[AB] Fångade tjuven - Blev själv dömd|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB] Fångade tjuven - Blev själv dömd
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
sp_UserOfflineSmall Offline
970389
October 28, 2005 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: vem har en kniv framme medans man försöker bryta sig in i en bil???

om du minns när Gueno fick inbrott, snubben som hade suttit därbak hade ju skurit sönder klödseln....
så det är nog inte bara en biltjuv som har kniv

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
970399
October 28, 2005 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: [quote=macrus]Visst känner man sig tuff framför skärmen. laugh

jag snackar inte bara framför skärmen.
jag har tänkt på det när jag är ute och går eller vad jag nu gör, lite nu och då. om någon rånar mig och han ger mig minsta changs så slår jag ihäl honom. jag har inget jobb så det jag har på mig är mer än en "månadslön" för mig, jag har gått på själv förssvars kurser och testat på kampsporter, jag vet hur man slår knivar ur händerna på folk, och jag gymmar 4 gånger i veckan (med kosttillskott). ger rånaren mig minsta öppning så är det kört för honom

Allt handlar inte om man testat på kampsport eller hur mycket man tänkt på det. Eller hur mycket man gymmar eller vad som helst, har ju knappast med saken att göra. Bara för det är man inte kapabel att mörda någon.

Det lär du inte veta förrens du är i den sitsen och jag är tveksam till att du gör det bara sådär. Är ganska mycket annat som går runt i huvudet då och adrenalinkicken kanske inte kommer förrens efter.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
970405
October 28, 2005 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Laglorden wrote: [quote=hawkie]Vad skulle kunna vara "aftonbladet-förvrängt" då?

Typ allt?

Har du nångång varit med om att tidningen skrivit om nånting som du faktiskt vet hur det egentligen ligger till så kan du kanske förstå hur fel det kan bli. Innan dess så kanske man tänker "ja, det som de skriver bör ju ha någon slags anknytning till verkligheten iaf" eller "huvuddragen är nog riktiga" eller "de borde ju veta iaf lite om vad de skriver om". Efter det så inser man att det kan lika gärna handla om ett parallellt universum då de som skriver har noll koll.

Jorå, det är mycket vi inte vet, men allt kan ju knappast vara påhittat pga nyhetstorka då det fanns gott om andra saker att skriva om den dagen.

Metro skriver samma sak, dom brukar väl endå skriva "sanningen".

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
970409
October 28, 2005 - 3:29 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Poontus][quote=macrus]Visst känner man sig tuff framför skärmen. laugh

jag snackar inte bara framför skärmen.
jag har tänkt på det när jag är ute och går eller vad jag nu gör, lite nu och då. om någon rånar mig och han ger mig minsta changs så slår jag ihäl honom. jag har inget jobb så det jag har på mig är mer än en "månadslön" för mig, jag har gått på själv förssvars kurser och testat på kampsporter, jag vet hur man slår knivar ur händerna på folk, och jag gymmar 4 gånger i veckan (med kosttillskott). ger rånaren mig minsta öppning så är det kört för honom

Allt handlar inte om man testat på kampsport eller hur mycket man tänkt på det. Eller hur mycket man gymmar eller vad som helst, har ju knappast med saken att göra. Bara för det är man inte kapabel att mörda någon.

Det lär du inte veta förrens du är i den sitsen och jag är tveksam till att du gör det bara sådär. Är ganska mycket annat som går runt i huvudet då och adrenalinkicken kanske inte kommer förrens efter.

Håller med, och vad får dig att tro att killen som rånar dig inte tränar kamsport och gymmar 5 ggr/vecka då?

