July 27, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....36,00.html
Hela krönikan känns väldigt egenformig och uttjatat, man får känslan "tell me about it" och samtidigt "tell me something new", undrar om jan inte fick en riktigt fet check för att skriva detta. Känns falskt.
October 28, 2002
Jag hatar den mannen så otroligt mycket.
Alla vet att de stora bolagen förlorar på fildelningen. Det är inget nytt. Men vad han inte tänker på är varför och vilka som tjänar pengarna istället.
När man skalar bort alla söta ansikten, marknadsföring etc och bara har musiken kvar, vilket man får när man laddar ned det, är inte de stora bolagens massproducerade smörja särskilt spännande längre.
Folk laddar ned annan musik, mindre bolag får komma fram och det är här storbolagen på allvar får konkurens. Marknadsföring och pengar styr inte längre vilken musik som kan köpas och det gamla vanliga snåla utbudet skivbutiken på hörnet har är ett minne blott.
Dem kan ju sluta med desperata försök att sälja skräp och grina för att folk inte vill ha det. Skivindustrin har själva bett om det här kriget och att försöka måla in sina kunder till vissa format, jobbiga restriktioner etc och dessutom ta betalt för det kommer inte hålla.
Att filmindustrin inte kan konkurrera med en kass telesync på en 19" CRT i en kontorsstol är bortom mig. Skaffa lite fantasi...
October 24, 2002
"Hårdast drabbad av denna nya form av stöld är den svenska musikbranschen. Sedan 2001 har skivbranschens omsättning minskat med hela 42 procent och cirka 8Ì´1;000 personer har blivit arbetslösa. Därför att över en miljon svenskar stjäl musik på nätet."
Det är slutsatsen han drar och hävdar att SÅ ÄR DET, dock kanske han skulle kunna förstå att alla marknader har en topp, sedan sjunker intresset i regel. Inget säger att den marknaden skulle sett likadan ut idag eller varit större, ifall ingen piratkopierat.
April 25, 2005
Deuterium wrote: "Hårdast drabbad av denna nya form av stöld är den svenska musikbranschen. Sedan 2001 har skivbranschens omsättning minskat med hela 42 procent och cirka 8Ì´1;000 personer har blivit arbetslösa. Därför att över en miljon svenskar stjäl musik på nätet."
Det är slutsatsen han drar och hävdar att SÅ ÄR DET, dock kanske han skulle kunna förstå att alla marknader har en topp, sedan sjunker intresset i regel. Inget säger att den marknaden skulle sett likadan ut idag eller varit större, ifall ingen piratkopierat.
Han är ju författare, menar du att han inte alltid måste ha rätt bara för det? 😕
fastbullit wrote: Jag skulle inte ha något emot att debattera med Guillou någon gång.
Lyssna noga på honom någon gång och du ser dej själv verbalt piskad redan på förhand..
Jag skulle definitivt inte debattera med honom i ett ämne som jag inte har minst 110% koll på.
Denne Gullejujjs pålästhet och dryghet skulle få mej att tappa fattningen tämligen omedelbart och bums och man finge stå där med lååång näsa.
Men en skit är han likafullt i mina ögon, om än en verbalt begåvad sådan.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)