[AB] Lärares utbrott!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB] Lärares utbrott!
davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
sp_UserOfflineSmall Offline
1095123
November 19, 2006 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Sedan kan man ju ta en debatt om skolan och hur väl den lyckas integrera elever från olika socioekonomiska skikt. Kanske gynnar skolan medelklassbarn som redan fått ett akademiskt habitus inympat från föräldrar och hemmiljö, medan den missgynnar arbetarbarn.

Om inte arbetarbarn har lite hyfs i kroppen så är problemet djupare än skolnivå.

Det har inget med att integrea eleverna i skolan, jag gick där nyligen och alla har samma förutsättningar till 99% av fallen. Det som skiljer är attityden mellan olika barn, men att härleda dessa till socialaskikt är att göra det väldigt enkelt för sig.

Det handlar om att skolan inte kan sätta dit de som beter sig felaktigt. Skolan är för slapp idag helt enkelt. Lärarna behöver instrument. Hårdare krav för att gå diverse program. Det ska inte vara så stora skillnader på programmen att det på vissa ställen räcker med 30p (G i matte, svenska, engelska) för att komma in på natur, och på andra ställen 300p. Kraven ska vara lika hårda överallt. Grundkunskaperna måste säkerställas för att fortsatt utveckling ska ske.

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
1095125
November 19, 2006 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Gymnasieelever jävlas inte utan anledning. Antagligen kan han inte få elever att lyssna eller så är de helt slutkörda och orkar verkligen inte. Folk verkar tro att vem som helst klarar av lärarrollen på gymnasiet. Tyvärr blir inte gymnasierna av med dom värdelösa. Man får sätta dom i biblioteket istället men platserna där räcker inte till...

Jag kommer att betala för min utbildning retroaktivt. Kom inte och säg att jag ska stå ut med vilken skit som helst därför att ni stofiler tycker att jag ska vara tacksam för det jag får till skänks.

mounte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1095131
November 19, 2006 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Tacka vet jag vettiga avbrott i lektioner:

aa32
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 220
1095132
November 19, 2006 - 4:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Behövs garanterat betyg i uppförande, fattar inte hur man ska kunna få ordning i skolorna utan det. Problem med orättvisa enskilda lärare kan man lätt lösa genom att betyget i uppförande bestäms gemensamt av de olika ämneslärarna.

huss
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
1095138
November 19, 2006 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

de e så att vissa har lite problem med att uppförar sig och vissa behöver uppmärksamhet därför beter dem sig på ett visst sätt i skolan, vad fan ska man göra med dem... dem gör ju detta för att dem behöver uppmärksamhet för vissa och andra anledningar, så problemet ligger inte bara där. Man måste bli accepterad i klassen / skolan, det är därför mobbning oxo finns och andra karaktärer i skolan som kriminella, bråkstakar osv. Lärarna är inte heller perfekta dem bidrar till den situation som uppstår, och så ere faktist så att alla elever snackar pga att det är tråkigt, nått nytt har hänt osv ni vet vad jag menar. Men när det är intressanta lektioner så är man tyst. Därför tycker jag att man själv ska välja vilka ämenen man ska läsa osv. Jag var tvungen att ha drama och det är för mig = nåt väldigt hemskt, så jag lovar er att ja inte var en ängel på dessa lektioner och att jag faktist fick läraren att nästan börja gråta detta berodde på att jag inte ville delta men hon tvingade mig och jag förstörde bara då. SÅ LÅT ELEVERNA SJÄLV VÄLJA SINA PROGRAM DVS ÄMNEN... skrivit slarvigt orkar inte göra det bättre.

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1095140
November 19, 2006 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Förstår helt klart hans reaktion, kan inte vara lätt ibland. Även om han går lite långt i sina aggresioner. Slår på bordet osv.

yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 353
1095161
November 19, 2006 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Tensta gymnasium... vad hade ni förväntat er?

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1095162
November 19, 2006 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

yazaka wrote: Tensta gymnasium... vad hade ni förväntat er?

jag har ingen aning om vad det är för gymnasium. någon som skulle vilja upplysa mig? om, var gärna objektiv 🙂

yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
1095165
November 19, 2006 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: [quote=yazaka]Tensta gymnasium... vad hade ni förväntat er?

jag har ingen aning om vad det är för gymnasium. någon som skulle vilja upplysa mig? om, var gärna objektiv 🙂

Jag vette fan vad det är för skola egentligen, den är inte i innerstan iaf. långt ut i förorten ligger den.
Egentligen är det mina fördommar som slår in.
Ligger inte intagningspoängen på 120 eller något sånt där?

Vitamin-C
Member
Medlem
1095169
November 19, 2006 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

yazaka wrote: [quote=Vitamin-C][quote=yazaka]Tensta gymnasium... vad hade ni förväntat er?

Jag vette fan vad det är för skola egentligen, den är inte i innerstan iaf. långt ut i förorten ligger den.

#-o

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1095185
November 19, 2006 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

yazaka wrote: Jag vette fan vad det är för skola egentligen, den är inte i innerstan iaf. långt ut i förorten ligger den.

120?! Allvarligt, de som går där kan inte ha ett liv förutom skolan... Skolarbete hela tiden... usch!

Och lärare/skolor ska självklart kunna bestraffa elever mer kännbart än en utskällning.

gilgamesh
Member
Medlem
Forum Posts: 2883
1095225
November 19, 2006 - 10:16 pm
sp_Permalink sp_Print

vad i helvete pratar ni om? vad fan spelar de för roll om den ligger i förorten eller om de 120 poäng i intagning, jag kan säga så här, en kille i min klass kom in med 75p sam ekonomi (och han e jävligt smart, saken e att han inte palla komma till skolan under 9an, men han har iaf bra betyg. va fan spelar de för roll, fortfarande en bra skola som har elever som INTE knarkar öppet eller överhuvudtaget som man ser i de jävla skolorna i innerstan...låt intagningspoängen vara låga fan spelar de för roll...slipper iaf knarkare, sen kan man tror att de förekommer mycket bråk och så, ABSOLUT inte...jag går i den skolan och sånt skit finns inte...hellre förorten än jävla innerstan...massa jävla snobbar o skit.

och JA jag har ett jävla bra liv och de runt omkring mig har de oxå...inte enbart skolan...jag prioriterar inte ens skolan högst i mitt liv, har ändå hyffsade betyg, enstaka IGn...vill bara gå ut gymnasiet sen söker jag KY och jobbar. kontakter är MÄKTIGARE än betyg.

yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
1095232
November 19, 2006 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Gilgamesh wrote: vad i h*****e pratar ni om? vad fan spelar de för roll om den ligger i förorten eller om de 120 poäng i intagning, jag kan säga så här, en kille i min klass kom in med 75p sam ekonomi (och han e jävligt smart, saken e att han inte palla komma till skolan under 9an, men han har iaf bra betyg. va fan spelar de för roll, fortfarande en bra skola som har elever som INTE knarkar öppet eller överhuvudtaget som man ser i de j**la skolorna i innerstan...låt intagningspoängen vara låga fan spelar de för roll...slipper iaf knarkare, sen kan man tror att de förekommer mycket bråk och så, ABSOLUT inte...jag går i den skolan och sånt skit finns inte...hellre förorten än j**la innerstan...massa j**la snobbar o skit.

och JA jag har ett j**la bra liv och de runt omkring mig har de oxå...inte enbart skolan...jag prioriterar inte ens skolan högst i mitt liv, har ändå hyffsade betyg, enstaka IGn...vill bara gå ut gymnasiet sen söker jag KY och jobbar. kontakter är MÄKTIGARE än betyg.

