[AB] Mamma sålde sin dotter till pedofiler|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB] Mamma sålde sin dotter till pedofiler
Krehlmar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 355
sp_UserOfflineSmall Offline
1128801
April 4, 2007 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är lite underligt, 10 000 barn dar varje dag men denhär historien gör en ledsammare än alla de själarna kombinerat...
Där undrar man om det är hon som är sjuk eller pedofilerna...

Gorian
Västerås
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 407
1128822
April 4, 2007 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Krehlmar wrote: Det är lite underligt, 10 000 barn dar varje dag men denhär historien gör en ledsammare än alla de själarna kombinerat...
Där undrar man om det är hon som är sjuk eller pedofilerna...

Varför inte båda?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1128838
April 4, 2007 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=Gorian][quote=obelix]pedofili är en sexuell läggning.

Precis.
Och enligt mig så är det dessutom helt okej (alla har sina egna små fantasier och drömmar ;)) sålänge de inte t ex. ofredar barn, eller nån annan gör det åt dem (bilder, filmer... etc.).

Dvs. sålänge det förblir drömmar och fantasier så ser jag det inte som ett fel.
För bara några år sedan försökte man ju bota homosexuallitet?
Vad är den stora skillnaden här?

Att kalla pedofili för bara en sexuell läggning är ett stort j**la hån mot utsatta barn och lidande föräldrar.
Skillnaden mot homo/trans/bi/heterosexualitet är att dessa sexuella läggningar innefattar umgänge mellan samtyckande vuxna.
Pedofili är den starkes utnyttjande av den svage, tvång, våld och ett livslångt lidande för de stackars satar som utsätts och deras familjer.

Varje gång någon försöker rationalisera, förklara eller katalogisera sådana här perversioner så kommer de ett steg närmare normalitet och innan vi vet ordet av så har det abnorma blivit norm, det får aldrig hända med pedofili!

En bra pedofil är en död pedofil

Så du vill alltså döda personer som har/har haft fantasier om småbarn?
Som Gorian skrev så är pedofili i sej självt inget skadligt för någon (Förutom kanske för pedofilens egna psykiska hälsa) så länge denne inte begått något brott.
Pedofili är när en vuxen dras till barn under 13 år enligt vad jag sett i artiklar, och är inte ett samlingsnamn på personer som begått övergrepp, en viss skillnad där som du antagligen kan se om du upphör med den populistiska PK-jargongen en stund..
Personligen ser jag allt utanför den normala heterosexuella läggningen som avarter.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1128855
April 4, 2007 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Josey Wales][quote=Gorian][quote=obelix]pedofili är en sexuell läggning.

Precis.
Och enligt mig så är det dessutom helt okej (alla har sina egna små fantasier och drömmar ;)) sålänge de inte t ex. ofredar barn, eller nån annan gör det åt dem (bilder, filmer... etc.).

Dvs. sålänge det förblir drömmar och fantasier så ser jag det inte som ett fel.
För bara några år sedan försökte man ju bota homosexuallitet?
Vad är den stora skillnaden här?

Att kalla pedofili för bara en sexuell läggning är ett stort j**la hån mot utsatta barn och lidande föräldrar.
Skillnaden mot homo/trans/bi/heterosexualitet är att dessa sexuella läggningar innefattar umgänge mellan samtyckande vuxna.
Pedofili är den starkes utnyttjande av den svage, tvång, våld och ett livslångt lidande för de stackars satar som utsätts och deras familjer.

Varje gång någon försöker rationalisera, förklara eller katalogisera sådana här perversioner så kommer de ett steg närmare normalitet och innan vi vet ordet av så har det abnorma blivit norm, det får aldrig hända med pedofili!

Så du vill alltså döda personer som har/har haft fantasier om småbarn?
Som Gorian skrev så är pedofili i sej självt inget skadligt för någon (Förutom kanske för pedofilens egna psykiska hälsa) så länge denne inte begått något brott.
Pedofili är när en vuxen dras till barn under 13 år enligt vad jag sett i artiklar, och är inte ett samlingsnamn på personer som begått övergrepp, en viss skillnad där som du antagligen kan se om du upphör med den populistiska PK-jargongen en stund..
Personligen ser jag allt utanför den normala heterosexuella läggningen som avarter.

Naturligtvis kan man inte ta livet av någon för att han tänker på ett visst sätt men jag tror inte att det finns så många som bara har fantasierna men aldrig lever ut de. Och för övrigt så tycker jag inte att det är ok at ens tänka sådan här tankar.

Vad gäller vad som är pedofili så borde det vara om man drar sej till barn under 15 år eftersom det är gränsen för könsumgänge i Sverige. För en äldre person bör gränsen kanske till och med dras vid 18 år.
Min jargong må vara populistisk men jag står för den till 100% men kanske skall omformulera mej för tydlighetens skull:
En bra praktiserande pedofil är död praktiserande pedofil.

Naturligtvis bör och skall heterosexualitet vara den absolut gällande normen men sådant som samtyckande vuxna ägnar sej åt retar jag inte upp mej speciellt på.

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1128883
April 4, 2007 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

vet inte vad man skall säga, finns inte ord för hur sjuka människor det finns där ute...

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1128915
April 5, 2007 - 5:35 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Förhoppningsvis kommer pedofili aldrig att "normaliseras". Skär tasken av dom, och gör små portmonnäer åt barnen.

Upphör gärna med den populistiska PK-jargongen.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1128919
April 5, 2007 - 5:43 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Där bekräftade du min teori, homolobbyn har verkligen lyckats.
😉

på vilket sätt då?

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1128920
April 5, 2007 - 5:46 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Personligen ser jag allt utanför den normala heterosexuella läggningen som avarter.

du är väl medveten om att det även finns ute i naturen, bland vilda djur?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1128948
April 5, 2007 - 8:39 am
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=ilg@dd] Förhoppningsvis kommer pedofili aldrig att "normaliseras". Skär tasken av dom, och gör små portmonnäer åt barnen.

Upphör gärna med den populistiska PK-jargongen.

Ok, jag glömde skriva in att jag avsåg dömda peddos som begått övergrepp mot barn. sorry.

obelix wrote: [quote=ilg@dd]
Där bekräftade du min teori, homolobbyn har verkligen lyckats.
😉

på vilket sätt då?

Märker du inte det själv?

obelix wrote: [quote=ilg@dd]Personligen ser jag allt utanför den normala heterosexuella läggningen som avarter.

du är väl medveten om att det även finns ute i naturen, bland vilda djur?

Varför skulle inte avarter förekomma även i djurvärlden?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1128957
April 5, 2007 - 9:10 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [Ok, jag glömde skriva in att jag avsåg dömda peddos som begått övergrepp mot barn. sorry.

Det gjorde jag också i mitt första inlägg.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1128962
April 5, 2007 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote:

Ifall en 19-åring har sex med en 14-åring räknas det som pedofili, är det en psykisk störning 19åringen har då, eller är det en sexuell läggning? Jag tror på det senare faktiskt.

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1128981
April 5, 2007 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: [quote=Josey Wales] Att kalla pedofili för bara en sexuell läggning är ett stort j**la hån mot utsatta barn och lidande föräldrar.

Ifall en 19-åring har sex med en 14-åring räknas det som pedofili, är det en psykisk störning 19åringen har då, eller är det en sexuell läggning? Jag tror på det senare faktiskt.

Varför inte ta extremfallet att någon som är 15 år och 1 dag har sex med en som är 14 år och 364dagar.
Naturligtvis är inte ditt exempel ett fall av pedofili även om det känns fel (den 19-åring som har sex med min dotter när hon är 14 har en hel del att förklara i alla fall).

Det var inte heller sådant du beskriver som jag avsåg med mitt uttalande.
Jag har redan skrivit och förklarat att jag avsåg praktiserande pedofiler. men jag antar att jag får förtydliga mej ännu mer:

En bra praktiserande pedofil, där det med pedofil menas en person som praktiserar sexuella handlingar med någon som är under 15 och där ålderskillnaden är signifikant nog för att den yngre parten kan anses stå i beroendeställning till den äldre parten, är en död praktiserande pedofil, där det med pedofil menas person som praktiserar sexuella handlingar med någon som är under 15 och där ålderskillnaden är signifikant nog för att den yngre parten kan anses stå i beroendeställning till den äldre parten.
Bra så?
Fast jag måste ju säja att min one(?)liner inte har samma schvung längre nu när den är politiskt korrigerad.

the_C@t
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 354
1129200
April 5, 2007 - 10:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är tvärsäker på att det bara är en liten del av världens alla pedofiler som faktiskt gör något olagligt/får barn att lida på ett eller annat vänster.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1129203
April 5, 2007 - 11:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: Ett steg i rätt riktning från USA.
http://www.aftonbladet.se/vss/.....28,00.html

Jag kan förstå din synpunkt.
Men ta och kolla in filmen 'Woodsman' och kom tillbaka och säg att det är rätt.

Rekommenderas!
http://www.discshop.se/shop/ds.....&ref=

Gorian
Västerås
Kommer du hit ofta?
Medlem
1129248
April 6, 2007 - 10:35 am
sp_Permalink sp_Print

the_C@t wrote: Jag är tvärsäker på att det bara är en liten del av världens alla pedofiler som faktiskt gör något olagligt/får barn att lida på ett eller annat vänster.

Jag med.
Jag tror att en stor del utav världens pedofiler inte utövar sin sexuallitet, och många av dom förnekar nog för sig själva att dom ens har den.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1129265
April 6, 2007 - 12:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: Ifall en 19-åring har sex med en 14-åring räknas det som pedofili, är det en psykisk störning 19åringen har då, eller är det en sexuell läggning? Jag tror på det senare faktiskt.

Nej, det är inte pedofili. Vet inte vad det betecknas som, men pedofili är sex med barn, dvs folk <13 års ålder.

Gorian
Västerås
Kommer du hit ofta?
Medlem
1129266
April 6, 2007 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Nej, det är inte pedofili. Vet inte vad det betecknas som, men pedofili är sex med barn, dvs folk <13 års ålder.

Allt sexuellt umgänge/ofredande mot personer under 15 år blir automatiskt våldtäckt, vilket alltså är pedofili.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1129271
April 6, 2007 - 1:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Gorian wrote: [quote=Mean Machine]Nej, det är inte pedofili. Vet inte vad det betecknas som, men pedofili är sex med barn, dvs folk <13 års ålder.

Allt sexuellt umgänge/ofredande mot personer under 15 år blir automatiskt våldtäckt, vilket alltså är pedofili.

Lagen gör skillnad på våldtäkt och övergrepp mot minderårig.

Gorian
Västerås
Kommer du hit ofta?
Medlem
1129272
April 6, 2007 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Gorian][quote=Mean Machine]Nej, det är inte pedofili. Vet inte vad det betecknas som, men pedofili är sex med barn, dvs folk <13 års ålder.

Lagen gör skillnad på våldtäkt och övergrepp mot minderårig.

Vad menar du?
Lagen gjordes om, tror det var 2006 iaf., så att allt sexuellt ofredande mot personer under 15år ska klassas som våldtäckt.

Morsan är socialsekreterare. 😉

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1129290
April 6, 2007 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Pedofili är per definition sex med barn, alltså folk under tretton år. Sen vad lagen kallar det skiter jag fullständigt i, då det är en mer universell regel snarare än en svensk.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 414
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL