January 13, 2003
Jekyll 3000 wrote: Jag tror det är första gången som jag håller med den där människan, det är för mej helt obegripligt att man inte tar itu med detta problem. Det finns ju som sagt gränser hör hur mycket fordon får låta, problemet som jag förstått det är mätutrustningen.
Mätutrustningen i sig är där nog inga större fel på. Snarare ägarna då. Inte ovanligt man har hört "Snart dax för besiktning, bäst jag stoppar i lite isolering i systemet igen." osv.
November 29, 2003
obelix wrote: Buller är och förblir en sanitär olägenhet.
Det spelar ingen roll om det är moppekillar med en fjunig mustage eller om det är ett popsnöre med femtioelvatusen watt i bilstereon, eller en gapande hund med för den delen, det är mycket som kan kvalas in här...
Måste man lipa i AB för det och göra sig osams med hela mc sverige? :bok:
September 12, 2001
whak wrote: [quote=obelix]Buller är och förblir en sanitär olägenhet.
Det spelar ingen roll om det är moppekillar med en fjunig mustage eller om det är ett popsnöre med femtioelvatusen watt i bilstereon, eller en gapande hund med för den delen, det är mycket som kan kvalas in här...
Ja. Ibland så måste man uppmärksamma en sådan här sak om så i Aftonbladet till och med !
April 20, 2005
Ja, vissa saker t ex hundar kan man inte hjälpa, vi äger inte jorden och alla levande varelser har rätt att leva. Men sen finns det saker man kan hjälpa, det finns många som inte klarar de höga ljuden, speciellt barn. Barn har en tendens att väldigt lätt bli skrämda av höga ljud, om det då kommer några mc killar som helt plötsligt drar på i högsta hastighet kan barn bli livrädda och till och med få olika skador pga det.
Jag har en kompis vars lillebror var ute och åkte inlines, han var ganska bra på att åka, rätt som det var så började två mc killar tävla och skrämde skiten ur han så han trillade och bröt armen, sedan dess har han inte vågat åka inlines.
January 12, 2004
man måste börja någonstans, eller hur?
September 12, 2001
whak wrote: [quote=obelix]man måste börja någonstans, eller hur?
Jo, men problemet har väl funnits i flera år?
Eller blev han helt överraskad då han tog upp det?
Än en gång...jag personligen älskar sporthojar men det är inte för ljudets skull utan för dess köregenskaper.
Ska man köra för ljudets skull så kan dessa personer lika gärna cykla och köra med pappsmällan i framhjulet !
January 12, 2004
whak wrote: [quote=obelix]man måste börja någonstans, eller hur?
Jo, men problemet har väl funnits i flera år?
Eller blev han helt överraskad då han tog upp det?
än en gång, man måste börja någonstans, och någon gång...
Det spelar nog ingen roll när man gör det, det lär alltid finnas någon som retar sig på det hela, som du verjar göra.
Sedan brukar det bli så att man får andra tankar och värderingar om saker när man blir förälder, vilket du nog lär bli varse om i framtiden.
September 5, 2001
Jag har 2.5" -> 3" med bara en dämpare på bilen, och på tomgång låter bilen "hyffsat" mycket, mätte 98db vilket är vad jag förstått rätt bra ljudnivå...
Men, vissa choppers eller vad man ska kalla dem, dönar på rätt bra. Tom att när man sitter i bilen så skakar rutorna/stolarna trotts att dessa är flera kvarter bort. Att sedan dessa s.k. förare drar på vid lekplatser, tätbebyggda samhällen osv är helt obegripligt. Jag trodde att det var som med bilar, att man måste klara av en viss db gräns annars får man ju ombes. pga. trasigt avgassystem(muller?). Är det inte så?
Bör nog vara så, bara att ingen ringer polisen/polisen hinner sällan reagera och åtgärda. Men hur svårt är det att köra ifrån eller att skita i att ombes. Tycker det är lite surt att man inte kan ta lite hänsyn till andra...
Observera att jag parkerar på en parkering lite längre bort så inte grannarna ska lipa 🙂
August 11, 2005
hawkie wrote: Jag trodde att det var som med bilar, att man måste klara av en viss db gräns annars får man ju ombes. pga. trasigt avgassystem(muller?). Är det inte så?
Bör nog vara så, bara att ingen ringer polisen/polisen hinner sällan reagera och åtgärda. Men hur svårt är det att köra ifrån eller att skita i att ombes. Tycker det är lite surt att man inte kan ta lite hänsyn till andra...
En sådan gräns finns för hojjar med, har en polare vars hoj inte klarade besiktningen just pga ljudet.
Blir det inte köröfrbud oman skiter i om/besiktning?
1 Guest(s)