October 17, 2004
http://www.aftonbladet.se/val2.....rtikollen/
jag trodde jag va vänsterpartist men så gör jag testet och är tokhöger... 71% moderat och sen resten av högergänget tätt efter på runt 50%... och ynka 15% vänsterpartist.
hur rätt har du?
Att sammanfatta vart man står politiskt med hjälp av 10 frågor är nog ganska idiotiskt.. Enligt det där är jag 62% moderat..
Jag kommer iaf rösta på VP, även om jag bara var till 28% VP'are enligt testen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 11, 2003
Jag måste säga att jag verkligen uppskattar att läsa kommentarerna på såna här tester.
"Hur kunde jag bli Kd? Jag hatar ju dem?", eller "Jag, sosse? Aldrig i livet jag skulle rösta på dem!".
Nu kanske det här testet inte var världens bästa, men om man nu blir vänsterväljare enligt merparten av dessa testena, och ändå tänker rösta höger, eller vise versa, då borde man nog tänka till en aning. Ta en funderare, och leta i ert inre varför ni röstar på det ena eller andra hållet. Oftast om man skrapar på ytan, så inser man att man röstar av gammal vana eller yttre påverkan.
Den svenska demokratin diskuteras ofta, men ibland funderar jag på hur det hade sett ut om folk verkligen hade röstat efter de frågor som de anser vara viktiga, och inte efter vilket namn, eller sida om mittstrecket partiet på valsedeln har.;)
denstore wrote: Jag måste säga att jag verkligen uppskattar att läsa kommentarerna på såna här tester.
"Hur kunde jag bli Kd? Jag hatar ju dem?", eller "Jag, sosse? Aldrig i livet jag skulle rösta på dem!".
Nu kanske det här testet inte var världens bästa, men om man nu blir vänsterväljare enligt merparten av dessa testena, och ändå tänker rösta höger, eller vise versa, då borde man nog tänka till en aning. Ta en funderare, och leta i ert inre varför ni röstar på det ena eller andra hållet. Oftast om man skrapar på ytan, så inser man att man röstar av gammal vana eller yttre påverkan.
Den svenska demokratin diskuteras ofta, men ibland funderar jag på hur det hade sett ut om folk verkligen hade röstat efter de frågor som de anser vara viktiga, och inte efter vilket namn, eller sida om mittstrecket partiet på valsedeln har.;)
Jag tycker testen falerar redan på första sidan..Där man skall välja ut 10 frågor som är viktiga för mej. T.ex vissa saker vill jag få stopp på, andra är viktiga av andra skäl. Men just detta vad man egentligen vill med frågorna trillar liksom bort senare i testen eftersom alternativen är så PK och inte direkt står för hur jag tycker..
Jag satt faktiskt och klurade en bra stund ifall jag öht skulle göra/göra färdigt testen iom att det inte fanns något egentligt alternativ för mina åsikter i svaren.
*Edit*
Förtydligande.
Kom på att det fanns nått om invandring också, och vill bara påpeka att det var inte detta jag ville stoppa, vad jag mestadels avser är EU..Vi ska inte vara med där och pröjsa flera miljarder/år till ingen nytta.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 12, 2001
denstore wrote: Jag måste säga att jag verkligen uppskattar att läsa kommentarerna på såna här tester.
Kan bara hålla med från början till slut där.
January 7, 2006
FP: 94 %
C: 87 %
M: 84 %
KD: 81 %
S: 21 %
MP: 18 %
V: 18 %
Är ganska nöjd med resultatet, det enda är väl att Centern, Vänsterpartiet och Miljöpartiet borde haft lägre siffror.
Så testet stämmer ganska bra överens med verkligheten 🙂
EDIT: Synd att man inte kunde välja alkoholmonopolet och kärnkraften som fråga... Där hade MP försvunnit från sin sjätteplats 😉
1 Guest(s)