[AB] Lite kontroversiellt kanske?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB] Lite kontroversiellt kanske?
Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
sp_UserOfflineSmall Offline
817913
January 8, 2005 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Hon klarade iaf av att skaffa barn med en "tönt".
Hon har ju en två-åring står det.

Korkad tjej och fruktanvärt av aftonbladet att skriva en sådan artikel.

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
817944
January 8, 2005 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

UiOpL wrote: [quote=GatriC][quote=UiOpL]Varför läser ni aftonbladet alls ?

Jag gör det för att hålla mig allmänbildad.

Hehe, missade du ironi smileyn eller ? Då läser man garanterat inte aftonbladet.

Tydigen missade jag den då det inte fanns någon där.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
817949
January 8, 2005 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Observera att de skriver snälla killar. I dagens samhälle så är det grymt fel att vara snäll. Sen kan man höra hur ofta som helst att tjejer inte skulle vilja något hellre än att träffa en snäll kille, då alla deras tidigare har varit skitstövlar. Ja men varför inte sätta igång och välja snälla killar då? Nä, för det passar inte in i den rollen hon ser sig själv i. Allvarligt tycker jag att tjejer som gnäller att alla deras killar har behandlat dem som skitstövlar borde ta och vakna upp, och se verkligheten. Väljer man tuffa, fräcka, snygga och kaxiga killar, så är det troligare att de blir behandlade tufft, blir kaxade emot och brädade av andra bimbos. Har inte deras mammor talat om detta för dem?

Allt du skriver här känner man igen DeLuxe...

Jag hör till dom som blir brädade med orden att jag är snäll men....
En tjejkompis hade förresten träffat en riktigt kanonkille , snäll, ser bra ut och har det mesta i livet ordnat riktigt bra. Ett riktigt kap helt enkelt.

En kväll på krogen snackade jag med henne men då började hon visa tveksamma tendenser med att bräda honom med orden "att han för bra och för snäll" . Då lackade jag ut och skällde på henne med tanke på hennes tidigare killar hade behandlat henne som skit och hon var i mitt tycke väl värd precis den killen hon hade träffat.

Jag höll inte igen med orden kan man säga.
Jag fattade inte hur hon kunde börja visa denna rädsla för någon hon egentligen tyckte om väldigt mycket om och var väldigt bra för henne. Kvinnor! 🙄

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
817976
January 8, 2005 - 11:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Korkad tjej och fruktanvärt av aftonbladet att skriva en sådan artikel.

Skulle vilja påstå att det är rätt typiskt av Aftonbladet att skriva något så korkat. Det är väl kvällspressens adelsmärke, eller?

skiroy
Member
Medlem
817978
January 8, 2005 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Json_81]Korkad tjej och fruktanvärt av aftonbladet att skriva en sådan artikel.

Skulle vilja påstå att det är rätt typiskt av Aftonbladet att skriva något så korkat. Det är väl kvällspressens adelsmärke, eller?

Är inte fullt så korkat eller typiskt egentligen.

Inte många tidningar berör det här ämnet i någon speciellt hög grad.
Och du ska inte snacka nu när du har din prinsessa. 😉

Bennos
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 256
817986
January 8, 2005 - 11:37 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Bennos] Det är bara vakna upp och inse att snälla, vänliga och "mammas pojkar" ses som desperata töntar.

Jo, och det är ju precis det som är felet. Bara för att man är snäll och vänlig, och faktiskt kanske bryr sig om sin gamla mor, så är man en desperat tönt.
Och varför vill Gudrun att alla töntarna skall få betala högre skatt, bara för att skitstövlarna beter sig illa?