Jasså så EN i hela din klass (som desutom hade 75 poäng) är smart ? Duktigt!
Knark och knark, vad spelar det för roll, det är från skola till skola. Ärligt talat så har jag hellre knark än bråk, våld, hot mot lärare, massiv skolk, ointresse för skolan. Man ska för fan inte vara rädd att gå till skolan! Btw, jag tror knark exisisterar i förorten lika mycket som i innerstan.

får man fråga, var svenska ett av de ämnen du fick ig i ?

gilgamesh
Member
Medlem
1095236
November 19, 2006 - 11:27 pm
sp_Permalink sp_Print

yazaka wrote: [quote=Gilgamesh]vad i h*****e pratar ni om? vad fan spelar de för roll om den ligger i förorten eller om de 120 poäng i intagning, jag kan säga så här, en kille i min klass kom in med 75p sam ekonomi (och han e jävligt smart, saken e att han inte palla komma till skolan under 9an, men han har iaf bra betyg. va fan spelar de för roll, fortfarande en bra skola som har elever som INTE knarkar öppet eller överhuvudtaget som man ser i de j**la skolorna i innerstan...låt intagningspoängen vara låga fan spelar de för roll...slipper iaf knarkare, sen kan man tror att de förekommer mycket bråk och så, ABSOLUT inte...jag går i den skolan och sånt skit finns inte...hellre förorten än j**la innerstan...massa j**la snobbar o skit.

och JA jag har ett j**la bra liv och de runt omkring mig har de oxå...inte enbart skolan...jag prioriterar inte ens skolan högst i mitt liv, har ändå hyffsade betyg, enstaka IGn...vill bara gå ut gymnasiet sen söker jag KY och jobbar. kontakter är MÄKTIGARE än betyg.

Jasså så EN i hela din klass (som desutom hade 75 poäng) är smart ? Duktigt!
Knark och knark, vad spelar det för roll, det är från skola till skola. Ärligt talat så har jag hellre knark än bråk, våld, hot mot lärare, massiv skolk, ointresse för skolan. Man ska för fan inte vara rädd att gå till skolan! Btw, jag tror knark exisisterar i förorten lika mycket som i innerstan.

får man fråga, var svenska ett av de ämnen du fick ig i ?

Var i helvete kom bråk och hot mot lärare i från? och var får du skolk? de får fan varje elev själv bestämma om dom ska komma till skolan eller inte...och vem fan har sagt att man är rädd när man går till skolan? du är typiskt en sån som inte vågar vara i förorten själv, bara för att du hör saker så tror du på det, de e ju fan farligare att va inne i stan än förorten. Själklart existerar knark i förorten, men nu snackar vi om skolorna, och tro mig de flera äckliga knarkare i innerstan än i förorten.

och NEJ svensk e inte de ämne jag fått IG i, klarar mig utan problem där. om du så gärna vill veta vilka så visst, Matte B, Ekonomi B och Tyska Steg 2, helt ointressanta ämnen för mig.

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
1095238
November 19, 2006 - 11:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är säker på att det där om IG i svenska var ironi. Svär du lika mycket till vardags, om så, vilka svordomar är din favvisar?

gilgamesh
Member
Medlem
1095239
November 19, 2006 - 11:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Urax wrote: Jag är säker på att det där om IG i svenska var ironi. Svär du lika mycket till vardags, om så, vilka svordomar är din favvisar?

aa jo säkert men han frågade så varför inte svara...^^ hmm näe tror inte jag svär så ofta om de inte behövs, men dessa "svordomar" jag säger anser jag inte vara svordomar ^^ mina svordomar är ett par klasser högre och grövre..;)

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1095240
November 19, 2006 - 11:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Gilgamesh wrote: vad i h*****e pratar ni om? vad fan spelar de för roll om den ligger i förorten eller om de 120 poäng i intagning, jag kan säga så här, en kille i min klass kom in med 75p sam ekonomi (och han e jävligt smart, saken e att han inte palla komma till skolan under 9an, men han har iaf bra betyg. va fan spelar de för roll, fortfarande en bra skola som har elever som INTE knarkar öppet eller överhuvudtaget som man ser i de j**la skolorna i innerstan...låt intagningspoängen vara låga fan spelar de för roll...slipper iaf knarkare, sen kan man tror att de förekommer mycket bråk och så, ABSOLUT inte...jag går i den skolan och sånt skit finns inte...hellre förorten än j**la innerstan...massa j**la snobbar o skit.

