September 20, 2001
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läste denna på aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/vss/.....25,00.html
Kenneth Eriksson har erkänt att han tog med sig den prostituerade kvinnan till sitt rum och att han dödade henne. I en rekonstruktion har han visat hur han gjorde.
Kvinnans huvud var krossat av flera slag.
Och sedan längre ned står det
Själv anser sig inte Kenneth Eriksson skyldig till mord.
Han anser att det rör sig om dråp eller vållande till annans död.
Enligt susning.nu är dråp "mindre grovt mord", förutsätter uppsåt.
Vållande är att man genom oaktsamhet orsakar någon annans död.
"Oj, jag var oaktsam med med mina händer och råkade strypa och slå sönder huvudet på henne" eller va faan är det frågan om??
Om man åker till ett land som har dödsstraff och begår ett brott som kan ge dödsstraff, så får man fan ta det! År huvet dumt så kan det gå illa!
Sedan skriver aftonslisket på ett sådant sätt att man ska tycka lite synd om honom, han står inte ut... Dom skriver förövrigt att han är mistänkt för mord, varför inte skriva som det står längre ned: Han har erkänt att han dödat henne!
Nä, aftonslisket blir fanimej värre och värre i denna kamp om musklick och lösnummer! Det är fanimej vidrigt att en MÖRDARE ska få en sån stor upmärksamhet!
May 1, 2005
Haha idiot! Påminner mig om när Ali G intervjuar en polis om vapen och vad man kan bli dömd för: "Tänk att jag står och hackar morötter eller nåt och så råkar kniven ramla ner i min socka. Sen går jag ut utan att märka den och så råkar den landa i någons arm typ. Är det lagligt?" 🙄
October 25, 2003
dreamweaver wrote: Haha idiot! Påminner mig om när Ali G intervjuar en polis om vapen och vad man kan bli dömd för: "Tänk att jag står och hackar morötter eller nåt och så råkar kniven ramla ner i min socka. Sen går jag ut utan att märka den och så råkar den landa i någons arm typ. Är det lagligt?" 🙄
OT:
Ali G Indahouse på 5an 22.05 imorgon 😉
OnT:
Rätt åt fuckot, stek honom!
August 11, 2005
macrus wrote: Hoppas han får livstids fängelse där i Thailand, blir nog fan hårt för honom. Bättre än dödsstraff, lida ska han fan göra!
Vilket offer, varför skriver dem ens om det?
Därför som en skrev tidigare, är ju en svensk och de begår ju inte brott utomlands *host*
Att han erkänner först och sen inte anser det vara mord... Han hade väl antagligen inte sex med henne heller då, bjöd säkert bara på godis o saft...
August 11, 2005
Marcan- wrote: [quote=TinyTeeth][quote=Marcan-][quote=SoulBurn]Klart han ska ha dödsstraff. Tar man någons liv bör man straffas med sitt eget.
Precis!
För två fel gör ett rätt?
Jag anser att han inte har rätt att leva ifall han dödat någon annan.
Beror på omständigheterna.
Om kvinnan anföll honom med en kniv och han i självförsvar tog hennes liv är det en helt annan femma än rådande situation.
May 17, 2004
Marcan- wrote: [quote=TinyTeeth][quote=Marcan-][quote=SoulBurn]Klart han ska ha dödsstraff. Tar man någons liv bör man straffas med sitt eget.
Precis!
För två fel gör ett rätt?
Jag anser att han inte har rätt att leva ifall han dödat någon annan.
Din logik suger. (Fast uppenbarligen håller Homer Simpson med dig, och det är ju alltid en tröst. Eller?)
April 30, 2004
Urax wrote: VARFÖR VILL NI ATT ALLA SKA DÖ?
Kanske inte alla. Men det känns som det ska dödas folk i varje tråd...
Jag tänker inte argumentera mot dödsstraff. Man inte dödar folk överhuvudtaget. Så är det bara, inga undantag.
Nej, Jag kan inte förstå mig på människor som är för dödsstraff.
Vem ger någon annan rätten att bestämma vem som ska leva
eller hängas i ett rep?!
Ett fungerande samhälle ska inte styras med blodsspill eller död.
Död leder endast ytterligare död.
-kontrast
December 24, 2002
Hub wrote: Sedan skriver aftonslisket på ett sådant sätt att man ska tycka lite synd om honom, han står inte ut... Dom skriver förövrigt att han är mistänkt för mord, varför inte skriva som det står längre ned: Han har erkänt att han dödat henne!
Nä, aftonslisket blir fanimej värre och värre i denna kamp om musklick och lösnummer! Det är fanimej vidrigt att en MÖRDARE ska få en sån stor upmärksamhet!
För att det är fel att skriva att han har mördat innan han har dömts..! Om t ex han blir dömd för drop och inte mord. Aftonbladet kan bli dömt för förtal om dem skriver "felaktiga" saker...
Fast dom kunde skrivit "skäligen misstänkt för..."
3 Guest(s)