July 27, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....64,00.html
Nyheten talar för sig själv.
Det vore ju väldigt sjukt ifall han blev avskedad, sen om nyheten är vinklad är ju en annan femma.
March 9, 2004
Shit alltså... jag kan se det här med två ögon. eftersom jag har läst juridik osv och då får man inte blanda in känslor. Samtidigt så tycker jag att han gjorde helt rätt och all cred till honom. Tänk om det var en själv som skulle ligga där ute. Skulle nog ha gjort samma sak. Annars så skulle man inte kunna se sig själv i ögonen igen.
July 4, 2003
Dags att utdela pungsparkar till företagsledare tror jag.
Tror inte de hade tänkt samma sak riktigt om det var detras egna son som låg där o blev sparkad på. 🙄
Men men, det finns ju folk som tänker med huvudet (läs röven)
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
Gubbe??
Han var väl t.om under 40..
😕
Hur som haver, han gjorde helt rätt enligt min mening..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 9, 2004
mm som tidigare så tycker jag det oxå men man får oxå se det lite längre innan man börjar hoppa på arbetsgivaren.
När han gick ut ur bussen så utsatte han sina passagerare för fara. Tänk om han istället skulle bli ner sparkad och ligga där. Vem vet vad dom andra skulle ha gjort efter det. Samtidigt som bussbolaget inte vet var han är. Sen kanske artikeln är vinklad eftersom det står att han inte anropade efter hjälp osv
Om dom sen skulle ge sig på t.ex. en passagerare så skulle bussbolaget råka j*vligt illa ut.
Jag ville bara säga att man får se det från flera vinklar.
Men han gör helt rätt enligt mig och jag skulle ha hjälpt till så gott jag kunde. Det är bra att det finns sådana som han.
August 16, 2003
att han inte anroppade hjälp.. han såg nog att han kunde fixa det där själv, och hade han tagit 30-60 sekunder till att kalla på hjälp eller vad det nu kan ta så skulle pojken kanske redan ha blivit sparkad till döds.
det där är en sån där sak som jag inte riktit förstår, om det brinner i mitt hus i en hörna, rummet är inte övertänt eller något och jag skulle kunna släcka elden själv, varför säger dom att man då först ska larma innan man gör något själv? under den tiden så hinner rummet med största sannolikhet bli övertänt, och tills brandkåren har kommit så står hela huset i lågor...
regler om att han inte får lämna bussen, jag tror inte att han såg en misshandel flera hundera meter bort, jag tror att det var bara några meter ifrån där han ställde bussen, tidigare under veckan så 'lämnade' buss chafören bussen när jag åkte till skolan, han gick ut och bankade lite på motorhuven därbak, jag tycker inte att det är någon större skillnad på det
January 23, 2001
Jadu, Råslätt. Jag bor där.
Och det är som sagt ändhållplats. Med andra ord var det inga passagerare på bussen. För det andra så stod dom precis mot bussen när det hände.
Han riskerade med andra ord inget annat än sig själv.
Vet hur det är här, kan vara ganska hetsig stämming ibland. Man är ju inte trygg här direkt. Stryker runt massa smågäng överallt. Enligt misshandelsstatistiken är Råslätt Jönköpings farligaste plats.
Har själv blivit påhoppad och misshandlad av några stycken. Fler poliser behövs. Råslätt har 10000 invånare, de flesta med invandrarbakgrund. Brukar vara ganska bråkigt på sånna ställen. Och inte en polis har jag sett här förutom vid utryckning. Aldrig att dom patrullerar eller bara finns till hands.
http://www.aftonbladet.se/nyhe.....de_368.jpg
En del av råslätt där. För er som undrar vad råslätt är för något område. 😉
1 Guest(s)