June 13, 2001
http://www.aftonbladet.se/vss/.....37,00.html
I denna nyhet står att läsa om en man som utfört 250 våltäkter, för vilka han dömdes till endast 10 års fängelse och utvisning på livstid. Med lite enkel huvudräkning blir det 14,6 dagar i fängelse per våldtäkt.
Ska svenska rättssystemet straffmässigt sett ge mängdrabatt på våldtäkter? Sjukt land vi lever i.
October 23, 2004
Tycker dom ska hänga ut våldtäktsmän på torget i staden där dom kommer ifrån. Sen ska folk få utrycka sina känslor genom att mörbulta personen totalt.
Sverige har alldeles för veka straff.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
December 25, 2000
Frud wrote: Tycker dom ska hänga ut våldtäktsmän på torget i staden där dom kommer ifrån. Sen ska folk få utrycka sina känslor genom att mörbulta personen totalt.
Jag förstår att du tycker samma sak ifall du skulle bli oskyldigt dömd ( Ja.. folk blir faktiskt oskyldigt dömda ).
Gäller ALLA er andra också som snackar om att man skall döda och lämlästa folk som begår brott. Straffen ni snackar om var aktuella på medeltiden och det finns en orsak till att de har avskaffats.
Väx upp och sluta gapa om att skjuta och tortera folk till höger och vänster. Har ni inget konstruktivare att komma med än "nackskott" så låt bli att uttala er alls. Har ni något konstruktivt och smart att komma med så tala ut!
November 29, 2003
ViU wrote:
Jag förstår att du tycker samma sak ifall du skulle bli oskyldigt dömd ( Ja.. folk blir faktiskt oskyldigt dömda ).Gäller ALLA er andra också som snackar om att man skall döda och lämlästa folk som begår brott. Straffen ni snackar om var aktuella på medeltiden och det finns en orsak till att de har avskaffats.
Väx upp och sluta gapa om att skjuta och tortera folk till höger och vänster. Har ni inget konstruktivare att komma med än "nackskott" så låt bli att uttala er alls. Har ni något konstruktivt och smart att komma med så tala ut!
rauhoitu! 🙂
August 7, 2003
Det är "mängdrabatt" på alla brott i Sverige, alltså inget speciellt bara för våldtäkter. Alltså, köp allt du vill, betala bara för den dyraste julklappen. I USA däremot kan man bli dömd till brott + brott + brott + brott och på så vis få fängelse i typ 380 år och liknande saker.
May 15, 2005
ViU wrote: [quote=Frud]Tycker dom ska hänga ut våldtäktsmän på torget i staden där dom kommer ifrån. Sen ska folk få utrycka sina känslor genom att mörbulta personen totalt.
Jag förstår att du tycker samma sak ifall du skulle bli oskyldigt dömd ( Ja.. folk blir faktiskt oskyldigt dömda ).
Gäller ALLA er andra också som snackar om att man skall döda och lämlästa folk som begår brott. Straffen ni snackar om var aktuella på medeltiden och det finns en orsak till att de har avskaffats.
Någons åsikt angående dödstraffets vara eller inte vara har väll knappast inte med mognad att göra?
December 25, 2000
L0rden wrote: [quote=ViU][quote=Frud]Tycker dom ska hänga ut våldtäktsmän på torget i staden där dom kommer ifrån. Sen ska folk få utrycka sina känslor genom att mörbulta personen totalt.
Någons åsikt angående dödstraffets vara eller inte vara har väll knappast inte med mognad att göra?
Varför skulle inte någons åsikt om dödsstraffet kunna ha något med mognad att göra? Jag är säker på att om du gör en jämförelse mellan vad 50 åriga personer tycker om det och vad 20 åriga så kommer det att vara en markant skillnad. MEN denna diskussion handlade inte om dödsstraff utan om att skjuta folk i nacken (okej du dör troligtvis men inte ens USA använder denna metod för att avrätta folk) och andra ohumana sätt att döda folk på och det är DETTA som jag blir arg på.
3 Guest(s)