[AB] Inkomst i familjen ~200 000:-/månad.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB] Inkomst i familjen ~200 000:-/månad.
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 31, 2007 - 8:48 am
sp_Permalink sp_Print

Reinfeldts vet hur man ska få lite pengar över i slutet på månaden..
Paret hystar in runt 200 000:-/månad, men lik förbaskat vill dom att skattebetalarna ska stå för deras barnpassning.. Hugaligen.

"Förre folkhälsoministern Morgan Johansson (s) rasar mot Fredrik Reinfeldts statliga barnflicka:
– Vad är nästa steg? Ska skattebetalarna stå för familjens marmelad på frukostbrödet?"

" Enligt regeringskansliets uppskattning kostar barnflickan och städhjälpen 15 000 kronor i månaden, inklusive sociala avgifter."

http://www.aftonbladet.se/vss/.....43,00.html

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

whoracle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1942
1114714
January 31, 2007 - 10:31 am
sp_Permalink sp_Print

hur tusan kan ens han(reinfeldt) tycka att det där låter vettigt?

THE FLESH RIPPER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 367
1114719
January 31, 2007 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

så e de när folk röstar på honom
(s) for life 🙂

lindén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 400
1114724
January 31, 2007 - 10:46 am
sp_Permalink sp_Print

mycke vill ha mer!

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1114728
January 31, 2007 - 10:54 am
sp_Permalink sp_Print

THE FLESH RIPPER wrote: så e de när folk röstar på honom
(s) for life 🙂

Kan inte försvara honom på någe sätt, men det finns goda kålsupare i båda lägren.

Däremot är jag förbannad för att de har höjt arbetslöshets avgiften och det rejält :cy:. Men det är en annan tråd....

/Dani

THE FLESH RIPPER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 367
1114735
January 31, 2007 - 11:06 am
sp_Permalink sp_Print

ja han lova en del goda saker men inget av de har kommit

SupahMan
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 219
1114737
January 31, 2007 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

THE FLESH RIPPER wrote: ja han lova en del goda saker men inget av de har kommit

Säg det till alla som springer runt med ca 600kr mer / månad nu...

Dock tkr jag inte heller detta var nödvändigt, men det roligaste är alla sossars fruktansvärt korta minne när det gäller deras egna fadäser.

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
1114738
sp_Permalink sp_Print

Tycker mkt som alliansen sagt ska hända händer men åt ett annat håll som inte alls liknar det de sa vid valet.

Vet att många som röstat på alliansen ångrar sig nu.

Kanske hör inte in till tråden men visst skatten ska sänkas men känner samhället till många smygskatter som ska komma fram som verkar vara en liten summa men som till slut kostar mer än vad skatten var på innan med sämre "service".

Försvara den då RegnFält!

whoracle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1942
1114739
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Däremot är jag förbannad för att de har höjt arbetslöshets avgiften och det rejält :cy:. Men det är en annan tråd....
/Dani

var det inte det de gick till val på?

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
1114740
January 31, 2007 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

Det är inget konstigt eller ens ovanlig att personer får städhjälp och barnpassninghjälp betalt av arbetsgivaren för att underlätta för den anställde. Detta innebär att den anställde får mindre att hantera och större möjligheter att prestera på jobbet. Sen ska det inte spela någon roll om man har 20.000 eller 400.000 i månadslön.

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1114742
January 31, 2007 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

Bla bla bla.

Detta förmånsbeskattas och skall alltså ses som en helt vanlig löneförmån liknande tjänstebil och rikskuponger. Det är alltså ingenting som vänsterpress och "proletärer" behöver förfasa sej över ur statsfinanssynpunkt.
Att Fredrik R lyckats förhandla sej till barnpassning och städning är väl bra för honom och på det stora hela taget en ganska vanlig löneförmån för chefer och högre tjänstemän.
Vad som är konstigt är att någon öht är villig att åta sej statsministerjobbet i Sverige med tanke på den usla ersättning som utgår.
Statsministern "tvingas" också att bo i sagerska palatset pga säkerhetsskäl, det skall naturligtvis inte hans barn drabbas av.

The flesh ripper:
Nej det är fruktansvärt att den nya regeringen behöver mer än 130 dagar för att införa ett program avsett för en mandatperiod. Att genomföra saker 10x snabbare än planerat är naturligtvis inga problem för dej?

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
1114743
January 31, 2007 - 11:27 am
sp_Permalink sp_Print

John_lz wrote: Det är inget konstigt eller ens ovanlig att personer får städhjälp och barnpassninghjälp betalt av arbetsgivaren för att underlätta för den anställde. Detta innebär att den anställde får mindre att hantera och större möjligheter att prestera på jobbet. Sen ska det inte spela någon roll om man har 20.000 eller 400.000 i månadslön.

Jo eller hur börja jobba i industri och säg att du har tre ungar där hemma som knappt kan prata och att de ska betala dagiset till ungarna ska vi få se hur du kommer.

Det där med städningen tror jag inte många ens har tänkt att det är värt att tänka på.

Moderaterna snackar om att ingen ska glida här i livet och att bidragen inte ska komma som de vill, bra exempel Fredrik visar.

EDIT: Glömde ett citat med "Varför inte betala själv? Det gör övriga delen av befolkningen" / Morgan Johansson

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1114744
January 31, 2007 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

15k stor idé att whina över det. :S

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
1114747
January 31, 2007 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: 15k stor idé att whina över det. :S

Hade jag tagit dom 15k som bidrag varje månad så hade det blivit ett jävla tjafs över det men nu är det moderatledaren som gör det och det är fullständigt ok.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1114748
January 31, 2007 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: 15k stor idé att whina över det. :S

15K extra per månad...
Jag får lov att klara mej på runt 10K, och städa själver jag..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1114750
January 31, 2007 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

D3mpa wrote: [quote=Bjornstrom]15k stor idé att whina över det. :S

Hade jag tagit dom 15k som bidrag varje månad så hade det blivit ett j**la tjafs över det men nu är det moderatledaren som gör det och det är fullständigt ok.

Det är inget bidrag utan en löneförmån som han förhandlat sej till på sedvanligt vis.
Om du är kass på att löneförhandla så behöver du ju inte grina för att andra är bättre.

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
1114752
January 31, 2007 - 11:44 am
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=D3mpa][quote=Bjornstrom]15k stor idé att whina över det. :S

Hade jag tagit dom 15k som bidrag varje månad så hade det blivit ett j**la tjafs över det men nu är det moderatledaren som gör det och det är fullständigt ok.

Det är inget bidrag utan en löneförmån som han förhandlat sej till på sedvanligt vis.
Om du är kass på att löneförhandla så behöver du ju inte grina för att andra är bättre.

Vem fanken har han förhandlat med?

Det är ju mina pengar och hellre ser jag till att en som behöver pengarna får dem mer än vad han gör, det är inte så som att han har brist på skiten.

Får ju fan nästan allt betalt den jäveln och så ska han ha mer, ser hellre till att en arbetslös morsa får de pengarna istället för att skärna ner på hennes akassa.

Nu handlar det inte om att vara bra på att förhandla eller inte det är han som gjort fel nu!

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1114754
January 31, 2007 - 11:46 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Bjornstrom]15k stor idé att whina över det. :S

15K extra per månad...
Jag får lov att klara mej på runt 10K, och städa själver jag..

Mjo men du är inte ledare över Sverige sen heller.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1114757
January 31, 2007 - 11:47 am
sp_Permalink sp_Print

D3mpa wrote: [quote=Josey Wales][quote=D3mpa][quote=Bjornstrom]15k stor idé att whina över det. :S

Det är ju mina pengar och hellre ser jag till att en som behöver pengarna får dem mer än vad han gör, det är inte så som att han har brist på skiten.

Får ju fan nästan allt betalt den jäveln och så ska han ha mer, ser hellre till att en arbetslös morsa får de pengarna istället för att skärna ner på hennes akassa.

Nu handlar det inte om att vara bra på att förhandla eller inte det är han som gjort fel nu!

Fel och fel, han har ju bara visat att han har en annorlunda syn på moral..
😛

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1114761
January 31, 2007 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

D3mpa wrote: [quote=Josey Wales][quote=D3mpa][quote=Bjornstrom]15k stor idé att whina över det. :S

Nej, FR har inte gjort något fel, lika lite som GP gjorde fel när han fick köpa stora delar av möblemanget från sagerska för en symbolisk summa.

Statsministerns lön sätts så vitt jag vet av statsrådsberedningen (rätta mej om jag har fel), han sätter iaf inte sin egen lön utan förhandlar precis som du och jag och alla andra som har ett arbete fram sin lön med en motpart.

De pengar som blir den reella löneförhöjningen för FR (efter förmånsbeskattningen) skulle på sin höjd ge några öre per arbetslös småbarnsmamma medan en statsminster vars work/life balans fungerar på ett bra sätt kanske kan genomföra en politik om kan ge dessa småbarnsmammor ett jobb.
Om jag var arbetslös så vet jag vad jag skulle välja.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 118
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL