Nomic wrote: [quote=optimuz][quote=DasDjungelmeister]Jag bryr mej inte om skinheads är rasister eller inte. Det är fel vem man än är att hata andra människor. Livet är vackert och borde utnyttjas mer värdefullt än att gå omkring och hata med eller utan anledning. Vem mår bra av det igentligen?
peace, love and understanding!
Nomic, oavsett om det heter boneheads, what ever? Så länge folk förstår vad man pratar om så spelar det väl ingen roll vad man kallar en sak?! Man ser direkt ifall en person är nazi/rasist (med kalhygge på huvve) eftersom dom går i bombarjackor, uppkavlade jeans och svarta kängor etc. så då kan man lika gärna kalla dom skinnskaller eller vad som helst!
Åh nej, han går i bomb-jacka, han är rasse!! ahhh, sticka "niven" i han...
seriöst, väx upp, lite mer än så måste du ha innanför skallen, man kan inte bara ANTA att folk är nåt...Det är sånt som gör att oskyldigt folk blir nerslagna... och då menar jag åt BÅDA hållen.
Ilg@dd: och ja, du var verbalt ägd eftersom du tillslut inte hade nåt mer att säga efter mitt avslut.
Förövrigt: jag bär en smaragdgrön Bombjacka, nu e jag rasist, eller hur?
Tror det är vid såna här tillfällen folk brukar klämma in ett *lol*.
Så jag gör väl det också...
*lol*
Väx upp.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Nomic wrote: Men du är skäggig och 50+, JÄVLA PEDOFILGUBBE!
STÖT INTE PÅ SMÅFLICKOR!
Hur känns det? att bli dragen över samma kam.
Ungefär lika j**la efterblivet som vad ni håller på med här. och lika efterblivet som nazister / rasister håller på med.
Skäggig: JA, 50+: Näe..
Pedofilgubbe:Knappast
Stöter på småflickor: Jo, ofta och mycket, dock när jag var ung. Numera dras jag till medelålders kvinnor, eftersom jag har mer gemensamt med dom.
Dragen över samma kam som vem??
Tyvärr, inte många rätt.
Hur var det med den verbala glansen?
Gemener och versaler i en enda röra och omotiverade mellanslag.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 14, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Nomic]Men du är skäggig och 50+, JÄVLA PEDOFILGUBBE!
STÖT INTE PÅ SMÅFLICKOR!
Ungefär lika j**la efterblivet som vad ni håller på med här. och lika efterblivet som nazister / rasister håller på med.
Stöter på småflickor: Jo, ofta och mycket, dock när jag var ung. Numera dras jag till medelålders kvinnor, eftersom jag har mer gemensamt med dom.
Tyvärr, inte många rätt.
Nu går du in på samma irrelevanta grejor igen, snacka om offtopic, kan du inte komma på ett enda vettigt motargument? Du är ju patetisk.
Nu tänker inte jag titta mer i den här tråden eftersom att du inte klarar av en seriös diskussion som 2 vuxna människor.
Tack o hej!
Nomic wrote: [quote=ilg@dd][quote=Nomic]Men du är skäggig och 50+, JÄVLA PEDOFILGUBBE!
STÖT INTE PÅ SMÅFLICKOR!
Tyvärr, inte många rätt.
Nu går du in på samma irrelevanta grejor igen, snacka om offtopic, kan du inte komma på ett enda vettigt motargument? Du är ju patetisk.
Nu tänker inte jag titta mer i den här tråden eftersom att du inte klarar av en seriös diskussion som 2 vuxna människor.
Tack o hej!
Jag är dessvärre bara en vuxen människa..
Och föga imponerad av dina verbala kvaliteér.
:z:
January 12, 2004
Ett litet inlägg angående skinskallar.
Jag vet att ursprungligen så är dom fridsamma och icke nazister.
Men så som det har blivit idag, så är och kommer skinskallar att alltid vara förknippade med just nynazister, och innan det ändras, vilket jag tvivlar på att det kommer hända, så är det bara att bita i det sura äpplet och acceptera det.
April 10, 2003
Majoriteten av skinskallarna i sverige idag är främlingsfientliga, det spelar ingen roll hur dom var innan Screwdriver gick från vara Oi! till WP med Back with Bang.
sen att du umgåts med sharp skins är en annan femma jag har umgåts med skins från alla falanger och fått en ganska bra bild hur uppdelningen är.
Dock så börjar det bli mindre "Boneheads" "Nazi-skins" då den främlingsfientliga rörelserna vi se mer respektabla ut.
September 3, 2001
Jag tror att ni kommer att få tråden låst när som helst. Det blev väldigt OT helt plötsligt 😛
Tänkte komma tbx till topic lite:
När jag först fick reda på att det hade funnits andra män närvarande i tunnelbanan när det här hände, blev jag alldeles förbannad och tyckte att det var helt fel att inte hjälpa till.
I allmänhet, tycker jag att invandrare har bättre civilkurage än svenskar. Det är inte så att svenskar har sämre moral eller något, men det känns som att svenskar tänker 2-3 gånger innan, och invandrare agerar mer direkt. Men det är ju såklart MYCKET generaliserat så ni behöver inte ta åt er... vill inte kasta skit på er och ja vill inte skapa hard feelings, vill bara få er att reflektera varför det kan tyckas vara så.
Jag har massor av teorier. Tar gärna upp dom om tråden styrs åt det hållet.
Hur som helst, så blev jag väldigt förvånad än en gång när jag såg att det i forumet fanns folk som inte skulle lägga sig i. Jag som hela tiden hade tyckt att det var en självklarhet.
http://www.aftonbladet.se/vss/.....36,00.html
Under artikeln står det ett antal våldsbrott som har förekommit på senare år. Alla minst sagt beklagliga och många av dom hade nog kunnat undvikas med lite civilkurage från de som bevittnade händelserna.
Ja.. i stockholm händer det mycket. Jag antar att det fortfarande är lika många idioter per antal invånare som i övriga landet, men vi råkar vara nån miljon stockholmare på en liten yta, så idioterna synns oftare än annars. Man ser dom klädda i securitas-uniformer, man ser dom klädda i kängor och bombajackor, man ser dom klädda i hiphopkläder och keps, eller som vanliga alkisar. Hur som helst så stöter man på dem när man är ute på kvällarna.
Det är bara så jävla sorgligt att de får göra i princip vad de vill bara för att ingen har mod nog att stoppa dem.
Okay. Jag förstår att man inte har så mycket att säga till ett gäng killar om man är ensam. Men oftast finns det flera vuxna män som mycket väl kan samarbeta för att motverka de flesta våldsbrotten. Men ingen verkar vilja lägga sig i.
Häromdan var jag på tåget. Mitt på dagen, rusningstrafik. Det fanns män, kvinnor och barn överallt. Plötsligt började två alkisar bråka och skapa våld, mitt framför barn. Men alla bara tittade rakt ut genom fönstren, och låtsades som om ingenting. Till slut kom en invandrarkille fram argt och sa att dom skulle ge fan i att bråka mitt framför allihopa och förstöra för dem.
Alla blev glada och pustade ut efter att spänningen var över. Men varför agerade ingen??? Varför var det bara den invandrarkillen som tog initiativet? det var ju inte direkt han som blev puttad och störd av bråket, utan det var andra vuxna män som stod brevid som bara vände ryggen till.
(Varför agerade inte jag? jo jag var med mina småsyskon, plus att jag stod lite längre bort, och att andra killen hann före. Jag vet. Jag själv kanske borde ha tagit initiativet om jag nu skriver allt detta, men jag har gjort det i andra fall ändå så.)
Situationer som denna upprepar sig själva om man är mycket ute i stan, och gång på gång är det otroligt ofta (dock inte alltid!!!) invandrare som sätter stopp på våld. Våldet startas varken mer eller mindre av svenskar resp. invandrare.. iaf av vad jag har märkt. Oftast är det bara fulla svenska ungdomar som jag sett bråka och störa allmäna tryggheten. Trots att många viftar med statistik som visar motsatsen.
Kan även påpeka att det bara verkar vara en trend här i sverige/norden, eftersom folk verkligen agerat när jag har bott/varit på besök i andra länder, bla. england, frankrike och mitt hemland i sydamerika. Där skulle två fulla ungdomar inte våga tjaffsa med allmänheten på det viset, av rädsla för att åka på stryk själva och sedan bli omhändertagna av polisen.
Men kudos till grabbarna som brottade ner knivmiffot!
September 5, 2001
Kame_boy wrote: Jag tror att ni kommer att få tråden låst när som helst. Det blev väldigt OT helt plötsligt 😛
Tänkte komma tbx till topic lite:
När jag först fick reda på att det hade funnits andra män närvarande i tunnelbanan när det här hände, blev jag alldeles förbannad och tyckte att det var helt fel att inte hjälpa till.I allmänhet, tycker jag att invandrare har bättre civilkurage än svenskar. Det är inte så att svenskar har sämre moral eller något, men det känns som att svenskar tänker 2-3 gånger innan, och invandrare agerar mer direkt. Men det är ju såklart MYCKET generaliserat så ni behöver inte ta åt er... vill inte kasta skit på er och ja vill inte skapa hard feelings, vill bara få er att reflektera varför det kan tyckas vara så.
Jag har massor av teorier. Tar gärna upp dom om tråden styrs åt det hållet.Hur som helst, så blev jag väldigt förvånad än en gång när jag såg att det i forumet fanns folk som inte skulle lägga sig i. Jag som hela tiden hade tyckt att det var en självklarhet.
http://www.aftonbladet.se/vss/.....36,00.html
Under artikeln står det ett antal våldsbrott som har förekommit på senare år. Alla minst sagt beklagliga och många av dom hade nog kunnat undvikas med lite civilkurage från de som bevittnade händelserna.
Ja.. i stockholm händer det mycket. Jag antar att det fortfarande är lika många idioter per antal invånare som i övriga landet, men vi råkar vara nån miljon stockholmare på en liten yta, så idioterna synns oftare än annars. Man ser dom klädda i securitas-uniformer, man ser dom klädda i kängor och bombajackor, man ser dom klädda i hiphopkläder och keps, eller som vanliga alkisar. Hur som helst så stöter man på dem när man är ute på kvällarna.
Det är bara så j**la sorgligt att de får göra i princip vad de vill bara för att ingen har mod nog att stoppa dem.
Okay. Jag förstår att man inte har så mycket att säga till ett gäng killar om man är ensam. Men oftast finns det flera vuxna män som mycket väl kan samarbeta för att motverka de flesta våldsbrotten. Men ingen verkar vilja lägga sig i.Häromdan var jag på tåget. Mitt på dagen, rusningstrafik. Det fanns män, kvinnor och barn överallt. Plötsligt började två alkisar bråka och skapa våld, mitt framför barn. Men alla bara tittade rakt ut genom fönstren, och låtsades som om ingenting. Till slut kom en invandrarkille fram argt och sa att dom skulle ge fan i att bråka mitt framför allihopa och förstöra för dem.
Alla blev glada och pustade ut efter att spänningen var över. Men varför agerade ingen??? Varför var det bara den invandrarkillen som tog initiativet? det var ju inte direkt han som blev puttad och störd av bråket, utan det var andra vuxna män som stod brevid som bara vände ryggen till.
(Varför agerade inte jag? jo jag var med mina småsyskon, plus att jag stod lite längre bort, och att andra killen hann före. Jag vet. Jag själv kanske borde ha tagit initiativet om jag nu skriver allt detta, men jag har gjort det i andra fall ändå så.)Situationer som denna upprepar sig själva om man är mycket ute i stan, och gång på gång är det otroligt ofta (dock inte alltid!!!) invandrare som sätter stopp på våld. Våldet startas varken mer eller mindre av svenskar resp. invandrare.. iaf av vad jag har märkt. Oftast är det bara fulla svenska ungdomar som jag sett bråka och störa allmäna tryggheten. Trots att många viftar med statistik som visar motsatsen.
Kan även påpeka att det bara verkar vara en trend här i sverige/norden, eftersom folk verkligen agerat när jag har bott/varit på besök i andra länder, bla. england, frankrike och mitt hemland i sydamerika. Där skulle två fulla ungdomar inte våga tjaffsa med allmänheten på det viset, av rädsla för att åka på stryk själva och sedan bli omhändertagna av polisen.
Word. Kan tillägga bara:
den svenska mentaliteten är som någon sagt tidigare är mer överanalyserande och konsekvens tänkande. Man värnar om sig själv och sina intrssen. Jag kan inte säga invandrare men jag kan svara för mig själv och jag agerar först, diskuterar sen.
Ett exempel(hatar att dra upp det men så är det), se på andra världskriget. Majoriteten av de jag har pratat med(födda i Sverige flera gen. tebax) har önskat att Sverige aktivt deltog i kriget mot Tyskland.
Se på Finland som försökte med ALLA medel slå tebax ryssen och vägrade bli ockupperade, detsamma med Norge.
Bra historia kame_boy, var en trevlig läsning efter quote wars 3.
April 18, 2003
Kame_boy wrote:
När jag först fick reda på att det hade funnits andra män närvarande i tunnelbanan när det här hände, blev jag alldeles förbannad och tyckte att det var helt fel att inte hjälpa till.I allmänhet, tycker jag att invandrare har bättre civilkurage än svenskar.
Det var otroligt vad du generaliserar och drar slutsatser från sånt vi inget vet om, eller du kanske var där så du vet mer? Vart står det att alla andra män i vagnen var svenska män? Dom 2 som ingrep gjorde defacto inget dom heller innan dom själv blev angripna, det var bara att dom var närmast galningen och den ena inte hann undan...
Men som jag skrev tidigare i tråden, tror nog dom flesta - oavsett nationalitet - skulle reagerat på samma sätt om en anhörig helt plötsligt blev angripen av nån med kniv. Så sluta med alla fördommar är ni snäll.
Sen tycker jag absolut som dej, bra gjort av dom!
July 23, 2002
KorSpo wrote: [quote=Black_light]Varför är det alldrig "galningen stoppar invandrarna"?:D
Därför att invandrare får bara nämnas i positiva sammanhang annars är man rasist ta tex. Efterlyst de har ju slutat med deras "utländskt utseende" på signalementet sedan jag antar någon vänsternisse klagat. Stick huvudet ner i sanden och låtsas som det regnar mentaliteten är farligt. Folket måste kunna få en sanningsenlig bild av vilka som står bakom våldsbrotten. Även NH är drabbat av det här.
Dags att ta av sig tomteluvan nu.
Man kan säga sanningen hur mycket som helst och ändå ljuga. Detta därför att man endast visar en sida av sanningen, nämligen den att invandrare innebär brottslighet, problem och ekonomiska kostnader. Det är nästan det enda man får veta om dem genom svenska medier. Det gör, uppenbarligen, att människor får en omotiverat negativ bild av alla de människor som buntas ihop under begreppet "invandrare".
May 1, 2005
nilsrock wrote: [quote=KorSpo][quote=Black_light]Varför är det alldrig "galningen stoppar invandrarna"?:D
Därför att invandrare får bara nämnas i positiva sammanhang annars är man rasist ta tex. Efterlyst de har ju slutat med deras "utländskt utseende" på signalementet sedan jag antar någon vänsternisse klagat. Stick huvudet ner i sanden och låtsas som det regnar mentaliteten är farligt. Folket måste kunna få en sanningsenlig bild av vilka som står bakom våldsbrotten. Även NH är drabbat av det här.
Man kan säga sanningen hur mycket som helst och ändå ljuga. Detta därför att man endast visar en sida av sanningen, nämligen den att invandrare innebär brottslighet, problem och ekonomiska kostnader. Det är nästan det enda man får veta om dem genom svenska medier. Det gör, uppenbarligen, att människor får en omotiverat negativ bild av alla de människor som buntas ihop under begreppet "invandrare".
Precis.
Många "invendrare", eller för vissa, "blattar" är ju hur schyssta som helst. Speciellt de som jobbar i kebabstånd:D
Black_light wrote: [quote=nilsrock][quote=KorSpo][quote=Black_light]Varför är det alldrig "galningen stoppar invandrarna"?:D
Precis.
Många "invendrare", eller för vissa, "blattar" är ju hur schyssta som helst. Speciellt de som jobbar i kebabstånd:D
En pizza är ingen pizza om den inte bakats av en "invandrare"..
Brukar skämta om att dom har en annan typ av handsvett vilket gör deras pizzor mycket godare..
Har t.om lagt fram den teorin hos pizzagubben i grannbyn...Han skrattade gott..
September 3, 2001
Jekyll 3000 wrote: [quote=Kame_boy] När jag först fick reda på att det hade funnits andra män närvarande i tunnelbanan när det här hände, blev jag alldeles förbannad och tyckte att det var helt fel att inte hjälpa till.
I allmänhet, tycker jag att invandrare har bättre civilkurage än svenskar.
Det var otroligt vad du generaliserar och drar slutsatser från sånt vi inget vet om, eller du kanske var där så du vet mer? Vart står det att alla andra män i vagnen var svenska män? Dom 2 som ingrep gjorde defacto inget dom heller innan dom själv blev angripna, det var bara att dom var närmast galningen och den ena inte hann undan...
Men som jag skrev tidigare i tråden, tror nog dom flesta - oavsett nationalitet - skulle reagerat på samma sätt om en anhörig helt plötsligt blev angripen av nån med kniv. Så sluta med alla fördommar är ni snäll.
Sen tycker jag absolut som dej, bra gjort av dom!
Ursäkta mig så mycket för den stora loopholen som finns i hela mitt argument 😀 Märkte inte det själv.
Jag skrev så som två olika "ämnen". Självklart vet jag inte vad det var för slags människor som skådade just det här fallet, jag var ju själv inte där så jag kan omöjligen veta. Nästa bit i inlägget refererade till mina egna upplevelser men jag förstår att jag har varit väldigt otydlig och det kan uppfattas som att generaliseringen även innefattar knivdådet.
Du har helt rätt i att gemene man skulle reagera om sin släkting eller nära och kära skulle råka illa ut, men det jag ville diskutera senare i inlägget var allmäna "civilkuragen". Och civilkurage har man ju med främlingar (jag vet inte om det är så per definition, men a.. du förstår nog vad jag menar)
Sen nu när jag tänker efter så sprang killen med kniv efter en annan stackare från medborgarplatsen mitt på dagen, ner till tunnelbanan där han till slut stack honom i armen eller nåt (minns inte riktigt). Jag är förskräckt av tanken att INGEN stoppade en man med kniv som jagade en annan. Alltså ja, det krävs lite "balls" att stoppa nån med kniv men det är inte helt omöjligt att puckla på honom, sätta krokben.. precis vad som helst, Och det är ju knappast folktomt i medborgarplatsen mitt på dagen så tillfällen måste det ha funnits.
Jag kan tänka mig att grabben som sprang måste ha blivit helt förtvivlad för att ingen försökte hjälpa honom.
May 1, 2005
ilg@dd wrote: [quote=Black_light][quote=nilsrock][quote=KorSpo][quote=Black_light]Varför är det alldrig "galningen stoppar invandrarna"?:D
Precis.
En pizza är ingen pizza om den inte bakats av en "invandrare"..
Brukar skämta om att dom har en annan typ av handsvett vilket gör deras pizzor mycket godare..
Har t.om lagt fram den teorin hos pizzagubben i grannbyn...Han skrattade gott..
I say.... LOL:D
May 10, 2005
Hmm, vad jag hade gjort om någon tog fram en kniv och började vifta lite? Hade inte brytt mig.
Hade han däremot lyckats hugga någon så hade jag nog hoppat på och spöat honom så gott jag kan. 🙂
Jag tycker inte att "jag" är något att "spara på" så jag ser inte varför jag ens skulle tveka.
May 1, 2005
pepsiXX wrote: Hmm, vad jag hade gjort om någon tog fram en kniv och började vifta lite? Hade inte brytt mig.
Hade han däremot lyckats hugga någon så hade jag nog hoppat på och spöat honom så gott jag kan. 🙂Jag tycker inte att "jag" är något att "spara på" så jag ser inte varför jag ens skulle tveka.
är du mellan 10 och 13?
May 10, 2005
Black_light wrote: [quote=pepsiXX]Hmm, vad jag hade gjort om någon tog fram en kniv och började vifta lite? Hade inte brytt mig.
Hade han däremot lyckats hugga någon så hade jag nog hoppat på och spöat honom så gott jag kan. 🙂Jag tycker inte att "jag" är något att "spara på" så jag ser inte varför jag ens skulle tveka.
är du mellan 10 och 13?
Nee, jag är faktist 15. Vadådå? 😛
May 1, 2005
pepsiXX wrote: [quote=Black_light][quote=pepsiXX]Hmm, vad jag hade gjort om någon tog fram en kniv och började vifta lite? Hade inte brytt mig.
är du mellan 10 och 13?
kan inte förklara det riktigt, men man kan nästan gissa sig till din ålder om man läser inlägget som jag quotade först 😛
August 28, 2004
pepsiXX wrote: [quote=Black_light][quote=pepsiXX]Hmm, vad jag hade gjort om någon tog fram en kniv och började vifta lite? Hade inte brytt mig.
är du mellan 10 och 13?
Jo, jag glömde. Du är väl en CS spelare med sugrörsarmor? Jag däremot, biffen. Den allsmäktiga paladinen i skinande rustning som är 16 bast skulle banka skiten ur token. WoW gör en till Hulken.
2 Guest(s)