[AB] Fångade tjuven - Blev själv dömd|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB] Fångade tjuven - Blev själv dömd
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
970680
October 29, 2005 - 2:00 am
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: bara om fängelse finns på straffskalan. så brotta inte ner några snattare =)

har dom ändrat det nu?

när jag började som väktare fick jag lära mig att det var helt ok att göra så med en snattare.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
970693
October 29, 2005 - 8:06 am
sp_Permalink sp_Print

eller hur, brotta ner snattarna, se till så att dom aldrig gör om det, det börjar med snatteri sen blir det grövre och gröve brottslighet..

Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 505
970717
October 29, 2005 - 9:35 am
sp_Permalink sp_Print

Urax wrote: [quote=hawkie] Hoppas det var skämtsamt menat. Eller menar du att vi behöver färre som lägger sig i när folk begår brott, isf ett väldigt annorlunda tankesätt.[

Jag anser att polisen har något av en ensamrätt på att gripa folk. Lite civilkurage är aldrig fel. Men jag tror inte att någon vill leva i något laglöst vilda westersamhälle.

Blev ju ett j**la liv när APB skulle ha varit med under tillslaget mot Bahnhof då det var aktuellt. Detta är inte annorlunda.

Saken är väl snarare den att APB är ett kommersiellt "företag" som är anställda av andra kommersiella företag för att agera privat polis åt dem.
De hade ju systematiskt på olagligt vis samlat bevis.
Det är väl ändå ganska stor skillnad mot en [spekulation]förbannad bilägare som lurpassar på en inbrottstjuv?[/spekulation] ?

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
970735
October 29, 2005 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Citerar några grabbar från Zatzy "Sverige är ett sjukande skepp, där kaptenen beodrar mannarna att ösa men inte att täppa igen hålet"

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 413
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL