October 9, 2001
http://www.aftonbladet.se/vss/.....42,00.html
LÀgg extra mÀrke till "Den uniformerade polisen berÀttade för barnen att om inte cykeln kom fram sÄ skulle han börja stoppa alla som cyklade utan hjÀlm och ge dem böter." Haha sÄ gjutet.
Men skÀmt och sido Àr om man ska skratta eller grÄta. Vet inte hur jag reagerat som 12 Äring om en polis hade stormat in i klass rummet. Mest spÀnnande för att dÀr stod en polis i uniform sen att han hotade med att ge böter tror jag inte hade pÄverkat en sÄ mycket. Sen kan jag förstÄ att rektorn utalar sig som han gör och att han polisamnÀler hÀndelsen. Rektorn sÀger: "- Vad en sÄdan hÀr hÀndelse gör för barnens förtroende för polisen kan man bara gissa, sÀger SÀwing."
HÀr som jag sa innan tror jag inte det pÄverkar barnen sÀrskilt mycket eftersom vi den Äldern tror jag inte du greppar situationen som den utspelar sig.
January 22, 2003
Lyckat att han gjorde det under arbetstid ocksÄ, kunde han inte bara göra det i civila klÀder och sluppit en massa saker om att "Poliser definitivt inte ska bete sig pÄ detta sÀtt!".
Sen verkar den som skrivit artikeln ha seriösa problem med sprÄket, bÄde "ele-verna" och "VÀs-terÄs" i samma artikel =)
1 Guest(s)