May 1, 2005
Den här tyckte jag var rätt intressant:
http://www.aftonbladet.se/vss/.....44,00.html
Gör han rätt tycker ni? Om jag ser utifrån mig själv tänkt som medcampare så tycker jag faktiskt att han gör rätt av den anledningen att jag vill ha människor omkring mig som är på semester och inte är uppe i arbetstempo. Finns fler faktorer, men den är avgörande.
Nu tror jag visserligen inte helt blåögt på att han har rent mjöl i påsen vad gäller skäl till att just balter stängs ute, men jag köper hans officiella argument om det är som så att de kommer i såpass stor grupp att de tar upp t ex halva campingplatsen.
November 27, 2003
I hans fall verkar han ju inte framstå som den med flest skruvar på rätt plats i området, men av princip så vill jag nog påstå att man ska ha rätt att utesluta folk som ska ha compingen som boplats. Han verkar dock göra det för han inte gillar balter ... och thailändare. Men i princip , ja.
EDIT: glömde lite motivering: en camping är till för semesterfolk.
//Andreas
January 2, 2003
December 27, 2003
Jobbar själv på en camping och det brukar vara fullt med polacker dära med, dock har det varit lite detta år.
I detta fall tar Polackerna upp allt utrymme, är utomhus på natten och för oväsen och sedan när bären inte går att plocka så stjäl som prylar.
Jag hoppas för campingens och min skull att jag kommer slippa dessa Roma Sienare som invaderar Sverige, från de jag har hört så är dem rätt laglösa av sig.
Tycker han gör helt rätt i att neka dom campingplats och hade gjort exakt samma sak själv.
I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust
Overclockers.se
February 9, 2004
NiCKE^ wrote: Jobbar själv på en camping och det brukar vara fullt med polacker dära med, dock har det varit lite detta år.
I detta fall tar Polackerna upp allt utrymme, är utomhus på natten och för oväsen och sedan när bären inte går att plocka så stjäl som prylar.
Jag hoppas för campingens och min skull att jag kommer slippa dessa Roma Sienare som invaderar Sverige, från de jag har hört så är dem rätt laglösa av sig.
Tycker han gör helt rätt i att neka dom campingplats och hade gjort exakt samma sak själv.
Nu kommer nån trångsynt moderator att varna dig..
Om inte så börjar NH bli bättre på den fronten 😀
Nja, i stora drag tycker jag väl att innehavaren av campingen får bestämma det....
Icke önskvärda personer måste man väl kunna få avvisa..
Genom min dörr kommer inga oönskade gäster, skulle antagligen handla likadant om jag hade en campingplats..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 1, 2005
vad fan har ni emot polacker för vad fan får inte dem plocka bär om dem vill och ni jävla svennar som tror ni är något ....jävla respektlöst enligt mig att inte få plocka bär i skogen!!! att dessutom när man betalt för sig blir portad hmm.. det kallar jag rasim..
i7 950 4,0GHz | MSI Big Bang-XPower | Corsair Vengeance 12GB | Corsair F3 120GB | Sapphire HD6970 2GB CF | CM 690 II | CM Silent Pro 850W
Apple LED Cinema Display 27" | MBP 13,3" 2011 | Di Novo Edge | MX518 | G35 | DFGT | WD 1TB
Spectryym wrote: vad fan har ni emot polacker för vad fan får inte dem plocka bär om dem vill och ni j**la svennar som tror ni är något ....j**la respektlöst enligt mig att inte få plocka bär i skogen!!! att dessutom när man betalt för sig blir portad hmm.. det kallar jag rasim..
Tagga ner, det är inte bärplockningen som disskuteras..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 1, 2005
nää det har jag märkt nu börjar ni ju hacka på polacker...
som om inte svenskar beter sig som djur ibland!!! och för det första ska man inte skylla på nationaliteter utan på hur folk är uppväxta det är precis som om jag skulle sagt att ni svenskar är dumma i huvudet för att ni äter köttbullar med potatismos medan andra i andra länder äter någonting annat...
jäävla sätt ni tänker på vad fan har ni varit isolerade från omgivnigen i alla dessa år...helvetets rasister....!!!! ;(
i7 950 4,0GHz | MSI Big Bang-XPower | Corsair Vengeance 12GB | Corsair F3 120GB | Sapphire HD6970 2GB CF | CM 690 II | CM Silent Pro 850W
Apple LED Cinema Display 27" | MBP 13,3" 2011 | Di Novo Edge | MX518 | G35 | DFGT | WD 1TB
December 31, 2001
Spectryym wrote: vad fan har ni emot polacker för vad fan får inte dem plocka bär om dem vill och ni j**la svennar som tror ni är något ....j**la respektlöst enligt mig att inte få plocka bär i skogen!!! att dessutom när man betalt för sig blir portad hmm.. det kallar jag rasim..
Det är ingen som har något emot polacker.
Du borde lära dig vårda språket.
Kan förstå ägaren av campingen att han inte vill ha dit massa bärplockare då de som han säger kommer i väldigt stora grupper och förstör trivseln för de andra som är där och bara njuter av vädret.
Han tänker antagligen på sina stamkunder som kommer till hans camping varje år och vill säkerligen behålla dem som det och det är även hans rätt att bestämma vilket slags folk han vill ha in på sitt område. Det finns så många campingar och det finns säkerligen någon som tar emot bärplockare.
August 1, 2005
jag blir inte förbannad av att de portar dem utan att ni skyller på polacker som om alla polacker är likadana som om vi var dumma i huvudet
förstår ibland inte människor som Nicke hur dem tänker ...rasit!
March 11, 2003
Spectryym wrote: nää det har jag märkt nu börjar ni ju hacka på polacker...
som om inte svenskar beter sig som djur ibland!!! och för det första ska man inte skylla på nationaliteter utan på hur folk är uppväxta det är precis som om jag skulle sagt att ni svenskar är dumma i huvudet för att ni äter köttbullar med potatismos medan andra i andra länder äter någonting annat
Lugna ner dig nu. Det är en person som har nämnt polacker.
Och visst kan svenskar bete sig illa, men det var väl inte det som den där artikeln handlade om? Det handlade om huruvida folk som jobbar skall bo på camping eller inte, och om ägaren till campingen skall få avgöra detta.
August 1, 2005
nu tänker jag inte utala mig mer om detta utan fast dem som plockar bär kanske borde portas men när det kommer till en viss gräns att man börjar skylla på att ett visst folk är idioter så är det nog-...för att alla är inte likadana...
December 5, 2002
Det är väl rätt självklart att ägaren får bestämma vem som får komma in på campingen och inte.
Att han inte släpper in folk som ska bo där när de arbetar är väl inte så konstigt, jag tycker han hade rätt vettiga svar på frågorna som blev ställda.
Hade jag bott på campingen hade jag inte stannat länge om det var full rulle klockan 6 på morgonen.
December 29, 2004
Det var ett långt inslag om detta på Västerbottensnytt idag. Någon kille som bröt på något utlänskt språk (såg ut att vara från mellanöstern) tjände sig diskriminerad trotts att han inte ens var någon bärplockare utan bode i Umeå, han hade anmält detta till antidiskrimineringsbyrån i Umeå som i sin tur gick ut med i tv att alla bör bojkotta campingen i fråga.
May 19, 2003
Håller med honom, det är hans camping och jag skulle nog gjort samma sak.
Spectryym wrote: nu tänker jag inte utala mig mer om detta utan fast dem som plockar bär kanske borde portas men när det kommer till en viss gräns att man börjar skylla på att ett visst folk är idioter så är det nog-...för att alla är inte likadana...
Som många andra redan sagt så handlade det inte om vart ifrån dom kommer. Utan att dom kommer i större grupper och jobbar, och inte är där som turister. Så det kunde lika gärna kunna vart Italienare som kom i stora grupper och plockade bär, så skulle det vart samma sak. Men i detta fall var det polacker, men det har ingenting med saken att göra.
2 Guest(s)