Att tjejer faller för "bad boys" är inget nytt , utan det är så naturen alltid har fungerat. Som en vis man sa en gång (Oskar Wilde): "En man vill alltid vara en kvinnas första kärlek,
en kvinna vill alltid vara en mans sista äventyr".
Så detta är ingenting att klaga över då det är lika naturligt som att tjejer kallas horor när de är med många och killar kallas pimpar. Det enda man kan göra är att följa naturens lagar och anpassa sig efter dom, om man nu vill gå hem hos de flesta tjejer förstås.

denstore
Member
Medlem
817990
January 8, 2005 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=denstore][quote=Json_81]Korkad tjej och fruktanvärt av aftonbladet att skriva en sådan artikel.

Är inte fullt så korkat eller typiskt egentligen.

Inte många tidningar berör det här ämnet i någon speciellt hög grad.
Och du ska inte snacka nu när du har din prinsessa. 😉

Nu skall vi inte dra in princessan i detta.:)
Men den här attityden hos folk i samhället idag kommer från media. Självklart inte bara från kvällspressen, men de är ansvariga för mycket av den här skiten. Media har i 25 år försökt förpassa sig så långt som möjligt från den andra extremen, myspappan som var idealmannen på 70-talet. På 60 och 70-talen häcklades den vanliga mannen för att han var för okänslig, inte kunde gråta och visa känslor.
Nu när många män faktiskt har börjat skaka av sig rollen som familjens starka pelare och den som får hålla inne känslorna när någon måste bita ihop, då har media vänt på det hela. Nu skall idealmannen vara tuff och häftig, med stark temperament och gärna lite självupptagen. Karriärist är en självklarhet. Rutor på magen och en bukett rosor lite då och då är det man skall kunna ställa som krav i fråga om känslor och romantik. Och otroligt många kvinnor har gått på det. Jag vet inte hur många av de kvinnor jag har känt och umgåtts med under åren som har skaffat sig en dylik avelshanne. Och nu träffar man dem på stan och får höra att det är jobbigt och att de inte har en gemensam känslobas....
HALLÅ!!! Det hade ni inte från början heller. Du valde honom för att han hade en lovande juristkarriär, och såg snygg ut med solariebrännan, så vad fasen gnäller du över!!;)

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
817992
January 8, 2005 - 11:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Bennos wrote: Att tjejer faller för "bad boys" är inget nytt , utan det är så naturen alltid har fungerat. Som en vis man sa en gång (Oskar Wilde): "En man vill alltid vara en kvinnas första kärlek,
Så detta är ingenting att klaga över då det är lika naturligt som att tjejer kallas horor när de är med många och killar kallas pimpar. Det enda man kan göra är att följa naturens lagar och anpassa sig efter dom, om man nu vill gå hem hos de flesta tjejer förstås.

HAHAHAHA.. Bra att man fick en rolig godnattläsning i alla fall innan man går till sängs. Hoppas Denstore eller någon annan har något gensvar.

Är det på fullt allvar NORMALT att kalla tjejer för horor, enligt någon slags naturlag?

Tror jag har tittat för mycket på "Lilla Huset På Prärien" eller vad serien heter (ideal-världen). För du verkar ha hittat sanningen. Synd att jag inte sett den tidigare.

HAHA kommer ifrån att jag tycker det är så roligt och se hur jag själv och även andra argumenterar. Alla har så mycket "kunskap" inom så mycket olika områden, samtidigt som vi har olika åsikter. Det roliga med just din tråd var "citatet". Folk kan alltid använda citat för att argumentera. Ser det med en glimt i ögat att folk kommer ihåg såna saker och kan argumentera så friskt som du gör.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
818006
January 9, 2005 - 12:06 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Hon klarade iaf av att skaffa barn med en "tönt".
Hon har ju en två-åring står det.

Korkad tjej och fruktanvärt av aftonbladet att skriva en sådan artikel.

Kanske var en bad-guy som lämnade henne.

Borde hon inte vara smickrad istället.

Bennos
Kommer du hit ofta?
Medlem
818008
January 9, 2005 - 12:08 am
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: [quote=Bennos]Att tjejer faller för "bad boys" är inget nytt , utan det är så naturen alltid har fungerat. Som en vis man sa en gång (Oskar Wilde): "En man vill alltid vara en kvinnas första kärlek,

HAHAHAHA.. Bra att man fick en rolig godnattläsning i alla fall innan man går till sängs. Hoppas Denstore eller någon annan har något gensvar.

Är det på fullt allvar NORMALT att kalla tjejer för horor, enligt någon slags naturlag?

Tror jag har tittat för mycket på "Lilla Huset På Prärien" eller vad serien heter (ideal-världen). För du verkar ha hittat sanningen. Synd att jag inte sett den tidigare.

HAHA kommer ifrån att jag tycker det är så roligt och se hur jag själv och även andra argumenterar. Alla har så mycket "kunskap" inom så mycket olika områden, samtidigt som vi har olika åsikter. Det roliga med just din tråd var "citatet". Folk kan alltid använda citat för att argumentera. Ser det med en glimt i ögat att folk kommer ihåg såna saker och kan argumentera så friskt som du gör.

Jag tror att du misstolkar mig nu. Saken är den att jag själv inte står för att det skall vara så, utan jag berättar hur jag ser världen just nu. Jag vill ju naturligtvis att det skall vara så att det är de "snälla" får alla tjejer då jag själv inte är någon "bad boy" direkt. Och jag tycker verkligen inte att man skall kalla tjejer för horor pga. av det är med många, men det är så det ser/sett ut.

Med naturlag pratar jag inte om att det SKALL vara så utan jag talar om att det är så det ÄR.

denstore
Member
Medlem
818014
January 9, 2005 - 12:11 am
sp_Permalink sp_Print

Bennos wrote:
Att tjejer faller för "bad boys" är inget nytt , utan det är så naturen alltid har fungerat. Som en vis man sa en gång (Oskar Wilde): "En man vill alltid vara en kvinnas första kärlek,

Att tjejer faller för skitstövlar är som sagt inget nytt, men det behöver inte betyda att det är mer rätt för det. Och skitstövelsfixeringen är nog starkare idag än någonsin. Att det sällan har varit svårt för kriminella och galna män att förföra kvinnor är knappast någon nyhet. Skillnaden är kanske att i det gamla samhället var det inget som uppmuntrades. Idag är det snarare något som alla bör prova på....
Jag vet inte hur gammal du är, eller från vilken miljö du kommer ifrån, men jag kan ge dig ett råd. Det kommer inte funka att kalla kvinnor för horor längre fram i tiden. De tjejer du refererar till kommer antingen att komma till insikt, eller bara stötas ut ur den gruppen de finns i nu. Och sedan när du har vuxit upp, så är det nog rätt kört för dig om du fortsätter att kalla tjejer för horor, bara för att de har haft ett antal förhållanden. Att det är naturligt att killar som har många förhållanden kallas för pimpar känns mest skrattretande. Influensen av amerikansk ghettokultur, kanaliserad genom det genomkommersiella MTV är bland de fånigaste dragen i tonårskulturen. Precis som att det skulle låta coolt att kallas pimp. Man bara häpnar.
Hela den här delen av ungdomskulturen är något som jag tycker våra kära feminister kanske borde titta lite mer på istället för att jaga våra vanliga män med blåslampa. De kanske skulle sluta gnälla på lite halvmesig hårdrock, och titta på kvinnosynen hos ghettokulturen istället.

Bennos
Kommer du hit ofta?
Medlem
818036
January 9, 2005 - 12:43 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Bennos] Att tjejer faller för "bad boys" är inget nytt , utan det är så naturen alltid har fungerat. Som en vis man sa en gång (Oskar Wilde): "En man vill alltid vara en kvinnas första kärlek,

Att tjejer faller för skitstövlar är som sagt inget nytt, men det behöver inte betyda att det är mer rätt för det. Och skitstövelsfixeringen är nog starkare idag än någonsin. Att det sällan har varit svårt för kriminella och galna män att förföra kvinnor är knappast någon nyhet. Skillnaden är kanske att i det gamla samhället var det inget som uppmuntrades. Idag är det snarare något som alla bör prova på....
Jag vet inte hur gammal du är, eller från vilken miljö du kommer ifrån, men jag kan ge dig ett råd. Det kommer inte funka att kalla kvinnor för horor längre fram i tiden. De tjejer du refererar till kommer antingen att komma till insikt, eller bara stötas ut ur den gruppen de finns i nu. Och sedan när du har vuxit upp, så är det nog rätt kört för dig om du fortsätter att kalla tjejer för horor, bara för att de har haft ett antal förhållanden. Att det är naturligt att killar som har många förhållanden kallas för pimpar känns mest skrattretande. Influensen av amerikansk ghettokultur, kanaliserad genom det genomkommersiella MTV är bland de fånigaste dragen i tonårskulturen. Precis som att det skulle låta coolt att kallas pimp. Man bara häpnar.
Hela den här delen av ungdomskulturen är något som jag tycker våra kära feminister kanske borde titta lite mer på istället för att jaga våra vanliga män med blåslampa. De kanske skulle sluta gnälla på lite halvmesig hårdrock, och titta på kvinnosynen hos ghettokulturen istället.

Jag antar att du nu har läst mitt ovanliggande inlägg där jag påpekar att jag INTE står för att kalla tjejer för horor!

Och att sedan när du påpekar att det är kört för mig i framtiden då jag har vuxit upp tycker jag är väldigt löjligt eftersom du inte vet vad jag står för, då jag endast har sagt hur jag SER på samhället och inte hur jag tycker det BORDE SE ut.

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
818081
January 9, 2005 - 2:43 am
sp_Permalink sp_Print

Att Bill Gates är chef för mjukvarujätten Börje betyder inte att han var ett asocialt miffo som satt hemma hos mamma och stickade i sin ungdom. Fast det är väl en ganska utbredd fördom idag att datorintresse/rollspel, etc. är lika med just det.

Sedan den där lilla rutan där nere, Varken Bill, Michel eller Ricki Lake har fått någon sond inopererad. Dom är exakt samma människor som innan dom fick sitt genombrott. Ni var bara allt för ignoranta (bättre ordval någon?) för att sakta ner och se vad dom faktiskt åstakom.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
818152
January 9, 2005 - 10:17 am
sp_Permalink sp_Print

Bennos:

Okej. Ber om ursäkt för det där igår (läs: inatt)
Menade inget illa. Antagligen berodde det på att jag var lite trött, i kombinationen med blåsten.

denstore
Member
Medlem
818153
January 9, 2005 - 10:20 am
sp_Permalink sp_Print

Bennos wrote: Jag antar att du nu har läst mitt ovanliggande inlägg där jag påpekar att jag INTE står för att kalla tjejer för horor!

Och att sedan när du påpekar att det är kört för mig i framtiden då jag har vuxit upp tycker jag är väldigt löjligt eftersom du inte vet vad jag står för, då jag endast har sagt hur jag SER på samhället och inte hur jag tycker det BORDE SE ut.

Nix, jag hade inte läst det inlägget, men det hjälper inte så mycket. Anser du att det är normalt att kalla folk för horor och pimps, då är du illa ute i alla fall.
Det enda jag kan förstå med feministernas gnäll idag är att allt för många inte tar avstånd ifrån misshandel och förtryck. För mig är det självklart.
Jag umgås inte med skitstövlar som lägger hand på sina partners, och jag är för högre straff när det kommer till misshandel i alla former.
Men det stora problemet i samhället idag är att folk reagerar som du. De säger att saker är normalt och att även om de inte instämmer, så är det bara att acceptera.
Det enda jag kan acceptera är att många i ungdomsgrupper och kulturer, så frodas kvinnoförtrycket. Det är inte bra. Vi har arbetat i 100 år för att nå det mest jämställda samhället i världen, och nu låter vi vissa grupper kasta oss tillbaka till var vi var innan.
Jag är inte feminist, men det är inte utan att jag förstår dem ibland. Dock är de som vanligt ute och fiskar i fel vatten. Dagens feminister verkar mer intresserade av att främja karriärsugna kvinnors rätt att genom särbehandling ge dem fördelar de inte behöver. Inte har jag sett att de ensamma pensionärkvinnorna har fått det mycket bättre de senaste åren. Eller vårdbiträdena. Eller tonårstjejerna. Men däremot har affärs och politikervärlden börjat myllra av kvinnor som, är minst lika macho och hänsynslösa som deras manliga motsvarigheter. Är det en vettig strävan efter ett jämlikt samhälle?

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
818164
January 9, 2005 - 10:32 am
sp_Permalink sp_Print

Hon är 30år, inte speciellt attraktiv och verkar inte vara speciellt varm person. Vad förväntar hon sig?

skiroy
Member
Medlem
818171
January 9, 2005 - 10:46 am
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: Hon är 30år, inte speciellt attraktiv och verkar inte vara speciellt varm person. Vad förväntar hon sig?

Förväntar sig ?

Det är många kvinnor som förväntar sig den "perfekte mannen" idag, kraven är oftas skyhöga.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
818191
January 9, 2005 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

jag tycker hon skulle vart glad om hon fick något mänskligt med stake... nuff said'

Tjejer gillar "bad boys" de vill ha en kille som kan vara tuff och säga emot samt hålla henne trygg.. rätt logiskt faktiskt.. Och det gillar vi... 🙂

Bennos
Kommer du hit ofta?
Medlem
818194
January 9, 2005 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Bennos]Jag antar att du nu har läst mitt ovanliggande inlägg där jag påpekar att jag INTE står för att kalla tjejer för horor!

Nix, jag hade inte läst det inlägget, men det hjälper inte så mycket. Anser du att det är normalt att kalla folk för horor och pimps, då är du illa ute i alla fall.

Bara för att jag är en person som inte är engagerad i samhällets "stora" frågor och viftar med ett plakat där det står "Kvinnan är lika mycket värd" betyder det inte att det inte att jag är illa ute. Så vad du menar är att det ska gå illa för alla som är neutrala i denna värld?. Jag har i mina tidigare år kallat tjejer för hora, men det _tror_ jag att de flesta av oss har gjort någon gång, detta är dock inget jag gör längre då jag anser att det inte är schysst.

Jag är en väldigt neutral och passiv människa. Jag bryr mig inte så mycket om saker och ting. Du kan gärna få kalla mig egoist om du vill. Men vad jag har sett av min egen erfarenhet, så är det inte de killar som står med de stora plakaten för kvinnans rätt som får alla tjejer utan det är de killar med stålarna i fickan. Som sagt är detta inget jag är för men jag bara anpassar mig efter samhället då jag inte orkar ändra flera miljarder människors åsikt.

Då jag har nämnt att jag är egoist så kanske du förstår att jag inte bryr mig om dessa samhällsfrågor utan jag vill helt enkelt bara få det så gott ställt och få allt det som idealet kräver för att få mina tjejer.

Bennos
Kommer du hit ofta?
Medlem
818199
January 9, 2005 - 11:21 am
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: jag tycker hon skulle vart glad om hon fick något mänskligt med stake... nuff said'

Tjejer gillar "bad boys" de vill ha en kille som kan vara tuff och säga emot samt hålla henne trygg.. rätt logiskt faktiskt.. Och det gillar vi... 🙂

Saken är att det är några i detta forum som inte gillar det utan tycker att de "snälla" pojkarna minsta är lika bra.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 228
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL