AB: Här kraschar kapade planet in i pentagon|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
AB: Här kraschar kapade planet in i pentagon
koko
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 62
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 17, 2006 - 8:33 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.aftonbladet.se/vss/.....08,00.html

Är det någon som ser något som jag och resten av den vettiga världen missat??
Detta styrker väl ingenting om konspirationsteorin att det inte va ett plan som flög in i pentagon.
Detta måste verkligen va en av de största förnekelser jag sett i media nånsin, verkligen skrämmande.

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
1041922
May 17, 2006 - 8:44 am
sp_Permalink sp_Print

Tänkte också på det, den videon har man väl fått se redan från början, men det syns ju inget ändå. Kunde lika väl varit en missil. Men jag tror faktiskt inte dom är så dumma att dom beskjuter sig själva som vissa dokumentärer försöker bevisa.

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
1041933
May 17, 2006 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tror att det ett av deras militära obemannade plan som krashar. Om det skulle vara ett stort passagerar plan skulle väl det synas tydligare än det "gråa tunna streck" som beskrivs. Sen har man ju sett i doumentären att planet omöjligt kan komma in så lågt om det är så stort som det skulle vara. Det skulle bli mer skador och synas mer vrakdelar efter ett passagerarplan med ju men allt är så hemligt kring omfattningen och hur vakelarna ser ut så det är svårt å tro på allt dom säger.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1041936
May 17, 2006 - 10:35 am
sp_Permalink sp_Print

Ärligt talat... Denna filmen har funnits i omlopp sedan dagarna efter kraschen.

Vill de verkligen tysta alla konspirationsteorier så kan de släppa alla andra bevakningsfilmer som spelas in runt pentagon.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1041937
May 17, 2006 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

Dadde wrote: Jag tror att det ett av deras militära obemannade plan som krashar. Om det skulle vara ett stort passagerar plan skulle väl det synas tydligare än det "gråa tunna streck" som beskrivs. Sen har man ju sett i doumentären att planet omöjligt kan komma in så lågt om det är så stort som det skulle vara. Det skulle bli mer skador och synas mer vrakdelar efter ett passagerarplan med ju men allt är så hemligt kring omfattningen och hur vakelarna ser ut så det är svårt å tro på allt dom säger.

Det är ungefär som det där med månen...dom hittar på saker som ser ut som en konspirationsteori men egentligen så stämmer det inte vetenskapligt.
Allt för att tjäna pengar på alla hobbykonspirationsteoretiker runt om i världen.

http://www.abovetopsecret.com/.....dence.html

jgb_jgb
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 162
1041940
May 17, 2006 - 11:28 am
sp_Permalink sp_Print

hån mot familjerna som berövades sina kära, filmen visar inget mer än dem gamla filmerna som cirkulerat.
jag skulle vilja se filmen tjänstemän beslagtog från bensinmacken i närheten.

bushshit

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
1041945
May 17, 2006 - 1:04 pm
sp_Permalink sp_Print

det där med 11/9 kommer bli lika konsperationsaktigt som Area51 och månlandningen... Finsn säkert något mera som USA har att dölja.

OVisK
Medlem
Forum Posts: 170
1041950
May 17, 2006 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns så mycket som är märkligt med 11 september så man behöver inte vara konspirations teroretiker för att ha funderingar.

Det som fortfarande sätter mest frågetecken är ju hur det kommer sig att Bin Ladens släktingar fick lämna USA med ett privatplan dagarna eller veckorna efter, vore det inte lämpligt att de hade pratat med dem först ?

Särskilt som de visste att Bin Laden hade hotat USA, det är ju bevisat med den promemorian som presidenten fick uppläst för sig ett par månader före, det är ju fakta att de visste om att något skulle hända snart, däremot inte exakt vad som skulle hända

Faktum är ju att Bin Laden och USA var såta vänner under Sovjets krig i afghantistan, att han har kontakter och vänner kvar i USA bland politikerna är ju rätt självklart.

Tala om för mig varför de inte har hittat Bin Laden, det är ju rätt märkligt faktiskt, förmodligen för att de inte vill hitta honom.

Dadde
Member
Medlem
1041972
May 17, 2006 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=Dadde]Jag tror att det ett av deras militära obemannade plan som krashar. Om det skulle vara ett stort passagerar plan skulle väl det synas tydligare än det "gråa tunna streck" som beskrivs. Sen har man ju sett i doumentären att planet omöjligt kan komma in så lågt om det är så stort som det skulle vara. Det skulle bli mer skador och synas mer vrakdelar efter ett passagerarplan med ju men allt är så hemligt kring omfattningen och hur vakelarna ser ut så det är svårt å tro på allt dom säger.

Det är ungefär som det där med månen...dom hittar på saker som ser ut som en konspirationsteori men egentligen så stämmer det inte vetenskapligt.
Allt för att tjäna pengar på alla hobbykonspirationsteoretiker runt om i världen.

http://www.abovetopsecret.com/pages/911_pentagon_757_plane_evidence.html

Har du eller någon annan du vet sett en enda flyplansdel? Om dom hade visat upp flygplansdelar och hur omfattande skador byggnaden hade så hade jag trott dem. Nej allt är så hemligt runt allt det och det finns säkert andra filmer som dom har hemliggjort som visar annat. Edit: Såg bilden igen på hålet i byggnaden igen, löjligt. Om nu hålet är sådär mitt i byggnaden var är då vingarna och resten av flygplanskroppen, jo den visas på andra bilder som inte ens är tagna på samma plats eller tid ser det ut som. Ena bilden är ju inte ens på pentagon ju, och den andra med flygplansdelar ser inte heller ut att vara på samma plats. Sen ser det ut som de har lagt dit en flyplansdel och fotat den på lite olika ställen laugh . Nej den sidan bevisade ingenting i mina ögon utan gjorde mig mer misstänksam.

Dadde
Member
Medlem
1042065
May 17, 2006 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

En trevlig sida jag hittade nu när jag har surfat runt lite om ämnet. Verkar vara mer trolig och bekräfta det man ser på filmen. http://www.serendipity.li/wot/.....ncer05.htm

dree
Member
Medlem
1042185
May 18, 2006 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

Ok om vi säger att USA skickade in en missil i pentagon. Slaktade dom 140människor någon annanstans?
Skulle det inte vara enklare att kapa planet och styra in det då?

Dom där 140människorna har säkert tagits till hangar 18 för vetenskapliga expriment för att om 15år komma tillbaka som supersoldater....

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1042403
May 18, 2006 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi kommer antagligen aldrig att få veta vad som hände den dagen, på den platsen, tyvär.

dree
Member
Medlem
1042691
May 19, 2006 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Planet dök... fatta vad fort det måste ha rört sig.
Ett passagerar flygplan har en marchfart på ca 900km/h... ett dykande sådant rör sig nog ännu snabbare. En liten sketen säkerhetskamera har inte så stor chans att kunna fånga det.
Snackat med folk som jag känner på SAAB.

Vingarna ska gå av lätt så planet blir så litet så möjligt så det ska lättare t.ex. glida genom en skogsdunge vid en krachlandning.
Det blir inte flygplansformade hål som i teknade filmer direkt.

Blir inte så mycket kvar av aluminiumchassit efter den hettan som uppstår av det brinnande bränslet därav syns nästan bara motordelar, landningsställ m.m.

OVisK
Medlem
Forum Posts: 170
1042708
May 19, 2006 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni får titta lite mer på CNN, en fotograf där filmade ju skrovbitar vid pentagon den dagen det hände.

De visade dem igen nu när den här filmen släpptes.

Jag tvivlar inte direkt på att det var ett plan, men det är så många andra saker som är konstiga med 11 september och hela deras efterföljande "krig mot terrorn".

Dadde
Member
Medlem
1042732
May 19, 2006 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Skumt att den flygplansdelen som ser ut att ligga planterad utanför när dom tog bildena inte ens ar något svart på sig om det blev så varmt och hur kan det finnas kontorsmöbler och en uppslagen bok som inte har blivit förstörda så nära branden? Varför finns det inte med några som hest arabiska namn i atopsy rapporten som är publicerad? Enligt den var det ju 58 människor på planet, var e kaparna? Många frågetecken som säkerligen inte kommer att uppdagas den närmsta 100 åren iaf.

dree
Member
Medlem
1042741
May 19, 2006 - 10:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Dadde wrote: Skumt att den flygplansdelen som ser ut att ligga planterad utanför när dom tog bildena inte ens ar något svart på sig om det blev så varmt och hur kan det finnas kontorsmöbler och en uppslagen bok som inte har blivit förstörda så nära branden? Varför finns det inte med några som hest arabiska namn i atopsy rapporten som är publicerad? Enligt den var det ju 58 människor på planet, var e kaparna? Många frågetecken som säkerligen inte kommer att uppdagas den närmsta 100 åren iaf.

Och kontorsmöblerna skulle vara mindre förstörda ifall det var en missil? 🙂 Tror inte heller att dom skulle bry sig om att gå och lägga en hel kontorsstol eller en uppslagen bok om det var en konspiration. 🙂

Om det inte var ett plan, vart är människorna i planet då?
Varför måste kaparna vara araber?

Finns många olika scenarion hur en flygplansdel kan hamna där utan att vara svart. Kanske slets av innan bränslet antändes? Den kan ju flyga en bit i dom här hastigheterna... Flygplans experterna på SAAB är övertygade om att det var ett plan som kraschade där.

Edit: En motor slets av innan planet krachade in i byggnaden, Troligtvis är väl den där skrovbiten efter det.

Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
1043464
May 21, 2006 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.flight77.info/
efterfrågan på 84 klipp till är gjorde och borde släppas till slut efter FOI "freedom of information act" används. Bush regimen är den hittils mest hemlighetsfulla regeringen USA haft... men stämmer judicialwatch dem så borde de släppas till slut.

Personligen tror jag att planet träffade Pentagon, men visst 17 var det bra timing med en "new pearl harbor" för PNAC folket och deras agenda.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 373
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL