October 24, 2002
Death On Wings wrote: Så du skulle inte betala det priset för att få ha originalet ?
Känns ju enormt mycket bättre att ha original skivan än en bränd.
Känns bättre? Har inte ens en cd-rom installerad i datorn, USB-minne och D-tools räcker tillräckligt långt för min del.
Musiken jag lyssnar på, lyssnar jag på via datorn eller mp3-spelaren, aldrig att jag skulle orka ripa all musik, dessutom skulle jag få lägga ut ett femsiffrigt nummer för all musik jag har lagrad nu (räknat då med att jag skulle betala 60kr/album).
Hade man kunnat få ta ner oändligt med musik i via ett mycket simpelt och lätt program, samtidigt väldigt bra hastigheter och allt var helt lagligt, kostat 20kr/mån, så skulle jag nog inte ens betala det. Hård sanning :p
Inte ens motsvarande för film/spel/program skulle jag använt mig av.
October 24, 2002
whak wrote: Varför är straffen för fildelning högre än straffen för våldtäckter och liknande?
Sverige är ett sjuktland.
Vad som är bra för samhället, är nödvändigtvis inte bra för folket. Straffen är anpassade eftersamhället, märker man ruskigt tydligt på narkotikapolitiken...
April 30, 2004
July 18, 2003
Fan vad synd, jag är gör oftast så att jag laddar hem en film och om jag tycker att den är bra så slänger jag den och köper på dvd. Det är ju alltid roligare att ha orginal.
Är den sådär så har jag kvar den på datorn, tycker dock att det är tråkigt att alla filmer och musik skivor har ett högt pris.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
March 14, 2001
Hmm de letar visst efter speciella filmtitlar just nu..
http://www.idg.se/ArticlePages.....FA.dbp.asp
September 5, 2001
Snorch wrote: Hmm de letar visst efter speciella filmtitlar just nu..
http://www.idg.se/ArticlePages.....FA.dbp.asp
Ja tydligen så spelar det ingen roll om han har 40TB av annat copyright material om antipiratbyrån bara letar efter en tex. Det räknas lixsom som en åtalspunkt. Fast Henrik Pontén på APB säger att samtliga filer som är skyddade av upphovsrättslagen kommer att tas upp i rätten. Detta är löjligt, att APB bara häver ut straff och brott utan att ha stöd för det i lagboken är pinsamt.
March 14, 2004
hawkie wrote: [quote=Snorch]Hmm de letar visst efter speciella filmtitlar just nu..
http://www.idg.se/ArticlePages/200502/24/20050224105128_PFA/20050224105128_PFA.dbp.asp
Ja tydligen så spelar det ingen roll om han har 40TB av annat copyright material om antipiratbyrån bara letar efter en tex. Det räknas lixsom som en åtalspunkt. Fast Henrik Pontén på APB säger att samtliga filer som är skyddade av upphovsrättslagen kommer att tas upp i rätten. Detta är löjligt, att APB bara häver ut straff och brott utan att ha stöd för det i lagboken är pinsamt.
Vad trodde du? Det är ju Bert Karlssons lobbyister.
February 16, 2004
Death On Wings wrote: Helt otroligt.
Hadde det inte vart sådana förbannat höga priser på exakt allt i detta förbannade land så skulle piratkopieringen sjunka enormt.
Vem vill kopiera ett spel om originalet kostade runt 200-300 kr i stället för 500 kr.
Eller vem skulle orka kopiera en skiva om den kostade 60-100 kr i butiken ?Det tjatas ju oxå om att det är så hemskt med all smugling med cigaretter och sprit. Varför inte sänka priserna i svergie för att få ner det då ? Nej de höjjer sökerheten vid gränserna i stället och lägger ut pengar där och förlorar ännu mer pengar på att ingen köper på systemet.
Men detta land kommer fanimej gå åt h*****e med alla de värdelösa lagar vi har.
Du kan ju inte direkt jämföra ciggaretter å sprit eftersom det är höga samhällskostnader av dem för skadorna de ger. Hur mycket skatt de än tar in på det så täcker det inte kostnaderna för det.
3 Guest(s)