May 15, 2005
http://www.aftonbladet.se/vss/.....20,00.html
Pappan fick syn på mannen som misstänks för att ha våldtagit hans sjuåriga dotter.
Då gick han och köpte en kökskniv.
– Jag ville skära av hans penis, har pappan berättat i förhör med polisen.
Jag måste säga att jag tycker att det var en naturlig och förstålig reaktion. Jag tycker även att det är kul att vissa säger stopp till dessa avskyvärda brott som inte har särskilt höga straff.
Tankar?
November 4, 2001
Jag förstår pappan till fullo. Han är förmodligen 100% säker på att det var rätt gärningsman / att handlingarna verkligen ägt rum. Men som några skrivit innan, hur moraliskt rätt en sak än verkar, kan/ska man inte ta lagen i egna händer.
När något hemskt händer är det mycket lätt att övertyga sig själv om vissa saker. Enda tillfället då jag skulle godta handlingen pappan planerade var om han personligen kom på den andra mannen med hans dotter, men det är ju en helt annan sak än en muntlig anklagelse.
För övrigt, hur hemskt det än må låta, så tycker jag att det är bättre att 10 gärningsmän går fria, än att en person blir oskyldigt dömd. Så jag ser det som något positivt att det är svårt att bli dömd för brott i det här landet.
Vad man däremot kan diskutera är straffen för de som väl blir dömda, men det är en annan femma.
1 Guest(s)