[AB] Intressant diskriminering|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB] Intressant diskriminering
p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
sp_UserOfflineSmall Offline
931328
August 4, 2005 - 10:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Spectryym wrote: nää det har jag märkt nu börjar ni ju hacka på polacker...
som om inte svenskar beter sig som djur ibland!!! och för det första ska man inte skylla på nationaliteter utan på hur folk är uppväxta det är precis som om jag skulle sagt att ni svenskar är dumma i huvudet för att ni äter köttbullar med potatismos medan andra i andra länder äter någonting annat...
jäävla sätt ni tänker på vad fan har ni varit isolerade från omgivnigen i alla dessa år...helvetets rasister....!!!! ;(

Hehe..
Om du hade gått i skolan och varit närvarande på svensklektionerna så hade du med all sannolikhet inte skrivit såhär.
Artikeln är skriven på enkel Svenska, likaså alla inlägg i denna tråd.
Gå på dina svenslektioner istället för att röka brajj och leka grymm...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
931333
August 4, 2005 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

p4zz wrote: [quote=Spectryym]nää det har jag märkt nu börjar ni ju hacka på polacker...
som om inte svenskar beter sig som djur ibland!!! och för det första ska man inte skylla på nationaliteter utan på hur folk är uppväxta det är precis som om jag skulle sagt att ni svenskar är dumma i huvudet för att ni äter köttbullar med potatismos medan andra i andra länder äter någonting annat...
jäävla sätt ni tänker på vad fan har ni varit isolerade från omgivnigen i alla dessa år...helvetets rasister....!!!! ;(

Hehe..
Om du hade gått i skolan och varit närvarande på svensklektionerna så hade du med all sannolikhet inte skrivit såhär.

wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
931337
August 4, 2005 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=p4zz][quote=Spectryym]nää det har jag märkt nu börjar ni ju hacka på polacker...

Hehe..

wink

Och du försöker påpeka att det är JAG som behöver gå på mina Svensklektioner för att jag råkar missa en bokstav?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
931339
August 4, 2005 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

p4zz wrote: [quote=ilg@dd][quote=p4zz][quote=Spectryym]nää det har jag märkt nu börjar ni ju hacka på polacker...

Hehe..

wink

Och du försöker påpeka att det är JAG som behöver gå på mina Svensklektioner för att jag råkar missa en bokstav?

Ta det som du vill..
Men jag skulle nog se till att skriva korrekt innan jag sätter mej på höga hästar..
😛

*Edit*
BTW.
Jag tycker också att killen är helt fel ute..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
931364
August 5, 2005 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

Polacker är bra människor. Jag var i Polen för några månader sedan och alla ser ut att göra något. De verkar ha bra arbetsmoral. Inte som i Sverige där man får bidrag för vad fan som helst och kan ligga hemma och kolla fotboll medan man röker lightcigg.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
931374
August 5, 2005 - 12:46 am
sp_Permalink sp_Print

Spectryym wrote: jag blir inte förbannad av att de portar dem utan att ni skyller på polacker som om alla polacker är likadana som om vi var dumma i huvudet

förstår ibland inte människor som Nicke hur dem tänker ...rasit!

För det första tänker jag säga att jag håller med Nicke till 100%

För det andra så har jag personlig erfarenhet av vad dem (Eller ska jag säga "ni"?) hittar på då de är ute. Vi har dem här plockandes blåbär och hjortron, och folk får verktyg och saker snodda, och de går runt i byn och tittar på alla hus etc.

De borde portas från mer än campingplatser om du frågar mig.

Men jag måste tacka er för det fina arbetet ni gjorde på mitt förra hus, typ 5x så billigt som svenskarna...

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
931375
August 5, 2005 - 12:50 am
sp_Permalink sp_Print

Så länge dom inte använder det som en ursäkt för att porta någon, eller några.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
931391
August 5, 2005 - 6:13 am
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle också ha portat dom. Tyvärr så stjäls det mer i bärplockar tider, mina kusiner i som bor i en liten by utanför Vindeln (7 mil från Umeå) har stora problem med stölder, och jag tror inte att det är en slump att stöldvågerna kommer vid bärplockartider.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
931393
August 5, 2005 - 6:28 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Spectryym]jag blir inte förbannad av att de portar dem utan att ni skyller på polacker som om alla polacker är likadana som om vi var dumma i huvudet

förstår ibland inte människor som Nicke hur dem tänker ...rasit!

För det första tänker jag säga att jag håller med Nicke till 100%

För det andra så har jag personlig erfarenhet av vad dem (Eller ska jag säga "ni"?) hittar på då de är ute. Vi har dem här plockandes blåbär och hjortron, och folk får verktyg och saker snodda, och de går runt i byn och tittar på alla hus etc.

De borde portas från mer än campingplatser om du frågar mig.

Men jag måste tacka er för det fina arbetet ni gjorde på mitt förra hus, typ 5x så billigt som svenskarna...

Ja, men nu måste du ju ändå hålla med om att detta pågår ju inte för att dom är polacker... det har ju andra anledningar..

