December 31, 2001
Fia.B wrote: [quote=Death On Wings]Du har inte tänkt på att det är folk som livnär sig just på sina kroppar ? Och det skulle bli rätt många som skulle få en hård tid om porrklubbar fick läggas ner, tycker att man ska ge fan i hur folk vill försörja sig så länge det inte skadar någon annan.
Tycker folk det är äckligt så är det bara att hålla käft och gå därifrån.
Sen när ska man hålla käft bara för att man tycker något annat än andra? eller du kanske är en sån som inte står för vad du tycker? Jag bryr mig inte så du behöver inte besvära dig med att svara.
Jag lägger mig inte alls i vad folk i den branschen gör, men man måste få tycka.
och visst är det som du säger, en del livnär sig på det och det är just det jag tycker är så sorgligt. och då menar jag inte att det är dom som är sorgliga, utan samhället. men det är en annan diskussion.
För att man ska ge fan i att tracka ner på vad andra vill eller måste livnära sig på. Vill de hålla på med det så behöver ju inte folk gå omkring och säga att det är äckligt och liknande ibland kan man hålla sin uppfattning för sig själv då inte alla tycker som dig.
Jag har inga problem att säga vad jag tycker och tänker till folk men jag har tillräckligt mellan öronen att fatta vad folk absolut inte vill höra och kan vara stötande mot den personen eller personerna som håller på med det. Du får tycka hur mycket du vill så länge du inte klagar på andra´s yrken. Vad är det för sorligt med att livnära sig på det sättet då ? Det är ju desamma som modeller bara att modeller ses i större skala men visar dock inte lika mycket, det finns många sätt att livnära sig på och valet är ens eget och ingen har rätt att dömma personen i fråga efter det eller de som tycker om att titta på det.
March 14, 2004
Fia.B wrote: [quote=Dehman][quote=Fia.B][quote=whak][quote=Fia.B]
nog löser det problem alltid.. men det skapar samtidigt nya. Och sen handlade det ju om ifall det var rätt eller inte.
Pojo: Shit happens 😉 så ser jag det. det var idiotiskt gjort av dem att göra så men nu när skadan redan är skedd är det som det är, och då tycker jag inte synd om snuskpellarna.
Och vad i hela friden är det för fel med att gå på en "porrklubb"?
Har du någonsin varit på en svensk "porrklubb"?
😀 Nej, tack för den, det kommer aldrig hända heller :cy: det spelar ingen roll för mig hur "städat" det är där.
Och det som är så roligt är att varje gång en sån här debatt kommer upp skriker alla killar "Men tjejerna gör det ju frivilligt!!!" Man börjar bli lite trött, kom med nått nytt.
Jag blir illamående av hela skiten, vare sig någon gör det frivilligt eller inte tycker jag att det är äckligt. och nej, jag är fan ingen feminist, men jag vet att folk har så skev verklighetsuppfattning nuförtiden, folk har ingen moral. det gör mig ledsen och arg. Därför tycker jag inte synd om de där männen, därför tycker jag att man inte ska besöka porrklubbar.
Jag tycker det är fel när folk snattar, om jag ser någon snatta ska jag då ta till så mycket våld att personen ifråga slås blodig? Sådär kan man inte resonera.
Dessa män hade inte gjort något olagligt eller fel. Förstår inte hur någon kan sitta och skriva att det är rätt åt dem.
Det är det ingen som sagt heller. om du syftar på mig så har jag knappast sagt att det var rätt åt dem, men jag tycker bara inte synd om dem - jag är inte upprörd å deras vägnar. Självklart tycker jag att det var fel gjort av feministerna, våld är alltid bara onödigt.
I vissa lägen behövs rent våld för att lösa situationen.
I detta lägge var det som sakt onödigt. Måste faktiskt erkänna att jag inte anser mig vinna någonting på att titta på porr och gör därför inte det. Men jag respekterar folk som gör det. Då porrklubbsbesökarna inte bröt mot lagen så anser jag att det enbart var feministernas fel och då jag vet att det inte är skönt att bli misshandlad speciellt inte när det är 8 mot 1 så känner jag medlidande för porrklubbsbesökarna.
November 29, 2003
Fia.B wrote:
Det är det ingen som sagt heller. om du syftar på mig så har jag knappast sagt att det var rätt åt dem, men jag tycker bara inte synd om dem - jag är inte upprörd å deras vägnar. Självklart tycker jag att det var fel gjort av feministerna, våld är alltid bara onödigt.
Bara en fråga i det hela, hur gammal är du?
January 21, 2004
Death On Wings wrote: [quote=Fia.B][quote=Death On Wings]Du har inte tänkt på att det är folk som livnär sig just på sina kroppar ? Och det skulle bli rätt många som skulle få en hård tid om porrklubbar fick läggas ner, tycker att man ska ge fan i hur folk vill försörja sig så länge det inte skadar någon annan.
Tycker folk det är äckligt så är det bara att hålla käft och gå därifrån.
Sen när ska man hålla käft bara för att man tycker något annat än andra? eller du kanske är en sån som inte står för vad du tycker? Jag bryr mig inte så du behöver inte besvära dig med att svara.
Jag lägger mig inte alls i vad folk i den branschen gör, men man måste få tycka.
och visst är det som du säger, en del livnär sig på det och det är just det jag tycker är så sorgligt. och då menar jag inte att det är dom som är sorgliga, utan samhället. men det är en annan diskussion.
För att man ska ge fan i att tracka ner på vad andra vill eller måste livnära sig på. Vill de hålla på med det så behöver ju inte folk gå omkring och säga att det är äckligt och liknande ibland kan man hålla sin uppfattning för sig själv då inte alla tycker som dig.
Jag har inga problem att säga vad jag tycker och tänker till folk men jag har tillräckligt mellan öronen att fatta vad folk absolut inte vill höra och kan vara stötande mot den personen eller personerna som håller på med det. Du får tycka hur mycket du vill så länge du inte klagar på andra´s yrken. Vad är det för sorligt med att livnära sig på det sättet då ? Det är ju desamma som modeller bara att modeller ses i större skala men visar dock inte lika mycket, det finns många sätt att livnära sig på och valet är ens eget och ingen har rätt att dömma personen i fråga efter det eller de som tycker om att titta på det.
...och då menar jag inte att det är dom som är sorgliga, utan samhället.
January 21, 2004
Death On Wings wrote: Varför är samhället sorgligt då ?
whak: Jag har för mig att hon är runt 16 eller så.
Ja du, samhället är sorgligt på en massa sätt. Jag kan göra en milslång lista över sånt jag tycker gått galet. men det är också en annan diskussion.
Jag är helt enkelt en bitter människa på det sättet 🙂
För övrigt är jag 15
March 14, 2004
http://www.svd.se wrote: Alla demonstranter är dock knappast så fredliga som Monica Johansson vill göra gällande. Ett anarkistiskt nätverk som beskriver de tidigare aktionerna på sin hemsida uppmanar demonstranterna att ta med sig basebollträ till nästa demonstration.
http://www.svd.se/dynamiskt/in.....683905.asp
http://www.dn.se wrote: Feministerna kallar det en fredlig blockad. Polisen kallar det tumult.
February 14, 2004
"Ett anarkistiskt nätverk som beskriver de tidigare aktionerna på sin hemsida uppmanar demonstranterna att ta med sig basebollträ till nästa demonstration, skriver TT."
Hehe.. Tror att det där nätverket har tolkat anarkismen på ett väldigt konstigt sätt! Anarkismen tolkar i alla fall jag som nästintill obegränsad personlig frihet!
January 21, 2004
Death On Wings wrote: Kan du säkerligen göra men just nu handlade det just om porrklubbar och då kan väll inte listan göra så lång om vad som gör samhället så sorgligt eller hur ? Eller har du snackat in dig en återvändsgränd ?
Jag sa faktiskt förut att jag tycker att folk (och då menar jag INTE alla, men många, både tjejer och killar) har skev verklighetsuppfattning och låg moral. Och det i sin tur beror på en massa saker som gjort samhället knasigt. det var därför jag blandade in den "milslånga listan".
Det är ingens fel att saker är som dom är.
Och jag vill be om ursäkt om någon till illa vid sig av det jag skrivit. Det var inte min mening att försöka smutskasta någons yrke eller livsstil, det var klantigt skrivet av mig i så fall. Det är hela vår samhällssituation jag är kritisk emot.
March 14, 2004
http://www.dn.se wrote: Det är Feministas, det socialdemokratiska nätverket, som ligger bakom den här aktionen och tre tidigare mot porrklubben ”Club Privé”.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....nderType=6
Så sossarnas organisation organiserade detta "blodbad"?
November 27, 2003
Länge sen man såg så många tänka med fel huvud. Hellre en kvinna i famnen än tio framför sig.
Problemet med "porrklubbar" är att kvinnorna många gånger inte gjort ett medvetet val om att vara där. Har för övrigt inget övers för "genren". Förnedring och nervärderande. Inte minst för den som tittar på det.
Go Fia!
//Andreas
November 29, 2003
Delph1 wrote: Länge sen man såg så många tänka med fel huvud. Hellre än kvinna i famnen än 10 framför sig.
Problemet med "porrklubbar" är att kvinnorna många gånger inte gjort ett medvetet val om att vara där. Har för övrigt inget övers för "genren". Förnedring och nervärderande. Inte minst för den som tittar på det.
Men det är endå ingen som tvingar dem att strippa, jag tycker det låter som att ni pratar om porrfilm. Iallafall Fia.b
July 14, 2004
whak wrote: [quote=Delph1]Länge sen man såg så många tänka med fel huvud. Hellre än kvinna i famnen än 10 framför sig.
Men det är endå ingen som tvingar dem att strippa, jag tycker det låter som att ni pratar om porrfilm. Iallafall Fia.b
vad är det som säger att porrfilm är våldtäkter osv då?, såvitt jag vet så är dom svenska porrfilmsbolagen någorlunda "clean"
Edit : nu syftar jag på att ni verkar få det att se ut som att alla som gör porrfilm gör det ofrivilligt.
March 14, 2004
Delph1 wrote: Länge sen man såg så många tänka med fel huvud. Hellre en kvinna i famnen än tio framför sig.
Go Fia!
//Andreas
Som jag har nämt tidigare så undviker jag porr.
Men jag kan delvis förstå att folk blir så upprörda.
Jag gillar inte porr men det är väll folks ensak om dom vill glo på porr eller inte. Inte Marita Ulvskogs nätvers uppgift.
Sen kan jag hålla med fia.B på vissa punkter men jag anser fortfarande att det är var och ens ensak.
November 27, 2003
whak wrote: [quote=Delph1]Länge sen man såg så många tänka med fel huvud. Hellre än kvinna i famnen än 10 framför sig.
Umm jo det var just det jag försökte poängtera att det är just det som dom är många gånger: tvingade.
Porrklubb, porr, hårfin skillnad imho.
//Andreas
November 27, 2003
Drinitiev wrote: Delph1 o fiaB skulle sett tv3 repotage igår... kan inte förklara vad det handlade om förutopma tt det var 3 strippor som berättade om deras vardag osv
Ha! Så dom hade letat reda på hela tre stycken strippor i Sverige som faktiskt gjorde det dom gjorde av egen vilja? wow ... Det lämnar ju bara resten då...
//Andeas
November 29, 2003
Delph1 wrote:
Umm jo det var just det jag försökte poängtera att det är just det som dom är många gånger: tvingade.
Porrklubb, porr, hårfin skillnad imho.
//Andreas
Skärp dig Delph1, det finns "massvis" med kvinnor som gör det "frivlligt"
Endel behöver extra cash och ser det som lätta pengar.
Endel gör det för "nöje", vakna upp för sjutton.
"alla" blir inte väl behandlade och gör inte det 100% frivilligt, det kan jag inte sticka under stolen.
2 Guest(s)