August 11, 2005
Spannen wrote: Jag förstår pappan till fullo. Han är förmodligen 100% säker på att det var rätt gärningsman / att handlingarna verkligen ägt rum. Men som några skrivit innan, hur moraliskt rätt en sak än verkar, kan/ska man inte ta lagen i egna händer.
När något hemskt händer är det mycket lätt att övertyga sig själv om vissa saker. Enda tillfället då jag skulle godta handlingen pappan planerade var om han personligen kom på den andra mannen med hans dotter, men det är ju en helt annan sak än en muntlig anklagelse.För övrigt, hur hemskt det än må låta, så tycker jag att det är bättre att 10 gärningsmän går fria, än att en person blir oskyldigt dömd. Så jag ser det som något positivt att det är svårt att bli dömd för brott i det här landet.
Vad man däremot kan diskutera är straffen för de som väl blir dömda, men det är en annan femma.
Håller med till fullo.
Man ska ge rättsystemet en chans. Först när/om den misslyckas kapitalt kan man ta fram vreden och gå bärsärkagång i gärningsmannens lägenhet.
Dett _enbart_ om man vet att personen i fråga verkligen begått handlingen, men som av ett mirakel lyckats gå fri eller få ett löjligt straff.
May 15, 2005
Jag förstår helt reaktionen och skulle inte bli förvånad om jag själv gjorde nått liknande i den situationen. Pappan har ju sett vilka straff som utdelas för sådana här brott. Dom är patetiska!
Inför dödstraff för pedofili samt grova våldtäkter. Livstids fängelse för barnporr innehav och andra sexbrott.
2 Guest(s)