad den nu heter, har den aktivt filter? kolfilter med andra ord?samt skyddar det mot fågelinfluensa?
Ja men först ska du väl ha nedsatt immunförsvar från t.ex ett "vanligt" influensa virus, sen om du kommer i kontakt med en sån smittad fågel i Rumänien, typ om du slickar eller stoppar upp ett finger som du har ett öppet sår på i stjärten på den så kan det viruset muteras till det hypade viruset.
Så har man nån fågelfetisch och befinner sig i asien kanske man ligger i riskzonen.
May 17, 2004
Synt4x_3rr0r wrote: Måste man äta en fågel med viruset för att få det, eller är det luftburet?
både ock. men se det så här, omkring hundra har insjuknat i den dödliga sjukdommen (det finns leeera olika) varav 63 har dött. Flera tusen människor har vistas mycket nära de de smittade fåglarna utan allt för mycket som skyddar dem och om du ska bli sjuk på grund av att du har ätit en smittad fjäderfä så ska fågeln inte ha varit så väl tillagad.
jag tolkar det som så att om du ska (vill?) bli sjuk så måste du först krama sjuka och smittade fåglar eller äta en rå (och förhoppningsvis död) smittad eller sjuk fågel. Kramar du sjuka fåglar eller äter du råa fåglar?
1 Guest(s)