January 17, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....95,00.html
Bara jag som stör mig på att de hackar ner på nördar här? Inte för att jag är med i det begreppet, men jag blir jäkligt sur då dom skriver sånt där... Det förbättrar verkligen självfötroendet på folk!
Visst, det är antagligen bara en massa bortskämda överklasslyn som klagar på att "de fula ens gör sig besvär att titta", men endå, det är skrivet på ett nedvärderande sätt enligt mig.
Tycker det är fel att välja bort personer på det viset, man ger dem ingen chans att visa vem de är...
Argh, aftonbladet kan verkligen få mig på krigsstigen!
Vad damen ifråga inte fattar är att hon har tji utstrålning, efter hennes resonemang att döma...
En panelhöna..
Hon borde ta vad som bjuds och se innanför skalet anser jag, det kan bli en angenäm överraskning.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 11, 2003
Observera att de skriver snälla killar. I dagens samhälle så är det grymt fel att vara snäll. Sen kan man höra hur ofta som helst att tjejer inte skulle vilja något hellre än att träffa en snäll kille, då alla deras tidigare har varit skitstövlar. Ja men varför inte sätta igång och välja snälla killar då? Nä, för det passar inte in i den rollen hon ser sig själv i. Allvarligt tycker jag att tjejer som gnäller att alla deras killar har behandlat dem som skitstövlar borde ta och vakna upp, och se verkligheten. Väljer man tuffa, fräcka, snygga och kaxiga killar, så är det troligare att de blir behandlade tufft, blir kaxade emot och brädade av andra bimbos. Har inte deras mammor talat om detta för dem?
January 21, 2004
denstore wrote: Observera att de skriver snälla killar. I dagens samhälle så är det grymt fel att vara snäll. Sen kan man höra hur ofta som helst att tjejer inte skulle vilja något hellre än att träffa en snäll kille, då alla deras tidigare har varit skitstövlar. Ja men varför inte sätta igång och välja snälla killar då? Nä, för det passar inte in i den rollen hon ser sig själv i. Allvarligt tycker jag att tjejer som gnäller att alla deras killar har behandlat dem som skitstövlar borde ta och vakna upp, och se verkligheten. Väljer man tuffa, fräcka, snygga och kaxiga killar, så är det troligare att de blir behandlade tufft, blir kaxade emot och brädade av andra bimbos. Har inte deras mammor talat om detta för dem?
Som vanligt sätter du ord på mina tankar.
och faktiskt, jag har lärt mig precis detta du talar om den hårda vägen och vaknat upp. jag tycker att killar som är snälla, fortfarande bor hos mamma och självklart nerdar framför datorn är så mycket mer värda än självupptagna, kaxiga killar. i wouldn't even consider looking that way.
October 2, 2003
Nämen vilken j*vla nyhet då, vilken tjej vill inte ha en upptagen, rik, cool och snygg kille? Och så som hon ser ut kan man ju förstå att dom "rätta" killarna inte stöter på henne. Ser ut som ett töntoffer där töntiga killar tänker: "henne kan jag nog få".
Det är bara vakna upp och inse att snälla, vänliga och "mammas pojkar" ses som desperata töntar.
Edit, off topic: Vad tycker ni om min avatar? :eye:
March 11, 2003
Bennos wrote:
Det är bara vakna upp och inse att snälla, vänliga och "mammas pojkar" ses som desperata töntar.
Jo, och det är ju precis det som är felet. Bara för att man är snäll och vänlig, och faktiskt kanske bryr sig om sin gamla mor, så är man en desperat tönt.
Och varför vill Gudrun att alla töntarna skall få betala högre skatt, bara för att skitstövlarna beter sig illa?
March 11, 2003
Fia.B wrote:
och faktiskt, jag har lärt mig precis detta du talar om den hårda vägen och vaknat upp. jag tycker att killar som är snälla, fortfarande bor hos mamma och självklart nerdar framför datorn är så mycket mer värda än självupptagna, kaxiga killar. i wouldn't even consider looking that way.
Håll kvar i den tanken. Du kommer troligtvis få ett bättre och mer givande liv p.g.a. det.
För den delen är det inte bara tjejer som tänker helt vrickat när det gäller val av partners. Vi (killar) är ofta precis lika korkade. Hur ofta ser man inte killar som håller sig med någonspacklad, storbystad tjej, bara för att kompisarna skall tycka att det är något att vara avundsjuk på. Sen kan de anse att tjejen är spåndum, eller rent utav otrevlig. Jäkla trofésamlande. Sjukt och barnsligt.
February 4, 2003
Denstore har sagt allting som behöver sägas. Håller med honom helt fullständigt.
Speciellt i det avseende han påpekar att tjejer ofta ofta SJÄLVMANT väljer killar som är hårda typer (kaxiga, tuffa). Sen när tjejen inte längre duger i sängkammaren, eller killen har hittat en bättre typ så gör de slut (eller killen kanske rentav är otrogen ett par 50 gånger först). Sen när det är slut, så säger tjejen "Men oj... Vad hände?".. Men hallåååå, vakna. Läs lite av INSIDAN.
Bara för han fjäskar så gott för din kära mor med presenter på nyårsafton så betyder det inte att han är världens gulligaste kille.
Dagens samhälle går som Denstore säger inte ut på att vara snäll. Det är i alla fall inte de "snälla" som kommer längst. Kanske senare i livet. Men i min ålder känns det inte som att det stämmer.
1 Guest(s)