[AB] *ROTFLMAO*|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[AB] *ROTFLMAO*
nilsrock
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 245
sp_UserOfflineSmall Offline
908207
June 15, 2005 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: [quote=Trakkad][quote=Zeth]Det är just det de förtjänar! Om inte värre.

Eftersom han inte är dömd eller ens anklagad för brott så undrar jag varför förtjänar han det?
Kan du förklara det för mig?

oskyldig tills motsattsen har bevisats.
men ett exempel på då man kan få det man förtjänar även fastän man inte har blivit dömd i en legitim domstol;
en fullt psykiskt "frisk" person torterar/spränger/lämnlästar/bla bla bla/etc. ett antal människor, ca 100 stycken, främst barn i mycket unga åldrar, och blir sedan sparkad på knät så det krossas av en främling på stan som känner till denna persons illdåd. om inte det är lite av vad den personen skulle ha förtjänat så säg?
jag tog "kanske" lite i där men jag tror inte att du skulle kunna säga emot att denna person förtjänar en hård spark i knät även fast han inte har blivit dömd i en domstol?

Vad fan snackar du om?
Ditt rabbel har absolut ingenting med detta att göra.

Tortyr tycker jag för övrigt i alla former och sammanhang är förkastligt, likaså att hålla människor fångna (i burar) utan att anklaga, eller åtala dem för någonting.

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
908213
June 15, 2005 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

"Hans huvud och skägg rakas av."
Stackare som får både skägget och _huvudet_ avrakat.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
908278
June 15, 2005 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

nilsrock wrote: [quote=Vitamin-C]bla bla bla

Vad fan snackar du om?
Ditt rabbel har absolut ingenting med detta att göra.

Tortyr tycker jag för övrigt i alla former och sammanhang är förtkastligt, likaså att hålla människor fångna (i burar) utan att anklaga, eller åtala dem för någonting.

det jag i korta drag menade var att du kan få vad du förtjänar även fastän du inte har blivit dömd för det i en domstol. Trakkad skrev:

Trakkad wrote: Eftersom han inte är dömd eller ens anklagad för brott så undrar jag varför förtjänar han det?
Kan du förklara det för mig?

jag förklarade det hela på ett kasst vis á jag.
vi akn ta det på en mer gräppbar nivå. om någon våldtar en vän till dig och du bevittnar våldtäckten och slår sedan den som våldtar din vän. anser du att denne skulle ha gjort sig "förtjänt" av slaget du gav denne? eller måste en domstol först ha sagt att den som våldtog din vän hade gjort någon fel?

jag säger inte att guantanamo är bra men jag menar bara att man i vissa fall kan ha gjort sig förtjänt något även fast en domstol inte sagt något.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 382
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL