November 4, 2001
Hela (grund)skolsituationen (och gymnasie) idag är visserligen lite politikernas fel, men mest är det föräldrarnas fel. Känner en del lärare där jag bodde innan, och det har hänt att föräldrar har ringt och skällt ut läraren för att denne har rytit/slängt ut eleven.
Föräldrar ställer sig i allt större utsträckning ovillkorligt bakom sina barn, och tror på allt de säger. När lärare och skolledning inte har stöd från föräldrarna finns det absolut ingenting de kan göra. Har sagt det förut, och säger det igen: Det borde fanimej införas något slags barnkörkort. Vissa ska bara inte ha barn helt enkelt.
January 7, 2006
Death On Wings wrote: [quote=hULt0][quote=Death On Wings]Det skulle införas aga i skolorna igen.
Eller varför inte kasta ut folk som inte sköter sig ? Går man på gymnasiet så ska man kunna ta eget ansvar.Dom som inte sköter sig kastas bara ut, sköter sig ingen så kastas alla ut, sen får vi se hur bra dom klarar sig på proven när läraren i den kursen vill ha dem.
Skitungar.
Aga är inte rätt, om någon slår en så ska man slå tillbaka. Däremot ska man självklart kunna stänga av elever som inte sköter sig.
En del personer förstår inte om man inte slår in det i skallen på dem.
Varför ska man slå någon som slagit dig ? Det bästa är att undvika det men pekpinnen över fingrarna kanske skulle hjälpa på dagens ungjävlar.
Klart fan att man ska försvara sig själv.
Sedan kan jag säga att jag gått i skola i en väldigt skyddad miljö, långt bort från mobbning, bråk, stökiga elever osv. Lite pratigt på lektionerna och lite sena ankomster, värre än så har det aldrig varit på de lektioner jag varit på (och när läraren pratat har det varit tyst... men ja, jag har väl någon gång blivit utkörd från klassrummet och lärt mig av det).
För mig har det helt enkelt inte behövts aga eller liknande, jag har skött mig ändå, även om mina betyg var rätt dåliga för ett år sedan (vårterminen i åttan hade jag 195, jag höjde mig till 265 på ett år utan större ansträngning).
Aga är iaf alltid fel, och om någon lärare skulle slå mig, skulle jag slå tillbaka minst lika hårt. Även om sannolikheten för det inte är särskillt stor då jag är väldigt säker på att aga inte kommer införas, och om det skulle införas så skulle det inte påverka mig.
1 Guest(s)