[AB] Pappa hämnades sin dotters våldtäkt|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB] Pappa hämnades sin dotters våldtäkt
csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
sp_UserOfflineSmall Offline
1019731
March 3, 2006 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Spannen wrote: Jag förstår pappan till fullo. Han är förmodligen 100% säker på att det var rätt gärningsman / att handlingarna verkligen ägt rum. Men som några skrivit innan, hur moraliskt rätt en sak än verkar, kan/ska man inte ta lagen i egna händer.
När något hemskt händer är det mycket lätt att övertyga sig själv om vissa saker. Enda tillfället då jag skulle godta handlingen pappan planerade var om han personligen kom på den andra mannen med hans dotter, men det är ju en helt annan sak än en muntlig anklagelse.

För övrigt, hur hemskt det än må låta, så tycker jag att det är bättre att 10 gärningsmän går fria, än att en person blir oskyldigt dömd. Så jag ser det som något positivt att det är svårt att bli dömd för brott i det här landet.
Vad man däremot kan diskutera är straffen för de som väl blir dömda, men det är en annan femma.

Håller med till fullo.

Man ska ge rättsystemet en chans. Först när/om den misslyckas kapitalt kan man ta fram vreden och gå bärsärkagång i gärningsmannens lägenhet.

Dett _enbart_ om man vet att personen i fråga verkligen begått handlingen, men som av ett mirakel lyckats gå fri eller få ett löjligt straff.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
1019746
March 3, 2006 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: extremt dåligt genomtänkt.. men, jag förstår hans ilska.

Mm, lite planering skulle inte skadat..

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
1019750
March 3, 2006 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Hans reaktion är ju förstålig, men samhället måste sätta sig över hämndinstinkten.

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
1019776
March 3, 2006 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag förstår helt reaktionen och skulle inte bli förvånad om jag själv gjorde nått liknande i den situationen. Pappan har ju sett vilka straff som utdelas för sådana här brott. Dom är patetiska!
Inför dödstraff för pedofili samt grova våldtäkter. Livstids fängelse för barnporr innehav och andra sexbrott.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1019778
March 3, 2006 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan förstå han ilska och agerande då hans dotter hadde blivit utnyttjad och hon pekade ut manen för dådet, dock tror jag inte att manen hadde gjort det han sa att han ville i förhör då han började med att hotta manen istället för att bara genomföra aktionen.

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1019956
March 4, 2006 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

Förstår helt klart pappans reaktion! men att skära snorren av han är ju att ta i. Nitat den jäveln hade nog varit på sin plats.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 146
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL