September 12, 2001
Nord wrote: [quote=skiroy]Det är lika illa med alla resor.
Det är ju våra pengar som slösas...gnäll på !
Det finns ju ett skäl till varför de flyger. Det är ju inte direkt så att de tänker, "njae, det är fredag, jag vill nog ta regeringsplanet hem till umeå o låta de där dumnissarna betala". De åker ju på resor för att främja sverige och för att t.ex. som nu under afrika-resan ta reda på hur läget är i länderna personligen för att se vad Sverige kan göra för att hjälpa.
Hur j-vla långt ser ni egentligen?! Är det bara huvudrubriker, that's it eller?
Börja använda de hjärnceller ni är födda med o tänk till. Verkan har alltid en orsak.
Du begriper dig inte mycket på ironi märker jag.
Ironin är död på internet !
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Min A-Kassa ligger på 8080:-/månad efter skatt.. Att det hamnar på ~10 000:- beror på barnbidraget + underhåll. Ändock har jag jobbat och betalt skatt + fackavgift i ungefär 20 år.
Det känns oroande vilken mentalitet många här ligger inne med.
Det kan ju absolut inte vara dig det är fel på om du har alla emot dig? 😉
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Min A-Kassa ligger på 8080:-/månad efter skatt.. Att det hamnar på ~10 000:- beror på barnbidraget + underhåll. Ändock har jag jobbat och betalt skatt + fackavgift i ungefär 20 år.
Det kan ju absolut inte vara dig det är fel på om du har alla emot dig? 😉
Nej, vad det nu har med min "inkomst" att göra.
😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 24, 2004
ilg@dd wrote: [quote=HarpaE]Obie skrev:
HarpaE skrev:
ilg@dd tyckte det om att du får 10k är skrattretande.varför då?
Att dra in sin 10k A-kassa som argument för att Reinfeldt får för mycket tycker JAG är det. Det behöver inte vara det för alla, men det är min åsikt.
Min A-Kassa ligger på 8080:-/månad efter skatt.. Att det hamnar på ~10 000:- beror på barnbidraget + underhåll. Ändock har jag jobbat och betalt skatt + fackavgift i ungefär 20 år.
Jo, man hade ju nästan kunnat misstänka att det fanns någon introvert vänsterfanatiker här inne 😉
Nej men jag tycker inte att det är så farligt med subventioner och dylikt för de som faktiskt gör någon nytta. Ännu bättre om de fixar det där med skatten för städhjälp så att fler kan få det billigare = billigare för företagen att ge som förmåner också 🙂
HarpaE wrote: [quote=ilg@dd][quote=HarpaE]Obie skrev:
HarpaE skrev:
Att dra in sin 10k A-kassa som argument för att Reinfeldt får för mycket tycker JAG är det. Det behöver inte vara det för alla, men det är min åsikt.
Min A-Kassa ligger på 8080:-/månad efter skatt.. Att det hamnar på ~10 000:- beror på barnbidraget + underhåll. Ändock har jag jobbat och betalt skatt + fackavgift i ungefär 20 år.
Jo, man hade ju nästan kunnat misstänka att det fanns någon introvert vänsterfanatiker här inne 😉
Nej men jag tycker inte att det är så farligt med subventioner och dylikt för de som faktiskt gör någon nytta. Ännu bättre om de fixar det där med skatten för städhjälp så att fler kan få det billigare = billigare för företagen att ge som förmåner också 🙂
Det är ju egentligen inga större problem, jag misstänker att "alliansen" försvinner redan före mandatperiodens slut. Får väl svarta lite mer istället. I det borgerliga samhället är det ju låg moral, ruffel och båg som är ledstjärnan. Dessvärre har inte alla mindre bemedlade den möjligheten.. Faktum är att jag inte träffat en enda småföretagare ännu som tycker att det händer något som gynnar dem.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 17, 2004
seriöst, hur mycket skit ska vi få snacka om folks politiska åsikter egentligen? Jag börjar bli stött när jag läser det vissa av er skriver.
Till exempel va ilg@dd nyss skrev
ilg@dd wrote: I det borgerliga samhället är det ju låg moral, ruffel och båg som är ledstjärnan
jag köper att folk har olika åsikter, det är naturligt, att den inte har samma som jag är föga förvånande men det finns gränser.
Nu är det påhopp.
