January 12, 2004
Min farbro är jägare och markägare i Norrland.
Polisen brukar ringa honom när det gäller att spåra upp och skjuta skadade djur, som blivit påkörda och sprungit till skogs.
En gång skulle han och en kamrat jaga rätt på en älg som blivit påkörd.
Dom hittade älgen, sköt den.
Dom blev ju skitglada för att få lite gratis kött utanför jaktsäsongen.
Men när dom flådde älgen så böjade dom asgarva, för det var första gängen dom såg en älg med blåmärken...
(min släkt har lite udda humor, liksom jag) :bgrin:
så det var bara att gräva ner eländet...
Hub wrote:
Och en gris är INTE ett husdjur! Detta djur ska leva ute i naturen, inte inne i en lägenhet!
Som sagt, ingen diskussion!
Lever grisen ute i naturen är den nog att betrakta som ett vilt svin, ett s.k vildsvin..
Jag vågar nog påstå att de flesta grisar du satt tänderna i knappt sett skymten av någon natur alls, möjligtvis på vägen svinfarm----->slaktbil----->slakteri..
Dock brukar nog de flesta svinfarmare ha eget slakteri på gården.
*Edit*
Grisen kan bli väldigt tillgiven och trevlig, litegrann som en hund faktiskt..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Hub wrote: Lägg ned!
Jag orkar fan inte med detta!Till ALLA som tjaffsar som gnälliga fjortisveganer mot mig: Gris är gott, och inte ett husdjur!
Jag tänker inte läsa denna tråd något mera, så orka inte svara till mig!
Är jag inräknad i den skaran??
Lite fel isf..Knappast fjortisvegan, snarare gubbig köttätare, instämmer i att gris är gott och inte speciellt lämpligt som husdjur..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
Hub wrote: Lägg ned!
Jag orkar fan inte med detta!Till ALLA som tjaffsar som gnälliga fjortisveganer mot mig: Gris är gott, och inte ett husdjur!
Jag tänker inte läsa denna tråd något mera, så orka inte svara till mig!
Men snälla lilla vän, ta nu inte i så du spricker...
ett husdjur behöver inte vara en katt eller hund...
Hört talas om minigrisar???
Att äta hund är inte fel, det som kan bli fel är hur man slaktar dom, och hur man behandlar dom innan slakt.
January 12, 2004
Hub wrote: Lägg ned nu va!
Lilla vänn, du verkar vara så j**la funtad så att jag bara garvar åt dig!
Som sagt lägg ned!Fan, nu läste jag igen... Nåja, jag tar bort allt jag sagt så är det sluttjaffsat på detta dagis!
Nä, varför då???
Det var kul att hoppa ner till din nivå...:bgrin: :)R
December 18, 2001
giggelito wrote: ja, men varför inte.. menar .. typ grill fest med 100 - 250kg rå djurs kött/älg eller annat gott kan inte vara fel..
kan dock inte tänka mig att grävlingar o skator är gott..
men restan kan jag äta .. 😀 😀 😀
Kan ha fel, men jag tror inte det lämnas speciellt många "rå djur" och älgar längs vägarna..
Men skulle jag hitta ett sådant djur som fortfarande är varmt kan jag lugnt lova att det hamnar i kofferten på bilen..
🙂
December 18, 2001
October 31, 2003
ilg@dd wrote: [quote=giggelito]ja, men varför inte.. menar .. typ grill fest med 100 - 250kg rå djurs kött/älg eller annat gott kan inte vara fel..
Kan ha fel, men jag tror inte det lämnas speciellt många "rå djur" och älgar längs vägarna..
Men skulle jag hitta ett sådant djur som fortfarande är varmt kan jag lugnt lova att det hamnar i kofferten på bilen..
🙂
Gör inte som polarn... Punka och gick hem. 2km. Hämtade bilen inte dagen efter utan nästa. Rätt varmt... ja det var otrevligt
MoparPower wrote: [quote=ilg@dd][quote=giggelito]ja, men varför inte.. menar .. typ grill fest med 100 - 250kg rå djurs kött/älg eller annat gott kan inte vara fel..
🙂
Gör inte som polarn... Punka och gick hem. 2km. Hämtade bilen inte dagen efter utan nästa. Rätt varmt... ja det var otrevligt
Råkade ut för en unken lukt för nått år sen..Hade fiskat gädda på vårkanten, la in 2 fina i en påse i kofferten..Glömde naturligtvis påsen när jag kom hem och den låg där några dygn..
Luktade inge vidare i bilen sedan..
1 Guest(s)