Jisses!
Vi har raderat filmerna du tidigare har lagt upp i forumet i detta försök till "komik". Jag ska tala om några saker för dig bara.

Det bästa med dessa filmer är att det tydligt visar att ni elever är filmens mest sorgliga skepnader, om läraren lackade ut så förstår jag honom till punkt och pricka och jag är INTE ensam om detta heller.
Ni har själva gjort bort er ! Så enkelt är det, hans utskällning har visat sig vara full berätigad och att ni inte verkar förstå det säger ju allt !

Det absolut bästa med denna film är att ni själva har gjort er en riktig björntjänst när ni trodde att ni var såååååå humoristiska.
Ni har visat att läraren knappast är syndaren i detta fall utan att det är NI som är rejält tragikkomiska människor.

Slutligen...kontakter är väldigt bra att ha måste jag hålla med om.
Var rädd om dina kontakter i fortsättningen för med den attityden så kan det inte bli alltför lätt här i livet...

gilgamesh
Member
Medlem
1095241
November 20, 2006 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Gilgamesh]vad i h*****e pratar ni om? vad fan spelar de för roll om den ligger i förorten eller om de 120 poäng i intagning, jag kan säga så här, en kille i min klass kom in med 75p sam ekonomi (och han e jävligt smart, saken e att han inte palla komma till skolan under 9an, men han har iaf bra betyg. va fan spelar de för roll, fortfarande en bra skola som har elever som INTE knarkar öppet eller överhuvudtaget som man ser i de j**la skolorna i innerstan...låt intagningspoängen vara låga fan spelar de för roll...slipper iaf knarkare, sen kan man tror att de förekommer mycket bråk och så, ABSOLUT inte...jag går i den skolan och sånt skit finns inte...hellre förorten än j**la innerstan...massa j**la snobbar o skit.

Jisses!
Vi har raderat filmerna du tidigare har lagt upp i forumet i detta försök till "komik". Jag ska tala om några saker för dig bara.

Det bästa med dessa filmer är att det tydligt visar att ni elever är filmens mest sorgliga skepnader, om läraren lackade ut så förstår jag honom till punkt och pricka och jag är INTE ensam om detta heller.
Ni har själva gjort bort er ! Så enkelt är det, hans utskällning har visat sig vara full berätigad och att ni inte verkar förstå det säger ju allt !

Det absolut bästa med denna film är att ni själva har gjort er en riktig björntjänst när ni trodde att ni var såååååå humoristiska.
Ni har visat att läraren knappast är syndaren i detta fall utan att det är NI som är rejält tragikkomiska människor.

Slutligen...kontakter är väldigt bra att ha måste jag hålla med om.
Var rädd om dina kontakter i fortsättningen för med den attityden så kan det inte bli alltför lätt här i livet...

Har inte så mycket o säga än att hålla med dig...;) Jag var inte inblandad i inspelningen eller nåt me videon överhuvudtaget, bara några kompisar jag känner men iaf de deras ensak, bryr mig inte om det. Jo självklart så är jag rädd om mina kontakter, och visst attityden kan bli bättre men när de många som snackar skit och ser ner på vissa saker så blir man arg...

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1095247
November 20, 2006 - 1:41 am
sp_Permalink sp_Print

Ni stockholmare är då bra roliga ibland.... laugh

Vitamin-C
Member
Medlem
1095279
November 20, 2006 - 8:15 am
sp_Permalink sp_Print

uppför er nu pojkar 👿

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 286
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL