May 6, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....35,00.html
Mest osmakliga artikeln någonsin? Eller brukar pensionärer gå längs vägarna och leta "mat"? 😉
August 2, 2001
-Och hjärta smakar likadant oavsett om det kommer från en gammal korp eller från en hund. Samma sak med levrar.
- Ett kadaver är fullt ätligt även om det har legat ute i flera dygn i sommarhettan. Men har djuret blivit mosat måste du förstås skölja bort maginnehållet från köttet.
Fyfan :spy:
Nja, sånt man kör på själv brukar jag ta rätt på, om det inte blir alltför mosigt..
Men att plocka upp "hittade" påkörda djur..Nej tack..
*Edit*
Inte skator, kråkor och sånt skit..
Men orre, tjäder, rådjur etc, sånt som är att betrakta som vanlig människoföda..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 22, 2001
Flå grävlingen. Skölj ur kroppen och skär bort kött som blivit alltför kontaminerat av tarminnehållet.
Skär av benen, bogen. Skär rent nacken och huvudet samt mag- och ryggmuskler. Grilla bakbenen i ugnen, samla upp fettet och blanda i det i såsen (köp gärna en färdig sås på Ica).
Romantisk middag nån?
November 27, 2003
Vaniljflickan wrote: Flå grävlingen. Skölj ur kroppen och skär bort kött som blivit alltför kontaminerat av tarminnehållet.
Skär av benen, bogen. Skär rent nacken och huvudet samt mag- och ryggmuskler. Grilla bakbenen i ugnen, samla upp fettet och blanda i det i såsen (köp gärna en färdig sås på Ica).Romantisk middag nån?
För att citera ett avsnitt ur vänner:
Jill Goodacre: Gum?
Chandler: Is is sugarless?
J: No.
C: Then no thanks
*what the hell are you doing? If Jill Goodacre offers you gum. YOU TAKE IT! If she offers you mangled animal carcass. YOU TAKE IT!*
😉
//Andreas
SuperNova wrote:
Svenska killen sa något i stil men "man känner på lukten om man kan äta det eller ej".
Jag luktar nog på allt kött före tillagning..
Synd att stå och göra iordning och tillaga kött för att sedan upptäcka att det var härsket.. Så i vissa fall är det en stor fördel med fläskkött..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 14, 2003
Hub wrote: Så otroligt vidrigt!!!
-Hund är gott. En miljard kineser kan inte ha fel, säger han.
Ja en miljard flugor kan inte ha fel - Ät skit!
Nä, nasty old man säger jag bara!
Varför ska man äta skit om man äter hund? Det är väl som vilket annat djur som helst? Så, jo, lite underligt resonemang är det allt, för om man äter andra djur så. Är det endast tillåtet att äta vissa djur? En gris kan vara en mycket lojal vän, även husdjur. Hur ska jag resonera nu? Jag väntar på ditt svar.
Med vänliga hälsningar
Balor
October 9, 2001
jo Balor för att svara lite på ditt inlägg om jag får så håller jag med dig om att det kanske är dumt att jämföra att äta hundar som att äta skit. Men när det kommer till kritan så handlar det om kultur skillnader. Här att äta hund är som att ät skit till många medans i kina kan du tugga i dig husdjuret när han inte kommer till andvändning längre. Vi har levt med att det är naturligt att äta gris, inte hund. Även om en hel del har gris som husdjur så är det i sverige ansett som ett boskapsdjur.
1 Guest(s)