December 29, 2004
ilg@dd wrote: [quote=dåren]
Räkna med 5 minutersrast/timme, vilket du enligt flertalet kollektivavtal är berättigad til..
Ljust därför så skriver man inte på något kolektivavtal. Sådant är bara skit för företaget.
Vissa fackföreningar är också bara skit!
Anar jag en småföretagare??
Ja!! 10poäng till ilg@dd!
Jag som delägare i ett företag vinner inte ett skit på att skriva på några kolektivavtal! Därför gör jag det inte heller.
November 4, 2001
Sålänge rökandet inte påverkar arbetet så är det enligt min mening fel att ge dem lägre lön. Men även jag har erfarenheter av att det väldigt ofta blir en kvart eller två extra per dag för dom som röker. När jag jobbade på sjukhuset så gick alltid rökarna ut precis efter lunchen. Så vi som inte rökte fick diska, sen kom dom in lagom till det var klart. Vet många som störde sig otroligt på detta...
Däremot håller jag med om att en rökare borde flyttas bak i kön vid sjukdom som uppenbarligen uppkommit av rökningen.
Att jämföra detta med att idrottsmän, kemister och andra också skulle flyttas bak är befängt. Det finns egentligen ingen som helst anledning att röka. Det är bara farligt och dumt. Att idrotta är bevisligen bra, och eventuella skador är olyckor. Ang att jobba inom kemi vet jag inte vad den som tog upp det tänkte på.
En annan sak jag stör mig otroligt mycket på är rökares nonchalans mot ickerökare. Vet inte hur många gånger jag stått i köer och nån jävel börjar bolma bakom mig, och bara blåser röken rakt i nacken på mig. Jag vill väl inte andas in hans skit? Sen, visst, rökare går ut och röker. Men dom står ½m utanför dörren, vilket får till följd att röken ändå ofta blåser in och luktar skit för oss andra.
Nej, att röka är ett jävla otyg, och det är på tiden att det börjas göra någonting åt saken.
Är det bara inbillning, eller fattas det ett gäng inlägg här??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
3 Guest(s)