Polack är ju inte precis = Tjuv... det kan du ju inte säga.

men sen att dom kommer hit och gör sånt jävelskap, de suger, och borde portas för det, och för enkelhetens skull portar många ett visst folkslag (man kan inte se till varje enskilt fall i detta ämnet)

Men att säga att dom gör det för att dom är polacker... de är ju något otroligt åt helvete och är ren och skär rasism bara. lägg ner med det, ni idiotförklarar bara er själva 😕

Spectryym
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 29
931432
August 5, 2005 - 8:43 am
sp_Permalink sp_Print

smartaste människorna i Europa = Polacker nr.1

på 36 plats .svenskarna

fakta tagen ur mensa.SE

jävla kolhuven tror du är något p4zz

vi är faktiskt smartast i europa och jag skrev detta p.g.a att sådana som ni är jävla rasister som bor i någon jävla lite håla på er bondgård och sitter vid eran gammal dator...om inte vi invandrare kommit till ert jävla land skulle ni fan satt på varanndra i familjen som ni gjorde på 1800 talet jävla incest... så när du börjar prata om att vi polacker är dumma i huvet så bör du kolla dig på dig själv först...

i7 950 4,0GHz | MSI Big Bang-XPower | Corsair Vengeance 12GB | Corsair F3 120GB | Sapphire HD6970 2GB CF | CM 690 II | CM Silent Pro 850W
Apple LED Cinema Display 27" | MBP 13,3" 2011 | Di Novo Edge | MX518 | G35 | DFGT | WD 1TB

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
931441
August 5, 2005 - 8:55 am
sp_Permalink sp_Print

Spectryym wrote: smartaste människorna i Europa = Polacker nr.1

på 36 plats .svenskarna

fakta tagen ur mensa.SE

j**la kolhuven tror du är något p4zz

vi är faktiskt smartast i europa och jag skrev detta p.g.a att sådana som ni är j**la rasister som bor i någon j**la lite håla på er bondgård och sitter vid eran gammal dator...om inte vi invandrare kommit till ert j**la land skulle ni fan satt på varanndra i familjen som ni gjorde på 1800 talet j**la incest... så när du börjar prata om att vi polacker är dumma i huvet så bör du kolla dig på dig själv först...

Smart=Ärlig, Dum=Tjuv??
Det tarvar nog en del smarthet ifall man ska bli en framgångsrik tjuv också..
Som jag skrev tidigare, tagga ner..
Annars lär du inte kunna skriva mer dumheter snart..

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
931482
August 5, 2005 - 10:39 am
sp_Permalink sp_Print

Spectryym wrote: smartaste människorna i Europa = Polacker nr.1

på 36 plats .svenskarna

fakta tagen ur mensa.SE

vi är faktiskt smartast i europa och jag skrev detta p.g.a att sådana som ni är j**la rasister som bor i någon j**la lite håla på er bondgård och sitter vid eran gammal dator...om inte vi invandrare kommit till ert j**la land skulle ni fan satt på varanndra i familjen som ni gjorde på 1800 talet j**la incest... så när du börjar prata om att vi polacker är dumma i huvet så bör du kolla dig på dig själv först...

Du verkar i alla fall inte vara någon av dem som höjer statistiken. Jag sade åt dig att lugna ner dig, men ändå käftar du på. Visst, du kan vara upprörd över att folk säger dumma saker, men det blir banne mig inte bättre av att du beter dig ännu värre själv.

För den delen är Mensa rent löjligt. Alla IQ-test och liknande är möjliga att plugga in, och vissa av dem är direkt felaktiga. Jag såg ett som hade tester baserade på färgseende. Det har ju väldigt mycket med IQ att göra...

En varning blir det, så om du vill stanna här, så bör du lugna ner dig.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
931491
August 5, 2005 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Spectryym]smartaste människorna i Europa = Polacker nr.1

på 36 plats .svenskarna

fakta tagen ur mensa.SE

Du verkar i alla fall inte vara någon av dem som höjer statistiken. Jag sade åt dig att lugna ner dig, men ändå käftar du på. Visst, du kan vara upprörd över att folk säger dumma saker, men det blir banne mig inte bättre av att du beter dig ännu värre själv.

För den delen är Mensa rent löjligt. Alla IQ-test och liknande är möjliga att plugga in, och vissa av dem är direkt felaktiga. Jag såg ett som hade tester baserade på färgseende. Det har ju väldigt mycket med IQ att göra...

En varning blir det, så om du vill stanna här, så bör du lugna ner dig.

Betyder det att polacker är bäst på att fuska? 🙄 😛 😀 😎 wink

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
931496
August 5, 2005 - 11:22 am
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: Betyder det att polacker är bäst på att fuska? 🙄 😛 😀 😎 wink

Var det ett nödvändigt inlägg? Även du borde ta och lugna dig lite, när det gäller vad du pratar om. Och nej, det hjälper inte att man sätter 15 smilies efter.
Frågan är varför folk på det här forumet inte kan försöka diskutera dessa frågor utan att försöka förolämpa och driva med varandra? Om ni vill belysa problem i samhället, så är det bra, men då får ni försöka framföra er kritik på ett städat och vettigt sätt. Visst, ibland svallar känslorna upp snabbare än vanligt, men så fort ni skall prata om invandring, då börjar ni högt från början.
Den här tråden har fått leva relativt länge, mycket på grund av att den faktiskt hade en bakgrund i en tidning, och att det var en intressant frågeställning. Men som vanligt så är det vissa som inte kan undvika att dra det vidare till helt andra frågor. Men i och med att ni inte längre klarar av att diskutera detta ämnet utan att spåra ur, så är det lika bra att även denna tråden låses.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 322
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL