March 10, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Dehman]Bara jag som undrar varför topicen heter som den gör? 🙄
Antagligen beroende på "hjälarnas" namn, Dominik Jackiewicz och Tony Stankiewicz låter iaf inte ursvenskt i mina öron.
Topic kanske borde ändras till "Judar stoppar galning", eftersom efternamnen klingar väldigt judiskt?
Näe, tror inte det.
Tycker nästan att AB kunnat ha samma rubrik, invandrarna får ju ofta mycket skit..
Jag tycker att det kunde varit "Män stoppade galning". Spelar väl ingen roll om det är en invandrare eller inte, hjältemodigt ändå. Det blir inte mer heroiskt beroende på bakgrund.
Dehman wrote: [quote=ilg@dd][quote=Dehman]Bara jag som undrar varför topicen heter som den gör? 🙄
Antagligen beroende på "hjälarnas" namn, Dominik Jackiewicz och Tony Stankiewicz låter iaf inte ursvenskt i mina öron.
Topic kanske borde ändras till "Judar stoppar galning", eftersom efternamnen klingar väldigt judiskt?
Näe, tror inte det.
Tycker nästan att AB kunnat ha samma rubrik, invandrarna får ju ofta mycket skit..
Jag tycker att det kunde varit "Män stoppade galning". Spelar väl ingen roll om det är en invandrare eller inte, hjältemodigt ändå. Det blir inte mer heroiskt beroende på bakgrund.
Att det var män med utländskt klingande namn tycker jag bör framhållas å det grövsta..
Tänk vad det ska svida i ögonen på dessa flintskallar med Dr.Martenshoes..
Borde faen ha varit hela löpet på dom större kvällsblaskorna tycker jag..
Men det är ju bara vad jag tycker..
*Edit*
Jag menar naturligtvis inte att det var mer "hjältemodigt" bara för det var just de där snubbarna som stoppade galningen..
Det är bara det att flintskallarna är jäkligt snabba att racka ner på "folk med exotiska namn" så fort det händer något här i samhället..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
snyde wrote: Snarare polskt än judiskt, men de såg ju dessvärre mer ut som judar än som polacker. Hur som helst var det beundransvärt i vilket fall som helst.
Vad ska man säga?
[Image Can Not Be Found]
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
KorSpo wrote: [quote=obelix][quote=KorSpo]
Hellre bli ihågkommen som ett lejon än att leva en livstid som en hund.
Jag blir hellre ihågkommen som smart än korkad.
Är man smart om man inte ingriper när en familjemedlem ( farbrorn) blir knivhuggen så är jag gärna korkad...
Det jag syftade på är attdet är nog smartare att kunna sätta dit skurken, än att han ska kunna komma undan.
September 15, 2003
Dehman wrote: Jag tycker att det kunde varit "Män stoppade galning". Spelar väl ingen roll om det är en invandrare eller inte, hjältemodigt ändå. Det blir inte mer heroiskt beroende på bakgrund.
Ja, ordet "Invandrare" ska förbehållas rubriker som belyser vilka odjur alla folkgrupper utom den ariska fegisrasen (inga svenskar ingrep, så det är legitim kritik av sin genuppsättning 😉 ) är. 😕
Gud förbjude att vår folkgruppshetsande media (knappast kvällspressen alena) skulle ens underhålla tanken på att 'blattar' är kapabla till något som helst positivt.
Men varför skulle nu massmedia (och då främst den privata och kommerciella, vars ägare representerar det svenska storkapitalet) medvetet uppviggla främst de lägre klasserna mot invandrarna?
Machiavelli hade sagt: För att rikta patraskets missnöje, som oifrånkommeligen grundar sig i en ojämlik fördelning av samhällsresurserna, mot något annat än de samhällskikt dit makt och resurser är koncentrerat.
På så sätt spelas de 'lägsta' klasserna ut emot varandra i en orgie av missriktat energilöseri, istället för att nyttjas till att förbättra sin situation med det enda maktmedel de verkligen har - sin numerära överlägsenhet.
Divide and conquer, alltså - slå sönder gemenskapen så består fienden bara av en hop individer.
Att den ekonomiska elit som utarbetar och implementerar denna strategi (oftast omedvetet - 'emergent behaviour' är mer vanligt än medvetna konspirationer) traditionellt sett besitter inte bara den massmediala makten och förmågan att inpränta vilka dumheter i folks huvuden de vill, utan dessutom honnörsorden iom sin samhällsposition (den mest framgångsrike svensken blir ju idealsvensken i gemene mans ögon, och därmed en man att beundra och blint följa för den som beundrar det svenska idealet), såsom "stolthet" och "svensk", innebär att de är de enda som innehar makten att förena 'patrasket' för vilka egenmäktiga ändamål de än må vilja uppnå.
Deras makt över folket är alltså större än folkets egen självbevarelsedrift, vilket förklarar varför så många idioter genom tiderna frivilligt dragit ut i angreppskrig där "försvar av den nationella stoltheten" var en tillräcklig anledning för dom.
Mao, den ekonomiska eliten har helt enkelt en hop villiga slavar som de lätt kan få att utföra sitt skitarbete genom att yttra några uppvigglande fraser, utan att någon som helst kompensation mer än just "stolthet" tillfaller folket.
Stolthet, och framförallt nationell stolthet pga. den gruppdynamiska dimensionen, är en intelligenssubstituerande egenskap. Och för den som helt anser sig sakna egenvärde så är nationell stolthet verkligen sista utvägen.
Med den vetskapen, hur ska man då kunna hata en nasse? Stacks dumma satar.
November 27, 2003
_Danneman_ wrote: *text*
Mao: översittarna hetsar de svaga mot utbölingarna i tron att de är problemet för att ge ett iaf temporärt.
Visst måste jag hålla med om att de smygrasistiska undertoner lagt sig något här på forumet, men det känns ändå som ett onödigt påpekande att de var invandrare. Tycker inte det tillför något över huvudtaget. Kan inte påstå att jag själv någonsin velat ha någon form av särbehandlning, negativ som positiv. Vill bara ha det som alla andra.
Skit fullständigt i att jag har efternamn ingen kan uttala rätt, eller ett utseende som är något annorlunde ert, eller rent en brytning som ni inte är van vid, jag är så mycket mer än det...
EDIT: Det är minst sagt skrivet som tredje person. Har råkat ut för en del av detta men sett ännu mer.
//Andreas
July 23, 2002
Delph1 wrote: det känns ändå som ett onödigt påpekande att de var invandrare. Tycker inte det tillför något över huvudtaget.
Varför är det onödigt att påpeka invandrarskapet i possitiva sammanhang men en naturlag att det ska tas upp i negativa sammanhang?
Aftonbladet väljer såklart att inte låtsas om att dessa män (antagligen iaf) är invandrare. Egentligen håller jag med om att det inte är relevant, men om förövaren hade varit en invandrare kan man ge sig fan på att det hade bassunerats ut fast det hade varit lika irrelevant.
Obehagligt med knivmän i tunnelbanab förresten.
July 14, 2004
Men snälla ni, skinheads = nazister = Fel.
Ni har fått allt om bakfoten... Skinheads härstammar från Punkkulturen som härstammar från "hårdmods" kulturen så härstammar från "mods"kulturen
I england så började ett par punkband gå ut och säga att dom var nazister och kallade sig fortfarande för skinheads(inget som skinheads-kulturen faktiskt stödde) Och då fick dom namnet boneheads,
Väldigt enkelt, Skinheads = punkare,antiN(r)azister
Boneheads = punkarnazister
Förstår ni?
Sen att det finns en stor brist på kunskap i sverige om detta kan ju självklart inte ni hjälpa, men nu har ni fått insikit i det hela, och kan glatt börja kalla dessa individer för "boneheads" och inte "skinheads" - som från början var en arbetarrörelse 😉
O.T: Jag tror dom reagera precis som vem som helst som hade blivit påhoppat hade gjort.
November 27, 2003
nilsrock wrote: [quote=Delph1]det känns ändå som ett onödigt påpekande att de var invandrare. Tycker inte det tillför något över huvudtaget.
Varför är det onödigt att påpeka invandrarskapet i possitiva sammanhang men en naturlag att det ska tas upp i negativa sammanhang?
Det bästa man kan göra är att kalla dom för samma sak som alla andra: män, i både positiva och negativa sammanhang. Att kalla dom invandrare i positiva sammanhang gör det inte lättare att undvika att kalla dom invandrare i negativa sammanhang.
//Andreas
EDIT: felaktig negation
April 30, 2005
July 14, 2004
Delph1 wrote: [quote=nilsrock][quote=Delph1]det känns ändå som ett onödigt påpekande att de var invandrare. Tycker inte det tillför något över huvudtaget.
Det bästa man kan göra är att kalla dom för samma sak som alla andra: män, i både positiva och negativa sammanhang. Att kalla dom invandrare i positiva sammanhang gör det inte lättare att undvika att kalla dom invandrare i negativa sammanhang.
//Andreas
EDIT: felaktig negation
Jag håller med delph1, varför måste man säga invandrare eller svensk, behöver ju inte påpeka varken det ena eller det andra, utan just att dom är män...
Tycker jag låter mycket vettigt 🙂
1 Guest(s)