December 24, 2004
ilg@dd wrote: [quote=HarpaE][quote=ilg@dd][quote=HarpaE]Obie skrev:
HarpaE skrev:
Det är ju egentligen inga större problem, jag misstänker att "alliansen" försvinner redan före mandatperiodens slut. Får väl svarta lite mer istället. I det borgerliga samhället är det ju låg moral, ruffel och båg som är ledstjärnan. Dessvärre har inte alla mindre bemedlade den möjligheten.. Faktum är att jag inte träffat en enda småföretagare ännu som tycker att det händer något som gynnar dem.
Konstigt med småföretagarna? Du bor väl i norrland? Hur mycket småföretagare har du kontakt med däruppe? Sen har väl inte hänt ännu.
Som Vitamin C sa, det är ju faktiskt påhopp, jag är inte schysst heller men jag försöker inte maskera det genom påhopp mot "några", eller påhopp mot "borgarna/vänstern". Jag gjorde narr av dina förut med mitt vänsterfanatisism-inlägg, men annars så riktar jag min direkta kritik mot dig när det inte är on topic, som du själv SÄLLAN är i trådar.
Blah.
Säger inget mer i tråden nu, too much off-topic :/
Vitamin-C wrote: seriöst, hur mycket skit ska vi få snacka om folks politiska åsikter egentligen? Jag börjar bli stött när jag läser det vissa av er skriver.
Till exempel va ilg@dd nyss skrev [quote=ilg@dd]I det borgerliga samhället är det ju låg moral, ruffel och båg som är ledstjärnan
jag köper att folk har olika åsikter, det är naturligt, att den inte har samma som jag är föga förvånande men det finns gränser.
Nu är det påhopp.
När du ändå bemödar dej att citera en del mej, varför inte läsa det jag citerade på en gång också? När du ändå pratar påhopp liksom..
HarpaE:
Det är mestadels småföretagare här omkring, de stora har gått i graven.
Vitamin-C wrote: men snälla pojk
Snäll förvisso, men knappast att betrakta som pojk.
October 18, 2006
Jag är helt övertygad om att alliansen sitter mandatperioden ut, tvärr är det väl troligt att den arbetsksygge och bidragstörstande svensken röstar tillbaka de röd-gröna i nästa val.
Vad gäller användandet av regeringsplan, barnomsorg och städhjälp så är det naturligtvis något som statsråd i gemen och statsministern i synnerhet skall kunna nyttja så mycket som möjligt för att maximera den tid de kan lägga på sitt ämbete.
det är ju så i alla världar utom den som beskrivs i det kommunistiska manifestet att en städares/barnskötares/pilots/läkares mm. mm. tid inte är lika mycket värd som t.ex. ett statsråds eller en statsminister.
Vad a-kasseersättningen har med den här diskussionen att göra begriper jag öht inte, lön eller bidrag har väl inget med det här att göra..
Josey Wales wrote:
Vad a-kasseersättningen har med den här diskussionen att göra begriper jag öht inte, lön eller bidrag har väl inget med det här att göra..
Kikat på topic?
"[AB] Inkomst i familjen ~200 000:-/månad."
🙄
October 18, 2006
ilg@dd wrote: [quote=Josey Wales]
Kikat på topic?
🙄
De hade kunnat tjäna 70 miljoner vad mej anbelagnar, det hade fortfarande varit rätt att erbjuda barnpassning och städning. Jag trodde det var det som var huvudsyftet bakom tråden och inte summan i sej.
Det enda summan i topic syftar till är att tala till missunsamheten och avundsjukan hos övriga forumister.
Jante lever och frodas i högönsklig välmåga i denna jämmerdal vi kallar för konungariket Sverige, det är då ett som är sant.
Josey Wales wrote: [quote=ilg@dd][quote=Josey Wales]
Kikat på topic?
🙄
De hade kunnat tjäna 70 miljoner vad mej anbelagnar, det hade fortfarande varit rätt att erbjuda barnpassning och städning. Jag trodde det var det som var huvudsyftet bakom tråden och inte summan i sej.
Det enda summan i topic syftar till är att tala till missunsamheten och avundsjukan hos övriga forumister.
Jante lever och frodas i högönsklig välmåga i denna jämmerdal vi kallar för konungariket Sverige, det är då ett som är sant.
Anledningen till att jag startade tråden beror inte på missunsamhet, snarare en reflektion angående hur en snubbe som i sitt hushåll med runt 200 000:-/månad har mage att dra ned på bidrag när han själv ser det som en självklarhet att han skall ha fri barntillsyn a' 15 000:-/månad. Tycker du det är att föregå med gott exempel?
