Nu förbjuds snus – på arbetstid
Nu ska det bli otillåtet med snus på arbetstid också..
Vart är landet på väg?
"Från och med nyår får de landstingsanställda i Kronobergs län inte längre snusa eller röka på arbetstid.
- Vi hjälper både personal och patienter att bli av med sina laster, säger landstingsfullmäktiges ordförande Eva Löfquist, (s)."
http://www.aftonbladet.se/vss/.....76,00.html
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 20, 2002
Snus som är så gott :).
- Vi hjälper både personal och patienter att bli av med sina laster, säger landstingsfullmäktiges ordförande Eva Löfquist, (s)."
Folk kommer ju bli som tokiga istället ?
Att inte röka inomhus kan man ju hålla med om eftersom en del är allergiker osv men snus, vem i sin omgivning skadar det?
November 22, 2001
ilg@dd, med tanke på ditt ivriga påhejande av förbudet mot kampsporten förstår jag inte varför du inte vill förbjuda detta?
Det e ju att stoppa gift i sig o kostar samhället massa pengar, precis som kampsporten.
Kan det vara så månne att detta är något du sysslar med själv?
Json_81 wrote: ilg@dd, med tanke på ditt ivriga påhejande av förbudet mot kampsporten förstår jag inte varför du inte vill förbjuda detta?
Det e ju att stoppa gift i sig o kostar samhället massa pengar, precis som kampsporten.
Ja, jag snusar sedan 15-16 års åldern.
Men för att göra det lite begripligare för dej..
- Jag tävlar inte i snusning.
- Snusen är stimulatia, inte sport.
- Snusning riskerar inte ge folk i min närhet hjärnskakning, trasig näsa etc.
- Det finns än så länge inga belägg för att snus framkallar t.ex muncancer.(Vilket länge varit ett argument från de som vill förbjuda snuset.)
Du kan väl räkna upp på vilket sätt snusningen kostar samhället pengar, glöm inte att balansera det jämte skatteinkomsterna staten har på på denna eminenta tobaksprodukt.
För övrigt tycker jag det var en jäkligt korkad jämförelse.. :cy:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 22, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Json_81]ilg@dd, med tanke på ditt ivriga påhejande av förbudet mot kampsporten förstår jag inte varför du inte vill förbjuda detta?
Ja, jag snusar sedan 15-16 års åldern.
Men för att göra det lite begripligare för dej..
- Jag tävlar inte i snusning.
- Snusen är stimulatia, inte sport.
- Snusning riskerar inte ge folk i min närhet hjärnskakning, trasig näsa etc.
- Det finns än så länge inga belägg för att snus framkallar t.ex muncancer.(Vilket länge varit ett argument från de som vill förbjuda snuset.)
Du kan väl räkna upp på vilket sätt snusningen kostar samhället pengar, glöm inte att balansera det jämte skatteinkomsterna staten har på på denna eminenta tobaksprodukt.
För övrigt tycker jag det var en jäkligt korkad jämförelse.. :cy:
Är inte kampsporten ett slag stimulatia för utövarna?
Alla tävlar inte inte i det.
Nej, det drabbar ingen i din närhet, men dig själv.
Visst, det kanske inte är bevisat med muncancer, men du vet att det har skadlig effekt på dig.
Ok, sant, tobaksskatten kan nog jämna ut för ganska mycket av den kostnaden, men då har vi ju lösningen.
Vi inför skadeskatt på alla idrotter där man kan skada sig!
Så nej, jag tycker inte det var en så korkad jämförelse.
Btw, jag diskuterar inte emot att förbudet är korkat, jag nyttjar själv denna fina produkt när lusten faller på 😉
October 28, 2002
Storebror tar hand om oss och bestämmer vad som är bra och dåligt.
En otrolig fördel, man slipper ju tänka själv! Tänk iaf man faktiskt fick göra val _själv_?! Hur skulle samhället se ut?
Ni får faktiskt ta och tänka till lite! Eller förresten, dumt sagt. Sluta tänk, helt och hållet! Göran gör det så mkt bättre än dig.
En biverkning av detta kan ev. bli att det företaget som har såna regler kan få problem att rekrytera ny personal..
Vad jag vet är det väl en ganska stor del av den vuxna manliga delen av befolkningen som snusar..
Det där är ju rent integritetskränkade i mina ögon, om man ser på ett av argumenten för denna idioti:
"Varför förbjuder ni personalen att snusa? Det drabbar ju ingen annan än snusaren?
- Snus är också tobak. Det är beroendeframkallande. Och det är obehagligt för patienterna om personalen snusar, de luktar."
Alla snusare luktar inte, och ej alla som luktar är snusare.
July 13, 2004
nXsty wrote: [quote=.ToL]j**la dumheter!
Det skadar bara mig och ingen annan!
Men att göra det svårare för snusare och rökar gör antagligen att färre börjar. Så jag tycker ändå det är ett steg i rätt riktning.
Helt för att försöka göra så fler inte blir beroende. Har själv försökt sluta ett antal gånger. Slutade alla gånger på samma sätt, frågar polarna efter en snus. Har även testat nikitin fritt snus.
1 Guest(s)