Poontus
Member
Medlem
970430
October 28, 2005 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Bara för det är man inte kapabel att mörda någon.

ja, jag överdrev lite, jag skulle förmodligen inte mörda honom, men ge honom en rejäl omgång, jag har brukat få raseriutbrott, om jag får det samtidigt som jag får en öppning så kommer jag mata på med 3-5-10 (mer?) kraftiga slag på honom (har hänt en gång att jag fick det på en person när jag var vid honom)

Poontus
Member
Medlem
970436
October 28, 2005 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Håller med, och vad får dig att tro att killen som rånar dig inte tränar kamsport och gymmar 5 ggr/vecka då?

det kanske man ser och skiter i att göra motstånd, eller så försöker jag ändå och blir nerslagen (knullad, dödad) själv på kuppen :cy:

csm101
Member
Medlem
970445
October 28, 2005 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: [quote=csm101]Håller med, och vad får dig att tro att killen som rånar dig inte tränar kamsport och gymmar 5 ggr/vecka då?

det kanske man ser och skiter i att göra motstånd, eller så försöker jag ändå och blir nerslagen (knullad, dödad) själv på kuppen :cy:

Det kanske man ser? Lycka till då, för det är inte alltid man ser, kom ihåg den lille bruce lee 😉

Men jag tycker ungefär som dig, i vissa situationer är det bäst att anfalla, men att anta att det bara är du själv som tränar på gym är farligt, man ska aldrig underskatta någon annan, rätt som det är blir man som du uttryckte det såp fint; nerslagen, knullad, dödad...

Poontus
Member
Medlem
970449
October 28, 2005 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

om vä säger såhär, det är 14årige Muhammed (uppfattadet inte som rasistiskt, det är en sådan person jag ser framför mig nu när jag skriver) Muhammed är riktigt spinkig, och är förmodligen inte så bra på att hantera en kniv eller berätt på kraftigt motvåld.

men om vi istället har en stor 25-30 åring (kommer inte på något namn, men snubben har käkat anabola i alla fall 🙂 ) skulle jag försöka mig på att änns rör ett finger då så har jag förmodligen grävt min egen grav 🙂

csm101
Member
Medlem
970456
October 28, 2005 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: om vä säger såhär, det är 14årige Muhammed (uppfattadet inte som rasistiskt, det är en sådan person jag ser framför mig nu när jag skriver) Muhammed är riktigt spinkig, och är förmodligen inte så bra på att hantera en kniv eller berätt på kraftigt motvåld.

men om vi istället har en stor 25-30 åring (kommer inte på något namn, men snubben har käkat anabola i alla fall 🙂 ) skulle jag försöka mig på att änns rör ett finger då så har jag förmodligen grävt min egen grav 🙂

Haha, du, du tog nästan priset för det summaste jag hört... bara för att "muhammed" är spinkig betyder det ju inte att han inte kan kampsport ju. 😛 Och att han "förmodligen" inte är bra på att hantera en kniv eller beredd på ett slag är bara antaganden som du gör för att rättfärdiga ditt tänkande, men det duger inte. wink

Poontus
Member
Medlem
970469
October 28, 2005 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

men... du måste ju erkänna att jag som hobby bodybulder med lite kampsportsbakgrund lär ha mycket större changs mot en spinkig 14 åring än en stor snubbe på 2 meter 150kg muskler.
jag tycker att det duger, punkt slut 😛

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
970518
October 28, 2005 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är lustigt hur utvecklingen tycks gå framåt, men gör en helomvändning , biter sig själv i stjärten och börjar om på ruta ett igen.

Jag föreslår att Farouk lynchas för att pängtera att man inte tar lagen i egna händer.

csm101
Member
Medlem
970523
October 28, 2005 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: men... du måste ju erkänna att jag som hobby bodybulder med lite kampsportsbakgrund lär ha mycket större changs mot en spinkig 14 åring än en stor snubbe på 2 meter 150kg muskler.
jag tycker att det duger, punkt slut 😛

Men argumentet du för är ju helt rubbad ju, ska det vara en rättvis jämförelse så kan det ju åtminstone vara en "muhammed" som också är 20-25 år ju. KlLart som fan alla vågar ge sig på småbarn, det behöver man inte vara en "hobby bodybuilder med kampsportsbakgrund" för! 🙄
Kan ju nämna att min instruktör i thaiboxning är typ 155 cm lång och väger ~60 kg, men han är definitivt farligare än en 20-25 bodybuilder med 150 kg muskler. Kan ju också nämna att han tränat kampsport i 15 år fastän han bara är 24 år. Så ditt resonemang föll som en död hora efter att Jack the Ripper haft kul med henne... laugh

Poontus
Member
Medlem
970530
October 28, 2005 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

vad bra, kan vi lägga ner detta ping pongandet med skumma inlägg nu?

hawkie
Member
Medlem
970537
October 28, 2005 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Urax wrote: Det är lustigt hur utvecklingen tycks gå framåt, göra en helomvändning , bita sig själv i stjärten och börja om på ruta ett igen.

Jag föreslår att Farouk lynchas för att pängtera att man inte tar lagen i egna händer.

Hoppas det var skämtsamt menat. Eller menar du att vi behöver färre som lägger sig i när folk begår brott, isf ett väldigt annorlunda tankesätt.

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
970556
October 28, 2005 - 7:13 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote:
Hoppas det var skämtsamt menat. Eller menar du att vi behöver färre som lägger sig i när folk begår brott, isf ett väldigt annorlunda tankesätt.[

Jag anser att polisen har något av en ensamrätt på att gripa folk. Lite civilkurage är aldrig fel. Men jag tror inte att någon vill leva i något laglöst vilda westersamhälle.

Blev ju ett jävla liv när APB skulle ha varit med under tillslaget mot Bahnhof då det var aktuellt. Detta är inte annorlunda.

hawkie
Member
Medlem
970568
October 28, 2005 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Urax wrote: [quote=hawkie] Hoppas det var skämtsamt menat. Eller menar du att vi behöver färre som lägger sig i när folk begår brott, isf ett väldigt annorlunda tankesätt.[

Jag anser att polisen har något av en ensamrätt på att gripa folk. Lite civilkurage är aldrig fel. Men jag tror inte att någon vill leva i något laglöst vilda westersamhälle.

Blev ju ett j**la liv när APB skulle ha varit med under tillslaget mot Bahnhof då det var aktuellt. Detta är inte annorlunda.

Ordningsvakter, väktare?

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
970665
October 29, 2005 - 12:54 am
sp_Permalink sp_Print

Hade varit intressant att veta vem vittnet var. Det kanske var tjuvens polare...

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
970666
October 29, 2005 - 12:56 am
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: [quote=obelix]vem har en kniv framme medans man försöker bryta sig in i en bil???

om du minns när Gueno fick inbrott, snubben som hade suttit därbak hade ju skurit sönder klödseln....
så det är nog inte bara en biltjuv som har kniv

det jag syftade på var under själva brytet så att säga, då borde man ha andra verktyg i handen, en kniv lär knappast vara lämplig att bryta upp en bil med...

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
970668
October 29, 2005 - 1:00 am
sp_Permalink sp_Print

Urax wrote: [quote=hawkie] Hoppas det var skämtsamt menat. Eller menar du att vi behöver färre som lägger sig i när folk begår brott, isf ett väldigt annorlunda tankesätt.[

Blev ju ett j**la liv när APB skulle ha varit med under tillslaget mot Bahnhof då det var aktuellt. Detta är inte annorlunda.

Nja, vi har ju rätt att "på bar gärning eller flyende fot" gripa någon som begår ett brott...

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
970679
October 29, 2005 - 1:51 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Urax][quote=hawkie] Hoppas det var skämtsamt menat. Eller menar du att vi behöver färre som lägger sig i när folk begår brott, isf ett väldigt annorlunda tankesätt.[

Nja, vi har ju rätt att "på bar gärning eller flyende fot" gripa någon som begår ett brott...

bara om fängelse finns på straffskalan. så brotta inte ner några snattare =)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 342
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL