November 29, 2003
Sicka idioter. På Milko har dom också snusförbud på vissa avdelningar. Men det har jag till viss del förståelse för då vi gör mjölk och andra saker som folk ska äta. Men då finns det ju portion. Fan om en landstings anställd har en prilla inne eller inte skiter väl jag i. Så länge jag inte lider av det.
June 5, 2004
obelix wrote: [quote=whak] Fan om en landstings anställd har en prilla inne eller inte skiter väl jag i. Så länge jag inte lider av det.
du kanske inte gör det, men någon annan kanske gör det.
Men det finns fan inget som kan störa någon med en snus!
däremot att röka tycker jag man kan förbjuda.
(snusar eller röker för övrigt inte)
March 11, 2003
Den enda effekten man kommer av att få av det här urbota förslaget är att alla de som har gått över till snus, just för att de inte fick röka på sjukhusen, nu kommer att återgå till rökningen. Och det är ju mycket trevligare att träffa på en nyrökt läkare eller sköterska som skall pilla dig i halsen.....
November 27, 2003
azN- wrote: [quote=obelix][quote=whak] Fan om en landstings anställd har en prilla inne eller inte skiter väl jag i. Så länge jag inte lider av det.
Det är ju sjukhus vi snackar. Det ska fasen vara så gott som kliniskt rent.
//Andreas
March 11, 2003
Delph1 wrote: [quote=azN-][quote=obelix][quote=whak] Fan om en landstings anställd har en prilla inne eller inte skiter väl jag i. Så länge jag inte lider av det.
Det är ju sjukhus vi snackar. Det ska fasen vara så gott som kliniskt rent.
//Andreas
Snusare behöverr inte vara smutsigare än någon annan.
May 1, 2005
landstingsfullmäktiges ordförande Eva Löfquist, (s) wrote: - Vi hjälper både personal och patienter att bli av med sina laster."
Så idiotiskt. Anställda är inga barn eller föremål för tvångsrehabilitering. Ska de anställda ha hjälp så ska de avgöra själva om de vill ha hjälp eller inte.
denstore wrote: Den enda effekten man kommer av att få av det här urbota förslaget är att alla de som har gått över till snus, just för att de inte fick röka på sjukhusen, nu kommer att återgå till rökningen. Och det är ju mycket trevligare att träffa på en nyrökt läkare eller sköterska som skall pilla dig i halsen.....
Det där slog mig också, vilket lär vara fallet hos många.
Sen håller jag med de som förespråkar att lössnus ska förbjudas, men portion är i min mening helt ok. Jag tycker att en portionssnus är mycket trevligare än en nyrökt snubbe. Förbjuder man snus av det skälet att allt ska var kliniskt rent, så kommer rökare att avskedas i nästa steg då kraven skärps.
August 20, 2001
^BeTa^ wrote: [quote=M0rbid]låter bra tycker jag, borde förbjudas överhuvudet taget. det är ju en drog som knark, typ 😛
total förbud mot snus/cigaretter!! 😀
Glöm då inte världens två farligaste och mest dödliga droger. 😉
Socker och alkohol. ;P Undrar hur många som är med dig då.
Glöm inte vatten...
August 20, 2001
optimuz wrote: Det var en sjukt dålig anledning "Dom luktar", isf tycker jag det ska förbjudas att lukta svett, äcklig parfym eller andra ovälkomna dofter! Samt att alla måste tugga tuggummi etc hela tiden för att ha en fräsch andedräkt!
F.ö. är jag emot det här förbudet!
Äcklig parfym kan jag hålla med om, men dofter som är kroppens "naturliga" kan man inte göra mycket åt.
DiDi wrote: [quote=optimuz]Det var en sjukt dålig anledning "Dom luktar", isf tycker jag det ska förbjudas att lukta svett, äcklig parfym eller andra ovälkomna dofter! Samt att alla måste tugga tuggummi etc hela tiden för att ha en fräsch andedräkt!
F.ö. är jag emot det här förbudet!
Äcklig parfym kan jag hålla med om, men dofter som är kroppens "naturliga" kan man inte göra mycket åt.
Jodå, man kan se till att duscha, bada eller tvätta sej lite mer ofta och kanske byta underkläder emellanåt..
Det finns en del som fasen inte upptäckt tvål och vatten..
Men jag håller med om att en del "parfymerar" alldeles överdrivet mycket..
En parfym ska vara som en viskning, inte ett djungelvrål...
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 15, 2003
denstore wrote: Den enda effekten man kommer av att få av det här urbota förslaget är att alla de som har gått över till snus, just för att de inte fick röka på sjukhusen, nu kommer att återgå till rökningen. Och det är ju mycket trevligare att träffa på en nyrökt läkare eller sköterska som skall pilla dig i halsen.....
Tycker inte att det skulle vara så trevligt att träffa en läkare med munnen full med snus heller för den delen?
March 11, 2003
skiroy wrote: [quote=denstore][quote=cHeNg_Ho] Tycker inte att det skulle vara så trevligt att träffa en läkare med munnen full med snus heller för den delen?
Du skall väl inte hångla med honom?;)
Åjo...hans fäbless är att hångla med kvinnliga läkare. 😉
Njae, det brukar i alla fall inte vara därför jag uppsöker sjukhus.
Men visst, nästa gång jag känner mig hångelsugen, så kan man ju testa.....
March 11, 2003
cHeNg_Ho wrote: [quote=denstore]Du skall väl inte hångla med honom?;)
Nej, men det är inte så trevligt iallafall..
Okej att dom snusar när dom sitter på sitt kontor eller har rast.
Men jag tycker inte att dom ska snusa när dom träffar en patient.
De flesta snusare jag känner vet man inte om prillan är inne eller inte på. Man behöver ju inte ha värsta mullbänke inne hela tiden.:)
January 12, 2004
whak wrote: [quote=Delph1] Det är ju sjukhus vi snackar. Det ska fasen vara så gott som kliniskt rent.
//Andreas
Vad är det som gör snusare så "skitiga"?
Om man snusar lös så kan man köra med en "preacemaster" eller vad det heter. Då har du inte ens rört snuset.
lukt...
1 Guest(s)