[AB] Mamma sålde sin dotter till pedofiler|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB] Mamma sålde sin dotter till pedofiler
csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
sp_UserOfflineSmall Offline
1129701
April 9, 2007 - 7:54 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Josey Wales]Ett steg i rätt riktning från USA.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1037728,00.html

Jag kan förstå din synpunkt.
Men ta och kolla in filmen 'Woodsman' och kom tillbaka och säg att det är rätt.

Rekommenderas!
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=47068&lang=se&subsite=movies&&ref=

Skitbra film, ruskigt ruskigt bra.

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1129850
April 10, 2007 - 5:59 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte sett den filmen och jag tänker inte heller ändra åsikt pga en film. Jag anser att jag har rätt att veta om en dömd pedofil flyttar in i området där jag bor så att jag kan skydda mina barn.
Jag antar att många som diskuterar det här inte har egna barn, det gör att diskusionen blir lite konstig och hypotetisk. Det skulle vara intressant att ta upp det här ämnet i framtiden när de som fäktar för pedofilers rättigheter har egna barn.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1129873
April 10, 2007 - 8:05 am
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: Jag har inte sett den filmen och jag tänker inte heller ändra åsikt pga en film. Jag anser att jag har rätt att veta om en dömd pedofil flyttar in i området där jag bor så att jag kan skydda mina barn.
Jag antar att många som diskuterar det här inte har egna barn, det gör att diskusionen blir lite konstig och hypotetisk. Det skulle vara intressant att ta upp det här ämnet i framtiden när de som fäktar för pedofilers rättigheter har egna barn.

och hur ska man veta om det är en verksam/aktiv pedofil eller inte?

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1129875
April 10, 2007 - 8:10 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Josey Wales]Jag har inte sett den filmen och jag tänker inte heller ändra åsikt pga en film. Jag anser att jag har rätt att veta om en dömd pedofil flyttar in i området där jag bor så att jag kan skydda mina barn.

Jag är nästan säker på att jag skrev dömd pedofil. Ja, titta! Redan på andra raden så står det ju att det gäller dömda pedofiler och då får man väl anta att de är verksamma/aktiva.

För sakens skull kan jag också säja att jag inte tycker det är ok att vara icke praktiserande pedofil, bara tanken på att något vidrigt as kan titta på min dotter och fantisera om henne får mej att vilja kräkas.

obelix
Member
Medlem
1129886
April 10, 2007 - 8:35 am
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=obelix][quote=Josey Wales]Jag har inte sett den filmen och jag tänker inte heller ändra åsikt pga en film. Jag anser att jag har rätt att veta om en dömd pedofil flyttar in i området där jag bor så att jag kan skydda mina barn.

Jag är nästan säker på att jag skrev dömd pedofil. Ja, titta! Redan på andra raden så står det ju att det gäller dömda pedofiler och då får man väl anta att de är verksamma/aktiva.

För sakens skull kan jag också säja att jag inte tycker det är ok att vara icke praktiserande pedofil, bara tanken på att något vidrigt as kan titta på min dotter och fantisera om henne får mej att vilja kräkas.

om man är dömd så har man avtjänat sitt straff och är därmed fri.

Och det innebär inte per automatik att man är en aktiv pedofil.

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1129895
April 10, 2007 - 8:59 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Josey Wales][quote=obelix][quote=Josey Wales]Jag har inte sett den filmen och jag tänker inte heller ändra åsikt pga en film. Jag anser att jag har rätt att veta om en dömd pedofil flyttar in i området där jag bor så att jag kan skydda mina barn.

om man är dömd så har man avtjänat sitt straff och är därmed fri.

Och det innebär inte per automatik att man är en aktiv pedofil.

I fråga om pedofili kan man i mina ögon aldrig bli fri, man kan avtjäna sitt av staten utdömda straff men om man är dömd för något så vidrigt som pedofili så skall man aldrig kunna komma undan det för resten av sitt liv.

Hur blir man dömd för pedofili om man inte är aktiv pedofil?

csm101
Member
Medlem
1129896
April 10, 2007 - 9:00 am
sp_Permalink sp_Print

För att dra det ett steg längre:
Jag vill veta ifall dömda inbrottstjuvar flyttar in i mitt område.

Jag vill veta ifall dömda pyromaner flyttar till mitt område.

Jag vill veta ifall dömda mördare flyttar till mitt område.

Jag vill veta ifall dömda knarklangare flyttar till mitt område.

Är i samma linje som Obelix, är man dömd och avtjänat sitt straff så ska man ha rätt till en andra chans, precis som alla andra brottslingar.

Och jag ändrade inte min åsikt över en film, utan den var tänkvärd.

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1129905
April 10, 2007 - 9:36 am
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: För att dra det ett steg längre:
Jag vill veta ifall dömda inbrottstjuvar flyttar in i mitt område.

Jag vill veta ifall dömda pyromaner flyttar till mitt område.

Jag vill veta ifall dömda mördare flyttar till mitt område.

Jag vill veta ifall dömda knarklangare flyttar till mitt område.

Är i samma linje som Obelix, är man dömd och avtjänat sitt straff så ska man ha rätt till en andra chans, precis som alla andra brottslingar.

Och jag ändrade inte min åsikt över en film, utan den var tänkvärd.

Jag skulle tycka det var helt perfekt att få reda på om både pedofiler och de kategorier du nämner flyttar in i det område där jag bor. Man kan även utsträcka det till att också informera om någon redan boende i området begår brott inom någon av dessa kategorier.

csm101
Member
Medlem
1129907
April 10, 2007 - 9:41 am
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote:
Jag skulle tycka det var helt perfekt att få reda på om både pedofiler och de kategorier du nämner flyttar in i det område där jag bor. Man kan även utsträcka det till att också informera om någon redan boende i området begår brott inom någon av dessa kategorier.

Det förvånar mig inte att du skriver så, hade blivit förvånad om du skrivit nåt annat faktiskt...

Låter kanske bra, men vem har gett dig rätten att veta allt dina grannar kanske har gjort? Att du har familj ger dig inte den rätten iaf.
Alla har rätt till ett privatliv, även dömda brottslingar som avtjänat sina straff.

Ps. "...begår brott inom dessa kategorier"? Om de gör det nu, och man vet om de, borde inte polisen gripa dem? 😛

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1129922
April 10, 2007 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=Josey Wales] Jag skulle tycka det var helt perfekt att få reda på om både pedofiler och de kategorier du nämner flyttar in i det område där jag bor. Man kan även utsträcka det till att också informera om någon redan boende i området begår brott inom någon av dessa kategorier.

Det förvånar mig inte att du skriver så, hade blivit förvånad om du skrivit nåt annat faktiskt...

Låter kanske bra, men vem har gett dig rätten att veta allt dina grannar kanske har gjort? Att du har familj ger dig inte den rätten iaf.
Alla har rätt till ett privatliv, även dömda brottslingar som avtjänat sina straff.

Ps. "...begår brott inom dessa kategorier"? Om de gör det nu, och man vet om de, borde inte polisen gripa dem? 😛

Ingen har gett mej rätten att veta allt som andra människor gör.
Däremot kan andra människor genom sina handlingar ge upp rätten till delar av sin personliga integritet när de döms för grova brott (tveksamt om inbrott är tillräckligt grovt), t.ex. för att polisen skall kunna informera övriga boende om dömda brottslingar som flyttar in i ett bostadsområde.

csm101
Member
Medlem
1130031
April 10, 2007 - 5:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=csm101][quote=Josey Wales] Jag skulle tycka det var helt perfekt att få reda på om både pedofiler och de kategorier du nämner flyttar in i det område där jag bor. Man kan även utsträcka det till att också informera om någon redan boende i området begår brott inom någon av dessa kategorier.

Ingen har gett mej rätten att veta allt som andra människor gör.
Däremot kan andra människor genom sina handlingar ge upp rätten till delar av sin personliga integritet när de döms för grova brott (tveksamt om inbrott är tillräckligt grovt), t.ex. för att polisen skall kunna informera övriga boende om dömda brottslingar som flyttar in i ett bostadsområde.

Vem ska avgöra var den rätten börjar ta slut då?

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1130036
April 10, 2007 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: Jag har inte sett den filmen och jag tänker inte heller ändra åsikt pga en film. Jag anser att jag har rätt att veta om en dömd pedofil flyttar in i området där jag bor så att jag kan skydda mina barn.

Nu är jag inte ute efter att få dig och ändra åsikt i frågan.
Jag tycker bara att du ska se filmen och fundera ett varv extra och nej. Jag är som sagt inte ute efter ändrad åsikt.
Jag tycker att filmen belyser ett par punkter riktigt bra och som sagt, tänkvärd.

Du diskuterar förövrigt med någon som har barn dessutom.

obelix
Member
Medlem
1130059
April 10, 2007 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: Hur blir man dömd för pedofili om man inte är aktiv pedofil?

så om en person kliver över gränsen en gång under sitt liv, så är han dömd för evigt enligt dig?

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1130091
April 11, 2007 - 6:05 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Josey Wales] Hur blir man dömd för pedofili om man inte är aktiv pedofil?

så om en person kliver över gränsen en gång under sitt liv, så är han dömd för evigt enligt dig?

Absolut! Med tanke på att offret för det mänskliga avskrädets sjuka lustar sannolikt får lida resten av sitt liv så ser jag det som en självklarhet att pedofiler skall dömas för resten av sina liv, antingen genom rättsväsendets försorg men om inte annat så åtminstone genom allmänhetens förakt.

Skiroy:
Du får ursäkta mej men i just den här frågan kan jag inte ens i mina vildaste fantasier se något som kan vara tänkvärt mer än ett totalt fördömande och ett synliggörande av var dessa kräk gömmer sej.

Jag läste Odjuret av Roslund och Hellström som enligt många skulle vara tänkvärd, förutom ett lätt illamående när jag läste den så skapade den inga tankar hos mej mer än hur sjukt ett samhälle är som sätter en person som pappan i boken i fängelse. [/img]

obelix
Member
Medlem
1130093
April 11, 2007 - 6:11 am
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: Absolut! Med tanke på att offret för det mänskliga avskrädets sjuka lustar sannolikt får lida resten av sitt liv så ser jag det som en självklarhet att pedofiler skall dömas för resten av sina liv, antingen genom rättsväsendets försorg men om inte annat så åtminstone genom allmänhetens förakt.

vet inte om jag ska skratta eller gråta...

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1130095
April 11, 2007 - 6:23 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Josey Wales] Absolut! Med tanke på att offret för det mänskliga avskrädets sjuka lustar sannolikt får lida resten av sitt liv så ser jag det som en självklarhet att pedofiler skall dömas för resten av sina liv, antingen genom rättsväsendets försorg men om inte annat så åtminstone genom allmänhetens förakt.

vet inte om jag ska skratta eller gråta...

Vilket sakligt och bra inlägg! Det belyser verkligen dina bevekelsegrunder och förtydligar dina åsikter på ett ypperligt sätt. Om jag ändå hade sådan förmåga att fästa mina tankar i skrift.

Om du inte kan bemöda dej om att komma med motargument så kan du väl när du gråtit/skrattat färdigt svara på nedanstående frågor i alla fall.

- Hur länge lider ett barn som någon förgriper sej sexuellt på?
- Vilket straff tycker du är lämpligt för någon som stoppar kuken i en 5-åring?
- Vill du ha en dömd pedofil till granne?
- har du hört talas om många pedofiler som förgripit sej på barn endast en gång?
- Om jag inte minns fel så förfäktade du att pedofili var en sexuell läggning precis som homosexualitet och heterosexualitet, har du hört talas om många homo/heterosexuella som endast haft sex en gång och aldrig mer?

obelix
Member
Medlem
1130105
April 11, 2007 - 7:19 am
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: - Hur länge lider ett barn som någon förgriper sej sexuellt på?

JAg har, till skillnad mot många andra, sett hur dessa kan lida efter övergrepp, har du det?

Det är inte upp till mig att avgöra, jag saknar den kompetensen.

Så länge denne inte är verksam så är det ok.

- har du hört talas om många pedofiler som förgripit sej på barn endast en gång?

Det finns de som gör det systematiskt, det finns de som gör det en gång, och så har vi de som oskyldigt blivit anklagade och dömda för det.

- Om jag inte minns fel så förfäktade du att pedofili var en sexuell läggning precis som homosexualitet och heterosexualitet, har du hört talas om många homo/heterosexuella som endast haft sex en gång och aldrig mer?

Har du hört talas om präster som efter ett normalt liv avger celibatlöfte, eller nunnor som går i kloster?

Det finns de som, av egen vilja, väljer bort ett aktivs sexliv utan att vara tvungen till det.

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1130111
April 11, 2007 - 7:58 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Josey Wales] - Hur länge lider ett barn som någon förgriper sej sexuellt på?

JAg har, till skillnad mot många andra, sett hur dessa kan lida efter övergrepp, har du det?

Då borde du veta desto bättre hur länge de lider, det var ju faktiskt det och inte personliga erfarenheter jag frågade efter.

Det är inte upp till mig att avgöra, jag saknar den kompetensen.

Då borde du ju också hålla dej för god för att skratta (eller var det gråta?) åt min åsikt att man skall vara dömd för livet, rimligen kan du ju då heller inte ha någon åsikt om det?
Bara rent hypotetiskt, hur långt straff tycker du att den här pappan skall ha?
http://www.aftonbladet.se/vss/jonkoping/story/0,2789,1042416,00.html

Så länge denne inte är verksam så är det ok.

Ok, det är ditt val och det får jag respektera, fast jag undrar hur du kan vara säker på att personen inte praktiserar eller kommer att praktisera någon gång i framtiden.

Det finns de som gör det systematiskt, det finns de som gör det en gång, och så har vi de som oskyldigt blivit anklagade och dömda för det.

Att det finns många oskyldigt dömda i sådana här fall tvivlar jag inte för en sekund på, jag har heller aldrig ifrågasatt det. Övriga kategorier har vi nämnt, jag tycker det räcker med en gång för att man skall anses sakna existensberättigande, även där måste jag respektera att du tänker olika.

Har du hört talas om präster som efter ett normalt liv avger celibatlöfte, eller nunnor som går i kloster? Det finns de som, av egen vilja, väljer bort ett aktivs sexliv utan att vara tvungen till det.

Munkar och nunnor lever oftast sitt liv i kloster och känns bland annat igen tydligt på sina kläder. Det kan ju vara en lösning för pedofiler också. Om de inte vill praktisera längre kan de ju ta på sej speciella kläder och bosätta sej på ett speciellt ställe tillsammans med likasinnade.

csm101
Member
Medlem
1130117
April 11, 2007 - 8:36 am
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote:
Munkar och nunnor lever oftast sitt liv i kloster och känns bland annat igen tydligt på sina kläder. Det kan ju vara en lösning för pedofiler också. Om de inte vill praktisera längre kan de ju ta på sej speciella kläder och bosätta sej på ett speciellt ställe tillsammans med likasinnade.

Tankarna dras till judarna under andra världskriget och hur de levde i ghetton...

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1130122
April 11, 2007 - 8:54 am
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=Josey Wales] Munkar och nunnor lever oftast sitt liv i kloster och känns bland annat igen tydligt på sina kläder. Det kan ju vara en lösning för pedofiler också. Om de inte vill praktisera längre kan de ju ta på sej speciella kläder och bosätta sej på ett speciellt ställe tillsammans med likasinnade.

Tankarna dras till judarna under andra världskriget och hur de levde i ghetton...

Hur kan du koppla ihop munkar och nunnor som frivilligt undandrar sej den materiella världen med hur judarna behandlades på 30-talet?

Dessutom är jag övertygad sionist och avskyr nazister över allt annat (inklusive rånluvevänster) så den jämförelsen finner jag ganska magstark.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 380
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL