August 6, 2001
Eller vad tror ni? Läste en artikell på afonbladets hemsida.
http://www.aftonbladet.se/vss/.....56,00.html
Personligen tror jag inte att han funnits.
Bättre att tro på sig själv!
August 6, 2001
Zyrus wrote: nähä?! är det sant!? NO SHIT SHERLOCK!
Fattar väl varenda mäniska som har nåt vett i huvet!
Menar du att han inte funnits, och alla som tror att han funnits inte har något vett i huvudet? Eller menar tvärtom? I vilket fall som helst har du precis förklarat en stor grupp männsikor som idioter...
March 9, 2004
Jag respektera folks tro på Gud osv men ibland kan det gå förlångt.
Som en av mina poolare som är väldigt kristen. När vi och några satt och käka pizza så började han prata om när han var på jul läger.
Han påståd att det var en snubbe som kom dit på kryckor och behövde hjälp under hela vistelsen.. .sen så satte alla sig ner och bad till Gud. Som ett mirakel så Helades han ben och han kunde skutta runt som aldrig förr i slutet av vistelsen.
'
Alla vi bara satt och nickade.. man vill ju inte vara ohyffsad mot en annars helt normal person som alla gillar.
Så jag tror att någon smart person uppfan kristendomen för att kunna kontrollera folkgrupper och gå i krig osv utan att någon kritiserade härskaren.
November 22, 2001
Öwall wrote: [quote=Gueno]Jesus och gud är påhittade av nån smart j**el som ville käna pengar på dumt folk.
inte nödvändigtvis. jag tror att en hel del folk efter hand kom på att man kan tjäna pengar på det däremot.
Kristendom är en konstruerad sekt precis som alla andra.
Den har plockat så mycket från så många andra religioner och tvingats/lurats/mutats på så många människor.
Det är ganska skrämmande faktiskt.
2 Guest(s)