Och sen gnäller ni på Mona Sahlin som handlade en toblerone och ett blöjpaket på statens bekostnad?
Ur led är tiden.
*Edit*
Har du begripit varför lön, A-kassa och bidrag har i tråden att göra nu?
October 18, 2006
Mona Sahlin handlade betydligt mycket mer än en toblerone och ett blöjpaket, det handlade om 25000 i privat konsumtion på hennes rgeringskort under ett års tid.
Utöver det körde Mona oskattad bil under en längre period också, detta alltså en person som enligt egen utsago tycker att "det är häftigt att betala skatt".
Enligt mej är det att missbruka både sitt mandat och frångå sin ideologi å det grövsta.
Vad gäller gott exempel så tycker jag att FR visar prov på just detta när han försöker ordna så att han kan sköta sitt folkvalda ämbete på ett så bra sätt som möjligt samtidigt som han ser till sina barns bästa. Ett föredömligt beteende i mina ögon och definitivt ett exempel för andra att följa.
Och återigen, det är inte en gåva på 15000 utan en löneförmån som beskattas på samma sätt som rikskuponger och tjänstebil t.ex.
September 12, 2001
Josey Wales wrote: Mona Sahlin handlade betydligt mycket mer än en toblerone och ett blöjpaket, det handlade om 25000 i privat konsumtion på hennes rgeringskort under ett års tid.
Utöver det körde Mona oskattad bil under en längre period också, detta alltså en person som enligt egen utsago tycker att "det är häftigt att betala skatt".
Enligt mej är det att missbruka både sitt mandat och frångå sin ideologi å det grövsta.Vad gäller gott exempel så tycker jag att FR visar prov på just detta när han försöker ordna så att han kan sköta sitt folkvalda ämbete på ett så bra sätt som möjligt samtidigt som han ser till sina barns bästa. Ett föredömligt beteende i mina ögon och definitivt ett exempel för andra att följa.
Och återigen, det är inte en gåva på 15000 utan en löneförmån som beskattas på samma sätt som rikskuponger och tjänstebil t.ex.
Läs noga...jag försvarar inte Mona S ett dugg vad gäller detta.
Men du glömmer att Per Unkel hade också en vidlyftig hantering med fel kontokort vid ungefär samma tidsperiod.
Och detta med FR och barnpassningen. Än en gång säger jag...det här är att göra en höna av en fjäder.
August 7, 2001
Delph1 wrote: Det är dock ganska kul att notera hur väsnteranhängare vill ha "en man av folket" på tronen, men höger vill ha en stark individ att se upp till. 😉
//Andreas
Haha ja det är skoj och se.
Det är på både gott och ont det är så. 🙂
Rent hårddraget är det väl åt ena hållet "titta jag går och handlar på ica kvantum med PRO" och åt andra hållet "seså folk stick iväg och jobba och skaffa er en karriär som jag!"
January 13, 2003
dree wrote:
Rent hårddraget är det väl åt ena hållet "titta jag går och handlar på ica kvantum med PRO" och åt andra hållet "seså folk stick iväg och jobba och skaffa er en karriär som jag!"
Rätt komiskt att om man kallas "Foppa" så tjänar man mer på ett år än Reinfeldt kan drömma om. Vill minnas årslönen han hade i Colorado låg på 84 mille. Sundin hade "bara" 50mille/år. Vi snackar alltså veckolöner på 1mille och uppåt för att vara kvar som pojkspoling och lira hockey jämfört med en veckolön på 25k för att bli stadsminister. Så mycket är hans karriär värd igentligen. 😉
Edit: Lite nyare lista, 84 mille var för ett par år sedan i Colorado som sagt.
De tio bäst betalda svenskarna
1. Lars Nyberg, VD NCR, 160 miljoner kronor
2. Peter Forsberg, ishockeyspelare, 100 miljoner kronor
3. Mats Sundin, ishockeyspelare, 75 miljoner kronor
4. Nicklas Lidström, ishockeyspelare, 73 miljoner kronor
5. Percy Barnevik, ordf. ABB Ltd, Investor, 50 miljoner kronor
6. Kenny Bräck, racerförare, 45 miljoner kronor
7. Kenneth Andersson, fotbollsproffs, 34,5 miljoner kronor
8. Claes Björk, VD Skanska, 34,5 miljoner kronor
9. Göran Lindahl, fd VD ABB, 33 miljoner kronor
10. Jan Carendi, stf. koncernchef Skandia, 30 miljoner kronor
1 Guest(s)